וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים נשרפו לפני הפשיטה: שלוש נציגויות רוסיות בארה"ב נסגרו

הרשויות האמריקניות נערכות לסרוק את המתחמים בוושינגטון, בסן פרנסיסקו ובניו יורק, שאותם הורה לסגור טראמפ בתגובה לצמצום הסגל הדיפלומטי במוסקבה. לפני גירוש הנציגים, הובערו מסמכים. בקרמלין טוענים: "החיפושים ישמשו לפרובוקציות אנטי-רוסיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שלוש נציגויות רוסיות בארצות הברית נסגרות הערב (שבת) כחלק מצעדי תגובה של הממשל, והרשויות צפויות לפשוט על המתחמים ולהעמיק עוד יותר את המשבר בין שתי המדינות. בשתיים מהנציגויות - נספחות הסחר בוושינגטון והקונסוליה בסן פרנסיסקו - שרפו הסגלים הדיפלומטיים מסמכים.

סגירת הנציגויות הגיעה בתגובה לצמצום הסגל הדיפלומטי במוסקבה, החלטה שקיבל הקרמלין בעקבות הסנקציות החדשות שהעביר הקונגרס האמריקני ושאותן אישר הנשיא דונלד טראמפ.

בתגובה למהלכים האחרונים, משרד החוץ של רוסיה זימן היום את אנתוני גודפריי, סגן ראש המשלחת הדיפלומטית במוסקבה, והעביר לו מכתב שבו הובעה מורת רוח "מהסריקות הבלתי-חוקיות המתוכננות" המהוות "פעולה תוקפנית חסרת תקדים". עוד נטען כי הסריקות עלולות לשמש את שירותי הביטחון האמריקניים לשם "פרובוקציות אנטי-רוסיות" באמצעות "שתילת חומרים מפלילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש בוערת בחצר המתחם בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המגזין Foreign Policy, אתמול בערה אש בחצר המתחם הדיפלומטי בוושינגטון כשאנשי צוות נראו משליכים מסמכים אליה, בדומה למה שאירע בקונסוליה בסן פרנסיסקו. מוקדם יותר באותו יום, פועל הסיר מצלמות אבטחה מחומה שמקיפה את מבנה הנציגות בוושינגטון.

אתמול הזהיר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי מוסקבה "תגיב בחומרה" לסגירת הנציגויות. בדברים שנשא בפני סטודנטים במוסקבה הוסיף לברוב כי ההחלטה נועדה לפגוע ברוסיה ומחה על כך שוושינגטון הקציבה 48 שעות בלבד להשלמת ההיערכות לסגירת הנציגויות.

לברוב רמז בדבריו כי מוסקבה עשויה להורות בתגובה על צמצום נוסף של אנשי הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית המוצבים ברוסיה - מהלך שסגירת הנציגויות נעשתה למעשה בתגובה אליו. "נגיב לכך לאחר שנסיים לנתח את המצב", אמר לברוב. "אני רוצה לציין שלא אנחנו התחלנו את כל עניין ה'עין תחת עין' בין שתי המדינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עשן מבניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. 1 בספטמבר 2017. GettyImages
עשן מיתמר מארובת הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו/GettyImages

שר החוץ הרוסי הזכיר את סגירת שני המתחמים וגירוש 35 דיפלומטים, שעליהם הורה הנשיא הקודם ברק אובמה בעקבות מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית. "זה החל עוד בימי ממשל אובמה שביקש לחתור תחת היחסים בין ארצות הברית ורוסיה ולא אפשר לנשיא טראמפ לקדם צעדים לשיפורם או להגשים את התחייבויותיו בטרם הבחירות".

עם הסנקציות של אובמה, שהיו מצומצמות, החליטו במוסקבה להמתין לכניסתו לתפקיד של טראמפ, וציפו לשיפור היחסים בין שתי המדינות. עם זאת, העמקת חקירת קשרי הממשל לגורמים רוסיים וכן התנגדות של בכירים בממשלו, מנעו מטראמפ לשקם את היחסים עם ולדימיר פוטין. אחרי הסנקציות שהעביר הקונגרס מבלי להותיר ברירה לטראמפ, החליט נשיא רוסיה לגרש 755 דיפלומטים אמריקנים.

(עדכון ראשון: 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully