וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

147 פרויקטים ב-116 מיליארד שקל: תכנית התשתיות הלאומית נחשפת

3.9.2017 / 7:50

בתכנית מרוכזים המיזמים המתוכננים בישראל עד שנת 2021 שעלותם נאמדת ביותר ממאה מיליון שקלים. כחצי מהפרויקטים קשורים ברכבות הקלות בערים. נתניהו: "התכנית תאפשר לממשלה להעניק שירות טוב יותר לאזרחים"

הרכבתם של שני מחפרים שיסייעו בכריית המנהרות של הרכבת התחתית בתל אביב, 4 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
147 פרויקטים בעלות 116 מיליארד שקלים. עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ראובן קסטרו

בשורה בתחום התשתיות: ממשלת ישראל תפרסם לראשונה תכנית רב שנתית המרכזת את פיתוח 147 הפרויקטים המתוכננים בישראל לשנים 2017-2021 בתחום התשתיות. לצד זאת, יוקם צוות מיוחד למעקב וליישום הפרויקטים. התכנית מרכזת את כלל הפרויקטים הפיזיים המתוכננים - בביצוע, בתקצוב או באישור משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

ברשימה נכלל כל פרויקט תשתית הקיים בישראל, בהתאם לקריטריונים הבאים: עלותו נאמדת ביותר ממאה מיליון שקלים, התקיימה עבורו בדיקת כדאיות כלכלית, וקיימת לגביו החלטת ממשלה או סיכום תקציבי. מהרשימה נגרעו פרויקטים בסך 40 מיליארד שקלים, שלא עמדו בכל התנאים.

לצד התכנית תעלה בישיבת הממשלה הקרובה החלטה על מינוי צוות ליווי ובקרה, בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, החשב הכללי, הממונה על התקציבים והיועץ המשפטי של משרד האוצר. הצוות יעקוב אחר ביצוע התכניות וירחיב את בחינת ההתאמה של כל הפרויקטים לביצוע ולמימון, בשילוב המגזר הפרטי. כמו כן, הצוות ידאג לטיוב מבנה המכרזים, וכן להגברת השקיפות בתחום התשתיות בפני הממשלה, הציבור והמשקיעים.

עוד בוואלה! NEWS:
שבע תאונות המערבות גשרים בחודש: "האסון הבא הוא עניין של זמן"
קוקה קולה בישראל: מהקרב נגד התפוזים ועד לחיקוי של שופרסל
בפרלמנט בשכונה ד' בטוחים בכתב אישום נגד ביבי - לכאורה

תחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/מגד גוזני

בתכנית 147 פרויקטים בעלות הקמה כוללת של 116 מיליארד שקלים, מרביתם בתחומי התחבורה והאנרגיה. בתחום התחבורה למשל, 51% מעלויות ההקמה מגיעות מפרויקטים הקשורים ברכבות הקלות בתל אביב, ירושלים וחיפה, 22% מבניית כבישים חדשים, 15% של מסילות רכבות כבדות. בתחום האנרגיה 61% מעלויות ההקמה הן של פרויקטים בתחום החשמל, 14% במערכות הולכת מים, 12% תשתיות גז, 11% מערכות הולכת ביוב ו-2% דלק וגז בישול.

מבחינת שיעורי ההשקעה בתשתיות בתכנית לפי מחוזות עולה כי 31% מהעלויות יושקעו במרכז, 27% בתל אביב, 17% בצפון, 10% בדרום, 9% בירושלים, 5% בחיפה, ו-1% ביהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנו ממשיכים בתנופת השקעה ובנייה בתשתיות בכל רחבי הארץ. נמשיך לקרב את הפריפריה למרכז לטובת כלל אזרחי ישראל, נבנה עוד כבישים, מחלפים ומסילות רכבת. התכנית תאפשר לממשלה להעניק שירות טוב יותר לאזרחים בתחבורה, באנרגיה, בבריאות ובתחומים רבים נוספים".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונו אמר כי "מיפוי הפרויקטים מהווה צעד ראשון וחשוב בתהליכי גיוס השקעות זרות בתשתיות, בהגדלת היקף ההשקעות ובפיתוח הכלכלה הישראלית. התכנית גובשה לאור תובנות שעלו בפגישות שקיימנו עם גופי השקעה בינלאומיים הרואים במדינת ישראל יעד מועדף להשקעה בתשתיות. פרסום התכנית לציבור הוא רכיב נוסף בהטמעת תרבות ארגונית אפקטיבית בשירות המדינה של תכנון ובקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully