וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים תחת חקירה: הכוורת של השר שטייניץ מסתבכת בפרשת הצוללות

4.9.2017 / 16:25

המעצרים האחרונים בתיק 3000 חושפים מכנה משותף: החשודים עבדו בעבר עם שר האנרגיה, שאינו חשוד בפרשה. ראש הלשכה לשעבר שרן חשוד שקיבל שוחד בזמן שעבד תחת שטייניץ, יועצו הפוליטי רמי טייב חשוד בתיווך לשוחד וחברו הקרוב צחי ליבר חשוד בניפוק חשבוניות מזויפות

צילום: מאצ'י הוף

פרשת הצוללות - עדכונים אחרונים
- שר לשעבר ויועץ פוליטי של שר מכהן נחקרו בפרשת הצוללות במשרדי להב 433 בלוד
- בכיר לשעבר במל"ל הגיע לחקירה בנוגע להשתלשלות האירועים בתיק 3000
- בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של דוד שרן, לשעבר ראש לשכת נתניהו, בחשד למעורבותו בפרשה
- המשטרה עצרה אתמול חמישה חשודים נוספים, בהם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום - היחיד שמעצרו לא הוארך
- החשד: אנשי התאגיד טיסנקרופ ניסו לגייס בכירים בלשכת נתניהו במטרה לקדם את רכישת הצוללות תוצרת החברה

התקדמות החקירות והמעצרים במסגרת פרשת הצוללות בימים האחרונים חושפת מכנה משותף אחד לכמה מהחשודים – קשריהם עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, שאינו נחשב לפי שעה לחשוד בפרשה. מעצרו של דוד שרן, שכיהן בעבר כראש המטה של שטייניץ במשרד האוצר, הוארך אתמול (ראשון) בחמישה ימים, ובנוסף נעצרו בעת האחרונה גם חברו של שר האנרגיה, צחי ליבר, ושותפו נתן מור. חשוד נוסף הוא תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף, שכיהן בעבר כמזכיר ועדת חוץ וביטחון בעת ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה.

היום נחקר במסגרת הפרשה גם יועצו הפוליטי של שטייניץ, רמי טייב - וכן שר לשעבר ובכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי (מל"ל). טייב חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, קשירת קשר והלבנת הון. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו עד ליום רביעי.

מעצרו של שרן הוארך אתמול בידי נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון. הוא חשוד בקבלת שוחד מעד המדינה מיקי גנור באמצעות אדם שלישי המוכר כלוביסט ויועץ פוליטי.
על פי החשד, גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את האיש כדי שייעץ בחברת "טיסנקרופ", אך בסופו של דבר העסקה הייתה מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את עניינה של "טיסנקרופ" במכרזי הצוללות והספינות, ואת מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

עוד בנושא:
פרשת הצוללות: שר לשעבר ויועץ פוליטי לשר מכהן נחקרים בלהב 433
פרשת הצוללות: "שמרון היה אמור לקבל מיליוני דולרים מהעסקה"
פרשת הצוללות: מפקד השייטת לשעבר ובכיר לשעבר בלשכת רה"מ עוכבו

מסיבת עיתונאים על "מתווה הגז", 30 יוני 2015. נועם מושקוביץ
שרן חשוד כי בתקופת עבודתו עם שטייניץ קיבל שוחד מנציג טיסנקרופ. שטייניץ/נועם מושקוביץ

שמו של שרן נקשר לא רק לשר שטייניץ, אלא גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא כיהן כמנהל לשכתו של נתניהו בשנים 2014 עד 2016, ובשנה שעברה אף נאמר כי ימונה לתפקיד מזכיר הממשלה – אך המינוי בוטל לאחר זמן קצר. בעקבות ביטול המינוי התפטר שרן מתפקידו ושב לעבודתו בחברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), שם עבד לפני כניסתו ללשכת נתניהו ואחרי העסקתו אצל שטייניץ.

גם מעצרו של ליבר, חברו הקרוב של שר האנרגיה, הוארך בחמישה ימים, והוא חשוד שתיווך בשוחד. כמו כן, על פי החשד, חשבוניות שניפק לגנור במסגרת ייעוץ תקשורתי שימשו למעשה לכיסוי כספי השוחד שהועברו לשרן. מעצרו של מור, שותפו של ליבר, הוארך גם הוא בארבעה ימים – וגם הוא חשוד בתיווך בשוחד ובהוצאת חשבוניות מזויפות. השניים עוכבו בנמל התעופה בן גוריון ולאחר מכן עוכבו לחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליבר הוא בנו של מפקד ימ"ר תל אביב לשעבר, מוטי ליבר, ולדברי סנגורו עו"ד יאיר רגב, "מדובר בבחור ללא עבר פלילי, והעבירות המיוחסות לו נעברו לפני זמן רב ועל כן לא ניתן לשבש את החקירה נגדו". סנגורו של מור, עו"ד יאיר קינן, טען אתמול בבית המשפט כי החברה שבבעלותו ביצעה עבודה עבור גנור עבור 50 אלף שקלים ששולמו כדין.

חשוד נוסף ששמו קשור בשטייניץ הוא תת-אלוף (במיל') בר יוסף, אחד החשודים המרכזיים בפרשה. הוא כיהן בעבר כמנהל ועדת חוץ וביטחון, שם התקרב לשטייניץ ששימש ראש הוועדה. בפברואר 2016 הודיע נתניהו כי בר יוסף ישמש ראש המל"ל הבא, אז עמד שרן בראש לשכתו של הראשון.

בר-יוסף שוחרר למעצר בית בחודש יולי האחרון, זאת לאחר שהושכמה הסכמה בין הפרקליטות למשטרה בעניינו. הוא חשוד בעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, והיה זה שכתב את חוות הדעת לטובת תאגיד "טיסנקרופ" בעסקה לרכישת הצוללות הנוספות, הנמצאת במרכז חקירת הפרשה.

(עדכון ראשון: 13:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully