וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים רפובליקנים: לבחון מחדש את סגירת תיק המיילים של קלינטון

1.9.2017 / 19:00

הסנאטורים לינדזי גרהאם וצ'אק גראסלי פנו לראש ה-FBI המכהן ודרשו לקבל הבהרות לגבי סגירת החקירה נגד שרת החוץ לשעבר בידי קודמו בתפקיד, שהודח בידי טראמפ. לדבריהם, החקירה נסגרה עוד לפני שמוצתה. טראמפ: "נראה שקומי החליט לטהר את קלינטון"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ מאשים את אובמה על פרשת המיילים, נובמבר)

ועדת המשפט של הסנאט דורשת הבהרות מראש ה-FBI, כריסטופר ריי, בנוגע לנסיבות שהובילו את קודמו בתפקיד, ג'יימס קומי, לסגור את תיק החקירה בפרשת המיילים של שרת החוץ הילרי קלינטון. במכתב שכתבו הסנאטורים לינדזי גרהאם וצ'אק גראסלי לראש הבולשת הפדרלית, נכתב כי השניים דורשים לקבל בתוך 12 יום הבהרות על הסיבות שבגינן נסגרה החקירה, כמו גם טיוטות של החלטתו של קומי.

קומי הודיע ביולי 2016 כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד קלינטון, זאת תוך מתיחת ביקורת חריפה על המועמדת הדמוקרטית לשעבר. לדבריו, קלינטון התנהלה ב"רשלנות קיצונית" כשהשתמשה בשרת המייל הפרטי שלה לצורכי עבודה בזמן כהונתה כשרת החוץ. מאוחר יותר, בסוף חודש אוקטובר, הודיע כי החליט לשוב ולחקור את הנושא לאור מידע חדש שהגיע אליו.

עוד בנושא:
"שכחה תדריכי ביטחון": ה-FBI פרסם את דוח פרשת המיילים של קלינטון
ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון
שבוע וחצי לפני הבחירות: ה-FBI פתח מחדש את חקירת המיילים של קלינטון

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בכנס בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הדוח המלא על הפרשה פורסם כבר לפני כשנה. קלינטון/רויטרס

כעת, לטענת גרהאם וגראסלי, ממידע שהגיע אליהם ומעיון בתמלול של החקירות שנערכו בנושא עולה כי קומי החליט לסגור את התיק לפני שהשלים את כל פעולות החקירה הדרושות. לדבריהם, קומי ניסח טיוטת הודעה על סגירת התיק עוד בטרם תשאל את עוזריה של קלינטון.

"קודם מגיעים למסקנה, ואחר כך אוספים מידע. מן ה-FBI מצופה לסטנדרטים יותר גבוהים, במיוחד בנושאים הנתונים למחלוקת ציבורית חריפה כל כך", כתבו השניים בהודעה שפרסמו. איש מן הסנאטורים הדמוקרטים לא הצטרף למכתב של השניים. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו: "וואו, זה נראה שג'יימס קומי החליט לטהר את קלינטון לפני שהחקירה נגמרה. מערכת מושחתת!".

עוד באותו נושא

הנפילה, המיילים וה-FBI: היה ניתן לחזות את ההפסד של קלינטון?

לכתבה המלאה

הציוץ של טראמפ:

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
"נראה שהחליט לטהר את קלינטון לפני שהחקירה נגמרה". קומי/רויטרס

בספטמבר שעבר פרסמה לשכת החקירות הפדרלית את הדוח המלא על חקירת פרשת המיילים של קלינטון, הכולל ראיונות חסויים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. מחקירת ה-FBI עלה כי קלינטון לא ביקשה אישור להשתמש בשרת פרטי או בכתובת מייל פרטית במהלך כהונתה כשרת החוץ, ובכך הפרה את מדיניות חיסיון התיעוד הפדרלי. הדוח, המונה 58 עמודים, כולל גם פרטים טכניים על התקנת השרת במרתף ביתה של קלינטון שבניו יורק, אולם חלק גדול מהמסמכים שהוא כולל עברו עריכה.

לפי הדוח, אמרה קלינטון ל-FBI כי לא זכרה את כל התדרוכים שקיבלה לגבי התנהלות עם מידע רגיש. "ב-2012 עברה קלינטון זעזוע מוח ולאחר מכן סבלה מקריש דם", נכתב בדוח. "בשל המלצת רופאה, היא יכלה לעבוד רק שעות ספורות ביום ולא זכרה כל תדרוך שעברה". בנוסף, הודתה קלינטון שמדי פעם קיבלה הודעות מייל חשודות, אך אמרה כי לא היו מספיק מיילים כאלה כדי לעורר דאגה. עוד אמרה קלינטון בחקירה כי הנחתה את עוזריה בתחילת 2009 ליצור לה כתובת מייל פרטית "מטעמי נוחות". היא טענה כי "כולם במחלקת המדינה ידעו שאני משתמשת בכתובת מייל פרטית, כי היא הוצגה לכל אחד שהחלפתי עמו הודעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully