וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פצצה ממלחמת העולם ה-2: 65 אלף תושבים פונו מבתיהם בפרנקפורט

מבצע הפינוי הגדול ביותר בגרמניה מאז תום המלחמה הוכרז בשל איתור פצצה בריטית במשקל 1.4 טון. המשטרה הציבה שוטרים ברחובות למניעת מקרי ביזה מבתי המפונים. העבודות לסילוק הפצצה יערכו כ-12 שעות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-65 אלף תושבים בעיר פרנקפורט התבקשו בימים האחרונים לעזוב את בתיהם בעקבות פיצוץ מבוקר של פצצה מתקופת מלחמת העולם השנייה, בפינוי הגדול ביותר בגרמניה מאז תום המלחמה. פצצה בריטית במשקל 1.4 טונות נמצאה באתר בנייה בעיר ביום רביעי בשבוע שעבר, והמשטרה הזהירה כי כל מי שלא יישמע להוראות ייעצר. בין המפונים, יותר ממאה חולים שהועברו משני בתי חולים בעיר, מוקד הכלכלה של גרמניה, וכן תינוקות שהיו מאושפזים במחלקת פגיות ופצועים בטיפול נמרץ. שירות כיבוי האש בעיר הודיע כי כ-500 דיירי בתי אבות צפויים להיות מפונים היום.

שירותי החירום בפרנקפורט העריכו כי פיצוץ לא מבוקר של הפצצה עלול "לשטח" רחוב שלום. עוד נמסר כי מבצע פינוי הפצצה צפוי להימשך 12 שעות וכי על התושבים לפנות את בתיהם בשעות הבוקר. מסוקי משטרה הנושאים מצלמות רגישות לחום יערכו סריקות לוודא שאין אף אדם שנותר באזור הפיצוץ המבוקר, בטרם יחלו העבודות. בנוסף לכך יוצבו שוטרים בפתח בתים ריקים על מנת למנוע מגנבים להיכנס אליהם. העירייה פתחה מקלטים שאליהם יוכלו התושבים להתפנות והמוזיאונים ברחבי העיר יאפשרו כניסת מבקרים בחינם למשך היום.

אתמול פונו 22 אלף תושבים מהעיר קובלנץ, הנמצאת 110 קילומטרים ממערב לפרנקפורט בשל פצצה שאותרה באתר בנייה שבו עתיד להיבנות גן ילדים. אלפי פצצות שלא התפוצצו נותרו על אדמת גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה ומדי שנה מוצאים תושבים כ-2,000 פצצות בממוצע. בחודש שעבר פונה גן ילדים שבו אותרה פצצה. הגננת הזעיקה את המשטרה לאחר שאחד הילדים מצא בחצר פצצה קטנה, הכניס אותה עמו למבנה והציב אותה על מדף.

אתר בעיר פרנקפורט, גרמניה, שבו אותרה פצצה ממלחמת העולם השנייה, 1 בספטמבר 2017. רויטרס
זירת הפצצה שאותרה בפרנקפורט, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully