וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מחסומי המשטרה: כ-1,500 בני אדם הפגינו בפתח תקווה

2.9.2017 / 21:34

ההפגנה השבועית נגד הסחבת בחקירות ראש הממשלה המתקיימת סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט נערכה גם הערב. למרות מגבלות צו הביניים של בג"ץ שמאשרות הפגנה של עד 500 איש בלבד - למקום הגיעו יותר מ-1,500 איש

עריכת וידאו:ניר חן

ברקע המגבלות למפגינים בפתח תקווה, גם הערב (שבת) הגיעו מאות מפגינים לכיכר גורן, סמוך לבית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, למחות נגד שחיתות והסחבת בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המגבלות שהציבו שופטי בג"צ כללו המשך קיום הפגנות ללא רישיון עד 500 מפגינים, הגבלה לשני מגפונים, אי ירידה לכביש ואי הפרעה לתנועה, הצבת סדרנים מטעמם המפגינים ובתנאי שההפגנה לא תחל לפני 20:00.

בתגובה לטענות המשטרה בשבוע שעבר על מיעוט סדרנים, השבוע הציבו המוחים מספר רב יותר של אנשים האחראים על הסדר. מול מאות המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה, ניצבו עשרות מפגינים תומכי ליכוד.

בשבוע שעבר בהתאם למגבלות שהציבו שופטי בג"ץ, פרסה משטרת ישראל מחסומים שמנעו כניסה של יותר מ-500 מפגינים לכיכר, בפועל אלפי המפגינים שנותרו מחוץ לאזור המגודר התאספו מסביב לכיכר גורן. מהמשטרה נמסר כי "מוחים נוספים שהגיעו אל המקום החלו להתאסף על מעגל התנועה מול השטח המתוחם. מספר המוחים עבר את המספר המירבי שנקבע".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש מנדלבליט: "אין קיצורי דרך בחקירות ראש הממשלה"
כ-2,000 הפגינו מול בית מנדלבליט: "לא נלך למרות חקירות נתניהו"
המיליארדר לן בלווטניק צפוי להיחקר באנגליה במסגרת "תיק 2000"

הפגנה בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה - 2 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה בכיכר גורן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

עוד נמסר כי המפגינים לא עמדו באף אחד מחמשת הסעיפים המגבילים של בג"ץ. הפגנות נוספות נגד השחיתות נערכו ב-17 מוקדים, בין השאר בירושלים, באר שבע, חדרה, עפולה וראשל"צ.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר בשבוע שעבר כי "מדובר בהפרה בוטה של החלטת בג"ץ שבוע לאחר שחזינו בהפרה בוטה של הוראות המשטרה. עריצי השמאל מרוממים את החוק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה. מצפה מהמשטרה לפעול ביד קשה ולאכוף את הוראות ביהמ"ש נגד מיעוט אנרכיסטי".

בקרוב צפוי בג"ץ להכריע סופית בעניין ההפגנות. בהחלטה שתקבע אם ההפגנות במתכונתן המקורי יישארו בפ"ת, או שמני נפתלי ואלפי המפגינים יצטרכו למצוא אכסניה חדשה במקום הכיכר שהפכה למרכז הכוח של ההפגנות נגד השחיתות בתשעת החודשים האחרונים.

(עדכון ראשון 20:16)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מני נפתלי בהפגנה בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה - 2 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מני נפתלי בהפגנה בפתח תקווה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מנדלבליט התייחס השבוע להפגנות בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, ואמר כי "חופש הביטוי וגם הזכות להפגין עם זכויות יסוד במדינה דמוקרטית. חשיבות ההגנה על חופש הביטוי מתחדדת במקום שבו נשמעים קולות צורמים לאוזן".

רחפן בעד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפגנה בפתח תקווה - 2 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
רחפן התומך בראש הממשלה נתניהו בהפגנה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully