וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מתגרה בארה"ב אחרי הניסוי: "נמשיך לשלוח לה מתנות"

5.9.2017 / 13:16

איומיה של וושינגטון לא הרתיעו את פיונגיאנג, ששליחה לאו"ם הזהיר כי היא תמשיך בניסויים גרעיניים ובשיגורי טילים. זאת לדבריו עד שארה"ב "תחדול מהפרובוקציות וניסיונות הלחץ העקרים שלה"

צילום: CNN

שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, האן טה סונג, אמר היום (שלישי) כי ניסוי הגרעין שערכה ארצו הוא "מתנה שנועדה ללא אחרת מאשר ארצות הברית". לדבריו, "ארצות הברית תמשיך לקבל מתנות כאלה כל עוד תמשיך להישען על פרובוקציות הרסניות וניסיונות עקרים ללחוץ על קוריאה הצפונית".

הניסוי השישי שערכה פיונגיאנג ביום ראשון הגיע למרות החרפת הסנקציות שהוטלו על המשטר הקומוניסטי המבודד, בעקבות שני ניסויים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים שערך ביולי. הפיצוץ שנרשם, וגרם לרעידות אדמה, היה החזק ביותר בעוצמתו מבין כל הניסויים הקודמים - מה שמצביע על התקדמותה של המדינה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

ממשלו של דונלד טראמפ איים לנקוט פעולה צבאית נגד משטרו של קים ג'ונג און, על אף שאינו "רוצה במלחמה". הנשיא אמר היום כי יאפשר ליפן ולקוריאה הדרומית לרכוש כלי נשק מתקדמים מארצות הברית, אחרי שאתמול נמסר כי הוא הסיר את המגבלות שהוטלו על סיאול.

עוד על המתיחות בחצי האי הקוריאני
פוטין מזהיר: ענישה חמורה של צפון קוריאה תוביל "לקטסטרופה עולמית"
ארה"ב: מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה, סבלנותנו מוגבלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מפחדים. קים ובכירים בצבא בוחנים דגם של פצצת גרעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אמרה השגרירה האמריקנית לאו"ם ניקי היילי כי קים "מתחנן למלחמה" וכי "הסבלנות שלנו מוגבלת". היא אמרה כי תעלה הצעת החלטה חדשה במועצת הביטחון של האו"ם, לקראת הצבעה בשבוע הבא. עם זאת, בסין וברוסיה הזהירו מפני עימות צבאי בחצי האי הקוריאני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית לא יובילו לשינוי במשטר בפיונגיאנג, אלא "לקטסטרופה עולמית". פוטין אמר כי הוא שוחח עם מנהיגיהן של יפן ושל קוריאה הדרומית, שכנותיה של קוריאה הצפונית המודאגות מהתקדמותה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

עוד אמר פוטין כי אספקת הנפט הרוסית לקוריאה הצפונית היא זניחה, ברקע האפשרות להטל אמברגו נפט על המדינה המבודדת. "סיפקנו 40 אלף טונות נפט ומוצרי דלקים ברבעון", אמר. "זה כלום, שום חברת נפט רוסית משמעותית לא מספקת לשם נפט".

נשיא סין שי ג'ינפינג, שאירח את פורום מדינות BRICS - ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה - אמר בסיומו כי "אופציה צבאית לא על הפרק". אתמול הזהירה בייג'ינג כי לא תאפשר ל"מלחמה ולכאוס" בחצי האי הקוריאני, שמבחינה טכנית נותר במצב מלחמה מאחר שמלחמת קוריאה הסתיימה רק בשביתת נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בדיון שנערך בסין עם המדינות המתפתחות 5/9/17. רויטרס
מתנגדים למהלך צבאי. פוטין ושי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully