וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע פרשת הצוללות: ריבלין יטוס לגרמניה וייפגש עם מרקל

5.9.2017 / 6:06

נשיא המדינה יגיע לביקור ממלכתי כדי לחנוך עם עמיתו הגרמני מרכז הנצחה לנרצחי אולימפיאדת מינכן. בפגישתו עם הקנצלרית הוא צפוי להעלות את העסקה התקועה בצל החקירה ולבקש את השלמתה. "אינטרס ביטחוני ראשון במעלה"

ביקור הנשיא בגרמניה - כל הפרטים:
- נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ימריא הערב (שלישי) לביקור ממלכתי בגרמניה
- הנשיא צפוי להיפגש עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר
- ריבלין צפוי להדגיש שישראל עדיין מעוניינת בהשלמת העסקה לרכישת שלוש צוללות נוספות, שהוקפאה לפני כחודשיים לאור ההתפתחויות בחקירת תיק 3000
- פגישתם האחרונה של ריבלין ומרקל התקיימה במאי 2015, בביקור לציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים

(בווידיאו: הנשיא בביקורו הקודם בגרמניה)

על רקע חקירת פרשת הצוללות והקפאתה של העסקה לרכישת שלוש צוללות נוספות, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ימריא הערב (שלישי) לביקור ממלכתי בגרמניה, שבמהלכו הוא צפוי להיפגש עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר. ריבלין הוזמן לגרמניה על ידי מקבילו הגרמני, כדי לחנוך לצדו את מרכז ההנצחה לנרצחי אולימפיאדת מינכן ב-1972, אך הוא צפוי להיפגש במהלך הביקור גם עם מרקל. בפגישה צפוי ריבלין להדגיש כי ישראל עדיין מעוניינת בהשלמת העסקה, שהוקפאה לפני כחודשיים לאור ההתפתחויות בחקירת תיק 3000. לדברי גורמים מדיניים, הוא ידגיש כי החתימה על מזכר ההבנות הוא "אינטרס ביטחוני ראשון במעלה וחשוב מאוד של מדינת ישראל".

זהו ביקורו השני של ריבלין בגרמניה, ופגישתו השנייה עם מרקל, על רקע מתיחות ידועה ביחסים בין הקנצלרית לבין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרקל ונתניהו נפגשו בפעם האחרונה בפברואר אשתקד, במסגרת מפגש בין ממשלתי שהפך למסורת; השנה, המפגש השנתי בוטל, בטענה רשמית של לוחות זמנים, לאור הבחירות בגרמניה שיתקיימו בעוד כשלושה שבועות, אך גם לאור ביקורת של גרמניה על חקיקת חוק העמותות וחוק ההסדרה בכנסת. ריבלין, שנפגש לאחרונה עם מרקל במאי 2015, בביקור חגיגי לציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים, יתחיל את ביקורו במינכן, וביום חמישי יפגוש את מרקל בברלין.

לדברי גורמים מדיניים, ביקורו של ריבלין נועד בעיקר להדגיש את חוזק היחסים ולאשרר מחדש את "היחסים המיוחדים" בין ישראל וגרמניה. בירושלים מביעים הערכה לקיום המפגש עם הקנצלרית שבועות ספורים בלבד לפני הבחירות. בפגישה עם מרקל, ריבלין צפוי לדון עמה בהמשך חיזוק היחסים ובסוגיות האסטרטגיות האזוריות - ובראשם, חששה של ישראל מהתבססותה של איראן בסוריה ובדרום לבנון, וגם הקפאת החתימה על מזכר ההבנות לרכישת הצוללות צפויה לעלות בפגישה.

עוד בוואלה! NEWS:
תרגיל הענק של צה"ל: עוד שלב בהכנה ללחימה בכמה חזיתות - ומול חיזבאללה
מקורביו של שטייניץ על מעצר מקורביו: "ימסור עדות אם יידרש"
ארה"ב: מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה, סבלנותנו מוגבלת

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפגישת עבודה עם קנצלרית גרמניה, ד"ר אנגלה מרקל, בגרמניה. מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם הקודמת של ריבלין ומרקל, מאי 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

זהו מזכר הבנות למכירת שלוש צוללות בשווי מיליארד וחצי דולר, שעליו נתניהו ומרקל הסכימו בפגישתם הקודמת. המזכר, שקובע שממשלת גרמניה תממן שליש מעלות הצוללות מתוצרת תאגיד "טיסנקרופ" - החברה שנמצאת במוקד חקירת תיק 3000, עלה לכותרות כחלק מהדיווחים על פרשת הצוללות – מאחר שזו עסקה שראש הממשלה קידם וששר הביטחון לשעבר משה יעלון התנגד לה בתוקף. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את ההסכם כבר באוקטובר האחרון, וביוני גם המועצה לביטחון לאומי בגרמניה אישרה אותו. עם זאת, גרמניה הכניסה סעיף לחוזה שמאפשר לה לבטל את העסקה אם יוכחו טענות לשחיתות, ולאור ההתפתחויות בחקירה, טקס החתימה, שהיה אמור להתקיים ביולי, נדחה למועד לא ידוע. ריבלין צפוי להביע בפני מרקל את רצונה של ישראל להמשיך ולקדם את העסקה בהקדם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שגריר ישראל חדש בגרמניה, ג?רמי יששכרוף 29.8.17. שגרירות ישראל בברלין / בועז ארד, מערכת וואלה! NEWS
השגריר ג'רמי יששכרוף/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ישראל בברלין / בועז ארד

עוד לפני שיגיע לברלין, הנשיא יתלווה לנשיא גרמניה שטיינמאייר ויחנוך עמו מרכז הנצחה בכפר האולימפי במינכן לזכרם של י"א הנרצחים באולימפיאדה ב-1972, בהשתתפות בני משפחות הנרצחים, שעמם הם צפויים לקיים גם מפגש סגור משותף. במהלך הטקס, שני הנשיאים יסירו את הלוט מעל קיר הזיכרון, יעמדו דקת דומיה לזכר הנרצחים, ויישאו דברים, יחד עם נציגי המשפחות ונשיא הוועד האולימפי הבינלאומי. אחרי מינכן, שני הנשיאים צפויים לקיים סיור משותף במחנה הריכוז דכאו, והנשיא ריבלין יקרא קדיש בטקס שיתקיים באתר ההנצחה היהודי במחנה. ביום רביעי בערב ריבלין יטוס לברלין וביום חמישי ייפגש עם מרקל, לפני שובו לישראל ביום חמישי בערב.

ריבלין ילווה במהלך הביקור בשגריר ישראל החדש לברלין, ג'רמי יששכרוף, שהגיע לברלין לפני כשבועיים ובשבוע שעבר הגיש את כתב ההאמנה שלו לשטיינמאייר. יששכרוף, ששימש בתפקידו האחרון משנה למנכ"ל משרד החוץ וקודם לכן עמד בראש האגף האסטרטגי במשרד, החליף בתפקיד את השגריר יעקב הדס, שסיים כהונה של חמש שנים. בריאיון לערוץ עשר בשבוע שעבר העריך שעסקת הצוללות "לא תוקפא לחלוטין" ואמר כי "נעשה כל מאמץ יחד עם הגרמנים למצוא את הדרכים הטובות ביותר כדי לקדם את העסקה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully