וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: כ-370 בני אדם נהרגו בעימותים בין המיעוט המוסלמי לצבא

נתונים רשמיים חושפים את ממדי המתקפה על בני שבט הרוהינגיה בצפון מזרח המדינה, שבה נהרגו גם חיילים וגורמי ממשל. מזכ"ל האו"ם: "מודאג מהדיווחים על כוח מופרז". ארדואן: "רצח עם מכוון נגד מוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כ-370 בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בצפון מזרח מיאנמר בעימותים בין הצבא לבני הרוהינגיה – כך עולה מנתונים רשמיים חדשים. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר במדינה הבודהיסטית על הרוהינגיה, בני המיעוט המוסלמי המרוכזים במדינת רקאהין, מאז פרוץ המשבר במדינה לפני כחמש שנים. בעימותים נהרגו גם 13 חיילים, שני גורמי ממשל ו-14 אזרחים. עוד הודיעה הממשלה כי בשבוע האחרון נשרפו יותר מ-2,600 בתים של בני הרוהינגיה באזור.

גורמים באו"ם מסרו כי כ-38 אלף בני אדם חצו את הגבול לבנגלדש בניסיון להימלט מהאימה, שבוע לאחר שמתקוממים בני הרוהינגיה תקפו עמדות משטרה ובסיס צבאי במדינת רקאהין, מה שהצית את העימותים. מצבא מיאנמר נמסר כי נגד המיעוט האתני מתבצעות פעולות כדי לנטרל גורמים קיצוניים.
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר שהוא "מודאג מאוד" מהדיווחים על שימוש בכוח מופרז בפעילות הצבא ברקאהין והוסיף כי הוא קורא לשמור על רגיעה כדי להימנע ממשבר הומניטרי במדינה. גוטרש הדגיש את אחריותו של הממשל במיאנמר, שבראשו עומדת המנהיגה אונג סן סו צ'י, לספק ביטחון וסיוע לאזרחים וכן לאפשר לאו"ם ולשותפיו לסייע להם.
בני הרוהינגיה מונים כמיליון בני אדם.


לקריאה נוספת:
מיאנמר: עשרות הרוגים ואלפי פליטים בקרבות בין חמושים מוסלמים לצבא
עם נשק וחיבוק מישראל, מיאנמר משמידה מיעוט מוסלמי באכזריות
מחלות, רעב ומכות: מחנות המוות של המהגרים במלזיה

פליטים רוהינגים שנמלטו ממיאנמר במחנה פליטים בבנגלדש, פברואר 2017. רויטרס
פליטים ממיאנמר בבנגלדש, בחודש פברואר/רויטרס

בשנת 2012 נהרגו כ-200 מבני הקהילה בעימותים בעיר סיטווה, בירת רקאהין, וכ-140 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם. העימותים האחרונים מהווים הסלמה בקונפליקט שהתעורר בחודש אוקטובר שעבר, אז תקפו מורדים עמדות ביטחוניות ונענו בתגובה צבאית שלטענת המורדים כללה הפרת זכויות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר שהאירועים בשבוע האחרון מהווים רצח עם מכוון לבני הקהילות המוסלמיות באזור. "כל מי שמתעלם מרצח העם הזה, שמתבצע תחת מסווה דמוקרטי, הוא גם חלק מהטבח הזה", אמר ארדואן בחגיגות עיד אל אדחא של מפלגתו. ארדואן שואף מזה זמן רב להפגין מנהיגות בקרב הקהילה המוסלמית העולמית. לדבריו, האחריות המוסרית של טורקיה היא להביע את התנגדותה לאירועים במיאנמר. עוד אמר כי מנהיגי העולם יידונו בנושא בפירוט כשיתכנסו לעצרת הכללית של האו"ם ב-12 בספטמבר בניו יורק.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully