וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי ישראלי לניסוי הגרעיני: "תגובה נחרצת תמנע פעילות דומה"

4.9.2017 / 14:24

ישראל גינתה את הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה, הנתונה תחת איומים מצד ארצות הברית וסנקציות בינלאומיות. "על צפון קוריאה למלא אחר החלטות האו"ם. תגובה בינלאומית תמנע ממדינות נוספות להתנהג באופן דומה", מסר משרד החוץ

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ניסוי הגרעין בקוריאה הצפונית - עדכונים אחרונים
- קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי במספר בפצצת מימן
- לפי דיווחים בקוריאה הדרומית, הצפון מתכונן לניסוי נוסף בטיל בליסטי בין-יבשתי
- משרד החוץ בירושלים גינה את הניסוי הגרעיני וקרא לפיונגיאנג להימנע מפיתוח נשק להשמדה המונית
- הדרום ערך ניסוי צבאי משלו בתגובה למתיחות עם הצפון

ישראל גינתה היום (שני) את הניסוי הגרעיני האחרון שערכה קוריאה הצפונית, וממשרד החוץ נמסר כי הוא מהווה "המשך לדפוס הפעילות המתריס" של המדינה המבודדת. "על צפון קוריאה למלא אחר כל החלטות מועצת הביטחון בנושא זה ולהימנע מניסוי ופיתוח של נשק להשמדה המונית ואמצעי שיגורו", נמסר מירושלים. ברמיזה על איראן, צוין גם כי "תגובה בינלאומית נחרצת תמנע ממדינות נוספות לנהוג באופן דומה".

אתמול הכריזה פיונגיאנג כי ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן - הניסוי הגרעיני השישי שעורכת המדינה חרף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה והאיומים כלפיה מצד ארצות הברית. לטענת קוריאה הצפונית, היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי, התקדמות שעלולה לאיים באופן ישיר על שטחה של ארצות הברית. בוושינגטון טרם אישרו כי אכן מדובר בניסוי מוצלח או את טיבו.

עוד בנושא
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי
דיווח בקוריאה הדרומית: הצפון נערך לשיגור טיל בין-יבשתי נוסף
בצל ניסוי הגרעין של הצפון: דרום קוריאה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליט הצפון קים ג'ונג און בוחן את פצצת המימן שבה נעשה הניסוי הגרעיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח המיוחד בטלוויזיה הממלכתית, הניסוי שעליו הורה המנהיג קים ג'ונג און רשם "הצלחה מוחלטת" וכי זהו צעד "חשוב" להשלמת תכנית הגרעין של המדינה. הניסוי, שלפי השירות הגיאולוגי של ארצות הברית אירע 55 קילומטרים מצפון-מערב לעיר קימצ'אקגרר, הוביל לשתי רעידות אדמה, אחת מהן בעוצמה של 6.3.

קוריאה הדרומית וביפן אמרו כי הניסוי היה חזק פי עשרה מהניסוי הקודם, שבוצע לפני שנה. סין הודיעה כי הרעש הנוסף היה בעוצמה 4.6 בשל "התמוטטות" באזור הניסוי. משרד החוץ של סין מסר הודעת גינוי חריפה לניסוי, אך הוסיף כי על פיונגיאנג וסיאול לשוב לשולחן המשא ומתן.

היום דווח בקוריאה הדרומית כי הצפון מתכנן ככל הנראה לשגר טיל בין יבשתי נוסף. ממשרד ההגנה בסיאול נמסר בנוסף כי הנשיא מון ג'ה אין וגורמים רשמיים נוספים סיכמו כי הגיעה העת לחיזוק התגובה הצבאית נגד פיונגיאנג.

עוד באותו נושא

בצל ניסוי הגרעין של הצפון: דרום קוריאה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים

לכתבה המלאה
קוריאה הדרומית שיגרה טילים בליסטיים במסגרת תרגיל. רויטרס
ניסוי הטילים של קוריאה הדרומית, הלילה/רויטרס

לאחר הניסוי, ערכה קוריאה הדרומית תרגיל צבאי בטילים בליסטיים שדימה תקיפה של האזור שבו בוצע הניסוי הגרעיני של פיונגיאנג. בתרגיל מטוסי קרב של הדרום שיגרו טילי אוויר-קרקע לעבר מטרות, וטילים בליסטיים נורו לעבר הים. בהודעת הצבא נמסר כי ייערכו תרגילים נוספים בזמן הקרוב, חלקם בשיתוף צבא ארצות הברית. הבוקר הודיע גורם בקוריאה הדרומית כי הצפון נערך לשיגור טיל בליסטי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully