וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלב האדום ידון עם מנהיג חמאס בעזה בסוגיית החללים והנעדרים"

ראש הוועד הבינלאומי של הארגון צפוי להיפגש עם יחיא סינוואר, ולדון איתו בעניין הישראלים המוחזקים ברצועה. בביקור שיימשך כשלושה ימים, ראש הוועד יפגוש בכירים מהרשות ומהרצועה, ואף ישוחח עם משפחות אסירים פלסטינים

עריכה: שניר דבוש

נציגי הצלב האדום יבקרו ברצועת עזה:

- ראש הוועד הבילנאומי של הארגון, פיטר מאוריר, ידון עם מנהיג חמאס בעזה בסוגיית החללים והנעדרים הישראלים המוחזקים ברצועה.
- מאוריר ידון בשורת נושאים עם מנהיג חמאס ברצועה, ובהמשך יפגוש גם בכירים מהרשות הפלסטינית
- במהלך ביקורו שיימשך שלושה ימים, ישוחח מאוריר עם משפחות שבתיהן נפגעו בצוק איתן, וכן עם משפחות אסירים פלסטינים
- הביקור יתרחש על רקע המלצתו של שר הביטחון ליברמן על מתאם שבויים ונעדרים חדש במקום אל"מ במיל' ליאור לוטן שהודיע על פרישתו

אנשי הצלב האדום צפויים להגיע היום (שלישי) לרצועת עזה ובין השאר לדון בסוגיית החללים והנעדרים הישראלים – כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט". על פי הדיווח, שהגיע מפי מקורות פלסטינים, ראש הוועד הבינלאומי של הארגון, פיטר מאוריר, צפוי להיפגש עם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, וידון עמו במספר נושאים, ובראשם עניין הישראלים המוחזקים ברצועה.

במסגרת הביקור, צפוי מאוריר להגיע לאזור למשך שלושה ימים וייפגש עם בכירים ישראלים ופלסטינים מהרשות ומרצועת עזה. כמו כן, מאוריר עתיד לפגוש גם משפחות של אסירים פלסטינים ומשפחות שבתיהן ניזוקו במהלך מבצע "צוק איתן".

לקריאה נוספת:
המועמד המסתמן לתפקיד מתאם השבויים והנעדרים: בכיר בשב"כ
ליברמן לוואלה! NEWS: לחץ להשבת הנעדרים יוביל לכניעה או מלחמה
משפחת גולדין נגד ליברמן: "יש לנו שר ביטחון חלש ופחדן"

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

לאחרונה שבה סוגיית השבויים והנעדרים לשיח הציבורי עם הודעת הפרישה של אלוף משנה במילואים ליאור לוטן, ששימש כמתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה לפני כשבועיים. הודעתו של לוטן בדבר רצונו לסיים את תפקידו, עוררה ביקורת מצד משפחות גולדין ושאול, שגופות בניהן מוחזקות בידי חמאס. "ההתפטרות של לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף נגד אוזלת היד של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין", אמרו במשפחת גולדין.

השר ליברמן השיב לדברי הביקורת וטען כי הוא שולל עסקאות מול ארגוני טרור ככלי להחזרת שבויים. "אין לחזור על הטעות בעסקת שליט", אמר ליברמן. "202 ממשוחררי אותה עסקה נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא בישראל. שבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה". הוא טען כי לפני שימונה מחליף ללוטן, יש לאמץ את דוח שמגר במלואו ובכך לשרטט גבולות גזרה בכל משא ומתן בנושא. עם זאת, ביום ראשון המליץ ליברמן למנות את א', ראש מרחב ירושלים ואיו"ש בשירות הביטחון הכללי, לתפקיד המתאם שאותו עזב לוטן.

הנחת אבן פינה לבית המורשת ללוחם הדרוזי במעמד שר הביטחון, השייח' מוואפק טריף והתורם חיים סבן, בכפר כיסרא-סמי. אייל מרוגלין, מערכת וואלה! NEWS
המליץ על מתאם חדש. שר הביטחון ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אייל מרוגלין

ברקע המלצתו של ליברמן, ביום ראשון הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב כ-500 בני אדם למען שחרור של אברה מנגיסטו שנכנס לרצועת עזה בשנת 2014 ומאז אבדו עקבותיו. המפגינים נשאו שלטים וקראו לממשלה לפעול למען השבתו, לאחר שלטענתם נשכח ברצועת עזה. "אנחנו רוצים שכל זה ייגמר", אמר בהפגנה אחיו של אברה, אילן. "אנחנו רוצים שלא נצטרך לעמוד כאן יותר, לא נצטרך להחזיק במיקרופון הזה, שהציבור הזה שהגיע לכאן יחגוג בפעם הבאה כשיראו אותך בשערי הבית – כובש אותנו מחדש עם חיוך זוהר, עם חיבוק חם לאימא לאבא ולאחים הקטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully