וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 אלף בסכנת גירוש: טראמפ ביטל את התכנית שהגנה על ילדי מהגרים

6.9.2017 / 4:00

התובע הכללי הודיע כי המהלך, שזכה לביקורת גם מצד רפובליקנים, נועד "להגן על החוקה" והנשיא אמר כי אם הקונגרס לא ישלים את החקיקה - "יבחן מחדש את הנושא". אובמה, שיזם את המדיניות תקף: "החלטה חסרת היגיון"

רויטרס

התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנז, הודיע אתמול (שלישי) על ביטול התכנית המעניקה אישורי עבודה לילדים שהגיעו לארצות הברית עם הוריהם כמהגרים ללא אשרות. המשמעות היא ש-800 אלף ילדי מהגרים יוכלו לעמוד בפני גירוש.

ההודעה עוררה סערה בארצות הברית, ואחריה הודיע הנשיא דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי אם בתוך חצי שנה הקונגרס לא ישלים חקיקה שתסדיר את מעמד ילדי המהגרים הוא "ישוב לבחון את הסוגיה", אך לא הבהיר למה כוונתו. אמש אמר טראמפ כי יש לו "אהבה גדולה" למהגרים הצעירים, אך ספג ביקורת חריפה במיוחד מקודמו בתפקיד ברק אומבה, שיזם את התכנית.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי "הארווי": הוריקן "אירמה" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב
ארה"ב: מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה, סבלנותנו מוגבלת
מרוץ מסביב לשעון: 12 הימים להצלת ממשל טראמפ משיתוק

מהגרים צופים בהכרזה על ביטול התכנית שמאפשרת עבודה לילדי מהגרים - ארצות הברית 5 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
מהגרים צופים בהצהרה של סשנז בלוס אנג'לס/רויטרס, רויטרס

התובע הכללי טען כי המהלך נובע מהרצון להגן על החוקה ועל שלטון החוק. לא נוכל לאפשר לכולם לבוא הנה, אחרת תהיה לנו מדיניות של גבול פתוח. אנחנו צריכים לקבוע מספרים לכמות הנכנסים למדינה", אמר סשנז. "זה לא אומר שאנחנו חושבים שהם אנשים רעים, אנחנו אוכפים את החוק, אין שום חוסר חמלה בכך".

סשנז לא נקב במסגרת זמנים, דבר שמותיר לקונגרס חלון הזדמנויות לחוקק חוק חלופי למדיניות של אובמה, שעליה הכריז ב-2012.. בתגובה להודעתו, צפויות להתקיים ברחבי ארצות הברות שורת הפגנות מחאה.

אובמה אמר כי "לפגוע בצעירים שגדלו כאן זו שגיאה, כי הם לא עשו כלום שגוי", וקרא להחלטה "חסרת היגיון". סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן אמר כי "לילדים האלה לא הייתה ברירה אלא להגיע לכאן עם הוריהם. עכשיו הם יישלחו למדינות שהם לא מכירים. אכזרי. לא אמריקה".

עוד באותו נושא

טראמפ צפוי לבטל תוכנית שאפשרה לילדי מהגרים ללא אשרות לעבוד

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ, 3 בספטמבר 2017. רויטרס
יש לו "אהבה גדולה" למהגרים. טראמפ/רויטרס

דוברת הבית הלבן שרה האקבי אמרה כי "הנשיא לקח את הצעד האחראי, וקרא לקונגרס לפעול. התכנית עמדה להתבטל בבית המשפט, והנשיא קיבל את ההחלטה הטובה ביותר. התכנית מעניקה אישורי עבודה ל-800 אלף איש שלא מורשים לעבוד. הם לא היו בסדר עדיפויות לגירוש קודם, והם לא בסדר העדיפויות לגירוש מארצות הברית עכשיו. הנשיא החליט להציב את הביטחון והשגשוג של האמריקנים בראש סדר העדיפויות".

"יש לנו ביטחון שהקונגרס יסדיר את הנושא בחקיקה", אמרה האקבי בתדרוך. "אנחנו מוכנים לעבוד איתם כדי לגבש מדיניות אחראית. הציבור לא הצביע לקונגרס כדי שלחבריו תהיה עבודה קלה. הנשיא רוצה רפורמת הגירה אחראית". כך, טוענת האקבי כי הרפורמה לא הייתה עומדת במבחן בית המשפט, כי אובמה קיבל החלטות שלא הייתה לו סמכות לקבלן.

(עדכון ראשון 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully