וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אזרחי גרמניה נעצרו בטורקיה; מרקל: "נאלץ להגיב בתקיפות"

קנצלרית גרמניה התייחסה למעצרם של שני אזרחי מדינתה בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל בשנה שעברה, ואמרה כי על ברלין "לחשוב מחדש" על יחסיה עם אנקרה. השניים התווספו לגרמנים נוספו המוחזקים במעצר בטורקיה בחודשים האחרונים

צילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה היום (שישי) בחריפות את מעצרם של שני אזרחי מדינתה בטורקיה, ואמרה כי ברלין צריכה להגיב בתקיפות נגד המהלך, ואולי אף לחשוב מחדש על יחסיה עם אנקרה. לדבריה, לנוכח הנסיבות בעת הזו, אין זה נכון להמשיך ולדון עם טורקיה על השתתפותה בהסכם המכס של האיחוד האירופי. "עלינו לנקוט צעדים החלטיים", אמרה באירוע עסקי בנירנברג שבגרמניה.

מוקדם יותר מסרה דוברת משרד החוץ בברלין כי שני אזרחים גרמנים נעצרו בטורקיה בעקבות חשד לקשרים עם המטיף האסלאמי פתהוללה גולן, שנחשב לאויבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ולאחראי לניסיון ההפיכה הכושל נגד האחרון ביולי 2016. בחודש מרץ נעצר במדינה העיתונאי הגרמני דניס יוצ'ל, העובד עבור העיתון "די וולט", בחשד ל"הפצת תעמולה טרוריסטית". לאחר מעצרו אמר שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל כי הדבר מאיים על היחסים בין שתי המדינות. מרקל אמרה אז כי תעשה "כל שביכולתה" על מנת להביא לשחרורו של יוצ'ל.

עוד בנושא
טורקיה מאשימה את גרמניה: תמכה במתכנני ניסיון ההפיכה
גרמניה מחריפה את צעדיה: אזהרת מסע לאזרחיה המבקרים בטורקיה
טורקיה: מנהלת אמנסטי במדינה מואשמת בחברות בארגון טרור

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
ארצה פרסמה אזהרת מסע לטורקיה. מרקל/רויטרס

בחודש יולי נעצרו בנוסף מנהלת ארגון אמנסטי בטורקיה ועוד חמישה פעילי זכויות אדם, ובהם אזרחי גרמניה ושבדיה. הם נעצרו בזמן שהשתתפו בסדנת עבודה באבטחה דייגטלית ובניהול מידע שהתקיימה סמוך לאיסטנבול, ולפי אמנסטי, נותרו במעצר לאחר שהואשמו בחברות בארגון טרור. בעקבות המעצר, גרמניה פרסמה אזהרה לאזרחיה המבקרים בטורקיה ואיימה להפסיק את השקעותיה במדינה.

שר החוץ גבריאל קטע את חופשתו ושב לברלין בעקבות מעצרו של הפעיל הגרמני פטר שטודטנר, שנמנה עם קבוצת הפעילים. לאחר פרסום אזהרת המסע, אמרה מרקל כי מדובר בצעדים הכרחיים ובלתי נמנעים, ומנגד, ארדואן תקף בחריפות את החלטתה של ברלין.

עוד באותו נושא

ארדואן קרא לטורקים לא להצביע למרקל - וגרם לזעם בגרמניה

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 21 במרץ 2017. רויטרס
קרא לטורקים בגרמניה לא להצביע למרקל. ארדואן/רויטרס

היחסים בין גרמניה וטורקיה הפכו מתוחים עוד בקיץ שעבר, אחרי ניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן. אנקרה האשימה את גרמניה בתמיכה בגולן, שאותו היא מאשימה בתכנון ניסיון ההפיכה. המשבר החל לאחר שברלין מנעה מכמה שרים טורקים להופיע בעצרות תמיכה של אזרחים ממוצא טורקי בגרמניה לקראת משאל העם על שינוי המשטר בטורקיה. זאת, לטענת גרמניה, משיקולים ביטחוניים.

בנאום שנשא בחודש שעבר, קרא ארדואן ל-1.2 מיליון טורקים החיים בגרמניה שלא להצביע למרקל בבחירות שייערכו בחודש הקרוב. בברלין זעמו על הדברים ודרשו שאנקרה לא תתערב בענייניה של גרמניה. בתגובה, טורקיה כינתה את גרמניה "שחצנית" , וארדואן כינה את המפלגות החברות בקואליציה של מרקל "אויבותיה של טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully