וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדול במאה האחרונה: אסטרואיד ענק יחלוף בקרבת כדור הארץ

קוטרו של "פלורנס" הוא כחמישה קילומטרים, והגוף האחרון בסדר גודל דומה שהתקרב לכדור הארץ נצפה בשנת 1890. למרות שהסלע הגדול לא מהווה סכנה, חוקרים מעריכים כי היה גורם לנזק רב אם היה מתרסק על פני האדמה

אסטרואיד ימחק את האנושות על פני כדור הארץ בשנת 2022. ESA - P.Carril, צילום מסך
אסטרואיד ימחק את האנושות על פני כדור הארץ בשנת 2022/צילום מסך, ESA - P.Carril

אסטרואיד ענק בקוטר של כחמישה קילומטרים יחלוף הלילה (שבת) בקרבת כדור הארץ, מבלי שיהווה איום על שלומו. הגוף השמיימי יחלוף במרחק של כארבעה מיליון קילומטרים וחצי, ויהיה לאסטרואיד הגדול ביותר שהתקרב לכדור הארץ המאה האחרונה. בשנים האחרונות התקרבו אסטרואידם למרחקים קרובים יותר, אך גודלם היה קטן יותר.

האסטרואיד "פלורס" התגלה בשנת 1981, וככל האסטרואידים הוא שארית של היווצרות כוכבים בחלל. המרחק בין האסטרואיד לכדור הארץ ישתווה ל-18 פעמים המרחק בין כדור הארץ לירח, מרחק שנחשב קרוב במונחים אסטרונומיים. סוכנות נאס"א מסרה כי הפעם האחרונה שאסטרואיד בסדר גודל כזה חלף בסמוך לכדור הארץ הייתה בשנת 1890, וכי העם הבאה בה יזכו לראות המדענים מקרה דומה תתרחש רק בשנת 2500.

בעזרת רדאר שמוצב בקליפורניה, יוכלו מדענים לעקוב אחר תנועתו של האסטרוריד ולצלם אותו לצרכי מחקר. על פי ההערכות, ניתן יהיה לצפות באסטרואיד בעזרת ציוד תצפית, משום שהוא מחזיר חלק גדול מאורה של השמש. החוקרים טוענים כי אם היה פוגע "פלורנס" בכדור הארץ, היו לכך השלכות גלובליות. 90% מהאסטרואידים בגודל זה נמצאים במעקב על ידי חוקרי נאס"א.

עוד בוואלה! NEWS:
מושל טקסס: "השיקום מהארווי ייקח שנים"; הוריקן נוסף בדרך לקאריביים
מיאנמר: כ-370 בני אדם נהרגו בעימותים בין המיעוט המוסלמי לצבא
עקב מצבו הרפואי: משפטו של רופא נאצי שהואשם ברצח אלפים נעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully