וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה 60 מיליון שקל לעבודות הקמת היישוב למפוני עמונה

3.9.2017 / 15:05

מרבית הסכום יועבר למועצה האזורית מטה בנימין שבשטחה עתיד לקום היישוב עמיחי, המיועד לתושבי המאחז שפונה חודש פברואר האחרון. חמישה מיליון שקלים נוספים יועברו למשרד הביטחון להצבת מבני מגורים זמניים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת ההחלטה לחידוש העבודות להקמת היישוב עמיחי למפוני עמונה. זאת, לאחר כמה שבועות שבהם העבודות הופסקו בגלל מחלוקות תקציביות בין משרדי הממשלה. כמה עשרות משפחות פונו מהמאחז הבלתי חוקי הסמוך להתנחלות עפרה בחודש פברואר השנה. התושבים שוכנו באופן זמני באולפנה בעפרה עד למעבר ליישוב החדש.

על פי הצעת ההחלטה, משרד האוצר יעביר למשרד הפנים 55 מיליון שקל שיועברו למועצה האזורית מטה בנימין, כדי להתחיל בביצוע העבודות בשטח. חמישה מיליון שקלים נוספים יועברו למשרד הביטחון כדי לממן הצבת מבנים זמניים בשטח היישוב החדש - שבשטחו מתוכננות להיבנות 102 יחידות דיור.

עוד בוואלה! NEWS:
חוזים פיקטיביים ומזומנים: כך ניסו לגייס את לשכת רה"מ בעסקת הצוללות
טראמפ על הניסוי הגרעיני: "צפון קוריאה - סכנה לארה"ב"
נתניהו על מבקשי המקלט: "רובם מחפשים עבודה - זכותנו לגרש"

ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
עבודות באתר המיועד להקמת היישוב, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

שר החקלאות אורי אריאל בירך על ההחלטה וקרא למלא גם את ההבטחות שניתנו לתושבי מגרון ובית אל, שממתינים ליישום החלטות בדבר הקמת יישובים ומבנים חלופיים. "עברנו הרבה ובהחלט הגיע הזמן שלתושבי עמונה הגיבורים והמסורים יהיה בית משלהם ביישוב עמיחי. כעת נותר לממש את ההבטחות ולהקים לתושבי מגרון את היישוב שלהם ולבנות את מה שהובטח בבית אל ולהרחיב את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

בתנועת "שלום עכשיו" גינו את החלטת הממשלה ומסרו כי: "אין גבול להתרפסות של ממשלת ישראל. 40 משפחות, שבית המשפט קבע שגזלו קרקע פרטית לטובתן, סוחטות מהממשלה כרבע מיליארד שקל בזמן שלקצבאות הנכים, למערכת החינוך ולשכבות המוחלשות לא ניתנים פתרונות. שוב הוכח שנתניהו מרוכז כל כולו בחקירות ומוכן לשלם כל מחיר לטובת שלמות הקואליציה הימנית שלו".

עוד באותו נושא

”אין לנו עמונה”: מפוני ההתנחלות עדיין מחכים להבטחת נתניהו

לכתבה המלאה
ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
עבודות להכנת היישוב עמיחי/ניב אהרונסון

יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מסר כי: "לאחר שבועות ארוכים בהם העבודות להקמת הישוב החדש לא מתקדמות, ולאחר שבוע קשה מאוד של רכבת הרים בדרך להחלטה שהתקבלה, אנחנו מברכים בזהירות על ההחלטה שלמעשה תביא לחידוש העבודות. אנחנו מברכים את ראש הממשלה ואנשי הלשכה כולם על קידום ההחלטה - ראש הממשלה הוכיח שהוא מחוייב לאנשי עמונה, ואולם מחויבות זו תמומש לגמרי כשנעלה ליישוב החדש".

עוד הוסיף כי "שר הפנים אריה דרעי ראוי לברכה מיוחדת, לאחר שבשבוע האחרון התגייס ופעל ללא לאות, ונוכח מצבם של מפוני עמונה התגייסו הוא וכל צמרת משרדו לקחת אחריות על התסבוכת התקציבית, ולהביא לפתרונו המוצלח למרות קשיים רבים. אנשי עמונה מעריכים מאוד את שר הפנים על כך. אנו מברכים גם את שר הביטחון וכן את שרת המשפטים שפעלו להצלחת המהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully