וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הוראת הסגירה: עשן מיתמר מגג הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו

1.9.2017 / 23:05

צוותי כיבוי שהגיעו למקום נדחו על ידי צוות השגרירות, שככל הנראה שורף חפצים ומסמכים באח הנמצאת באחת מקומות הבניין. משרד החוץ במוסקבה מסר כי האמריקנים צפויים לערוך חיפושים במבנה, כולל בדירות הסגל הדיפלומטי

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

עשן שחור נראה הערב (שישי) מיתמר מגג בניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו שבארצות הברית, יום אחרי הוראת ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ על סגירתה. כוחות כיבוי שהגיעו למקום נדחו על ידי צוות השגרירות שיצאו מהמבנה. כפי הנראה, הצוות שורף חפצים בלתי מזוהים, ייתכן שמדובר במסמכים, באח הממוקמת באחת מקומות הבניין.

בתוך כך, משרד החוץ במוסקבה מסר כי השירותי החשאי צפוי לערוך חיפושים במבנה הקונסוליה מחר. החיפושים, לפי המשרד, צפויים להתבצע גם בדירות המגורים של אנשי הסגל הדיפלומטי.

עוד בוואלה! NEWS
מושל טקסס: "השיקום מהארווי ייקח שנים"; הוריקן נוסף בדרך לקאריביים
שני אזרחי גרמניה נעצרו בטורקיה; מרקל: "נאלץ להגיב בתקיפות"
מבנגלדש ועד רומניה: חגיגות חג הקורבן ברחבי העולם

עשן מבניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. 1 בספטמבר 2017. GettyImages
עשן מיתמר מגג הקונסוליה בסן פרנסיסקו, הערב/GettyImages

מינדי טלמדג', דוברת שירותי הכיבוי של סן פרנסיסקו, מסרה כי התחנה קיבלה דיווח על עשן המיתמר מהבניין ובעקבות זאת נשלח צוות כבאים שיבדוק מה גרם לשריפה. לדבריה, "הייתה להם שריפה באח". היא הוסיפה כי היא אינה יודעת מה שרפו באח, אך כי המעשה "אינו בלתי מכוון, הם שרפו שם משהו".

הדרישה האמריקנית מרוסיה לסגור את הקונסוליה, וכן את הנספחויות הרוסיות בוושינגטון ובניו יורק, הגיעו בתגובה להחלטת מוסקבה לצמצם את הנוכחות הדיפלומטית האמריקנית ברוסיה. מהבית הלבן נמסר כי מדובר בהחלטתו הישירה של הנשיא דונלד טראמפ.

עוד באותו נושא

רוסיה מחתה על סגירת הקונסוליה בסן פרנסיסקו; עשן נראה עולה מהבניין

לכתבה המלאה
עשן מבניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. 1 בספטמבר 2017. GettyImages
עשן מיתמר מגג הקונסוליה בסן פרנסיסקו, הערב/GettyImages

מוקדם יותר היום תקף שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב את דרישתה של ארצות הברית לסגור את הנציגויות הדיפלומטיות. בדברים שנשא בפני סטודנטים במוסקבה אמר לברוב כי מוסקבה "תגיב בחומרה" לצעדים, והוסיף כי ההחלטה נועדה לפגוע ברוסיה. הוא מחה על כך שוושינגטון הקציבה 48 שעות בלבד להשלמת ההיערכות לסגירת הנציגויות, ורמז בדבריו כי מוסקבה עשויה להורות בתגובה על צמצום נוסף של אנשי הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית המוצבים ברוסיה - מהלך שסגירת הנציגויות נעשתה למעשה בתגובה אליו. "נגיב לכך לאחר שנסיים לנתח את המצב", אמר לברוב. "אני רוצה לציין שלא אנחנו התחלנו את כל עניין ה'עין תחת עין' בין שתי המדינות. זה החל עוד בימי ממשל אובמה שביקש לחתור תחת היחסים בין ארצות הברית ורוסיה ולא אפשר לנשיא טראמפ לקדם צעדים לשיפורם או להגשים את התחייבויותיו בטרם הבחירות".

הודעת הקרמלין שפורסמה לאחר דבריו של לברוב נמסר כי ההחלטה על סגירת הנציגויות "דוחפת את היחסים בין המדינות למבוי סתום ועומדת בסתירה להכזרות שנמסרו מדרגים בכירים". בתדרוך לעיתונאים שערך היועץ למדיניות החוץ בקרמלין יורי אושקוב הוא הוסיף כי "שמענו את המילים שנאמרו אך אין נכונות לשיתוף פעולה. הצעד הנוכחי מחריף את המתיחות, אנחנו מצרים על כך ונשקול את תגובתנו". משרד החוץ במוסקבה פרסם בהמשך הערב הודעת גינוי לדרישת ארצות הברית ומסר כי המהלך הוא "איום ישיר" על הנציגים הדיפלומטים של רוסיה במדינה.

מבניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. 1 בספטמבר 2017. GettyImages
מבנה הקונסוליה בסן פרנסיסקו/GettyImages

בחודש שעבר הורתה מוסקבה לארצות הברית להחזיר מחצית מהצוות הטכני האמריקני בשטחה. זאת, בעקבות חתימתו של טראמפ על סנקציות חדשות נגד המדינה. "אנחנו מאמינים שהפעולה הזו הייתה לא מוצדקת והרסנית לכל מערכת היחסים בין המדינות", מסרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוורט.

"ברוח השוויון שרוסיה תומכת בו, אנחנו דורשים מהממשל הרוסי לסגור את הקונסוליה הכללית בסן פרנסיסקו ואת הנציגויות בבירה ובעיר ניו יורק", הוסיפה. לדברי מחלקת המדינה, על רוסיה לסגור את הנציגויות עד יום שבת.

בניין הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. 1 בספטמבר 2017. GettyImages
מבנה הקונסוליה בסן פרנסיסקו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully