וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר החופש: 2,272,000 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים

1.9.2017 / 11:27

שנת הלימודים תשע"ח נפתחה כסדרה, אך שיבושים נקודתיים אירעו בתל אביב בשל הסרת האבטחה בגנים. הנושא השנתי במערכת החינוך הוא "70 שנה למדינה" ושר החינוך בנט איחל לתלמידים ולמורים: "שנה של עשייה, משמעות, והנאה מתהליכי הלמידה"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

אחרי חודשיים של חופש, ואולי בפעם האחרונה שבה החופש הגדול ארוך כל כך, פתחו הבוקר (שישי) 2,272,000 תלמידים וכ-180 אלף עובדי הוראה את שנת הלימודים תשע"ח. זאת, לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הבטיח השבוע כי עד חנוכה יהיו בשורות בנוגע לקיצור החופש הגדול. הנושא השנתי במערכת החינוך הוא "70 שנה למדינה".

למעט במספר מצומם של מקומות, שנת הלימודים נפתחה היום כסדרה. ארגוני החינוך המיוחד שאיימו בשביתה הודיעו שלשום כי יתנו למשרד החינוך כמה שבועות נוספים כדי למצות את המשא ומתן עמם. גם ארגון המורים, שאיים בתחילת החופש להשבית את הלימודים בפתיחת השנה על רקע המשא ומתן להסכם השכר החדש למורים, לא שיבש את היום החגיגי.

כמה שיבושים אירעו הבוקר במוסדות חינוך בתל אביב, שהבולט בהם התרחש סמוך לבית ספר בו לימד המורה שאול שמאי, שהואשם לפני כשלושה חודשים בביצוע עבירות מין בתלמידות. הורים לתלמידים בבית הספר מחו נגד המנהלת ועל הפעולות שנקטה במהלך הפרשה. כמו כן, בכמה גני ילדים החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדיהם בשל הסרת האבטחה לכ-1,500 ילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך שנת לימודים אחת: זינוק במספר המורים הערבים במגזר היהודי
החל משנת הלימודים הבאה: בני העדה הדרוזית יצטרפו ל"מסע ישראלי"
לרגל פתיחת שנת הלימודים: ויצ"ו השיקה קו ייעוץ חינמי להורים

תלמיד ביום הראשון לבית הספר ביאליק בקרית ביאליק, 1 בספטמבר 2017. ערן גילווארג
היום הראשון ללימודים. קריית ביאליק, הבוקר/ערן גילווארג
תלמידים יחד עם הנשיא ראובן ריבלין בבית הספר נופי סלע המעלה אדומים ביום הראשון של בית הספר, 1 בספטמבר 2017. יותם רונן
הנשיא ראובן ריבלין בבית הספר "נופי הסלע" שבמעלה אדומים, הבוקר/יותם רונן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הספר בחריש , 1 בספטמבר 2017. אדריאן הרבשטיין
ראש הממשלה נתניהו בביקורו בבית הספר בחריש, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף הבוקר לתלמידי כיתה א' בבית הספר "נופי הסלע" שבמעלה אדומים, ובירך אותם לקראת שנת הלימודים החדשה. "זהו חג מיוחד בשבילכם, חג מיוחד במינו", אמר הנשיא. "אני הגעתי לכיתה א', לפני הרבה שנים בבית הספר הגימנסיה בירושלים, של המורה חווה, ואני זוכר את זה כאילו זה קרה היום בבוקר".

אחר כך ביקש הנשיא לפנות לכלל התלמידים ברחבי הארץ ואמר: "פתיחת שנת הלימודים המבשרת על השנה החדשה היא גם רגע של חשבון נפש. הדבר הראשון שלמדנו כאנשי העולם, כיהודים, זה 'ואהבת לרעך כמוך'. גם כשאנחנו לא כל כך אוהבים אחד את השני, אנחנו מבינים שאנו צריכים לכבד אלה את אלה, שאנו צריכים להבין גם את הצד השני שלא מסכים איתנו. אנחנו חברה אחת שגם למרות חילוקי הדעות הצליחה להיחשב פלא בעולם כולו. אני מקווה שכולנו, כמו ילדי כיתה א' נלמד ונבין ש'ואהבת לרעך כמוך' מצריך דו שיח. לידכם יושבת ילדה או ילד, ולפעמים אחד יודע יותר, ואחד יודע פחות. אני מבקש שתדעו לדאוג כל אחד לחברו, שתקפידו לשאול אם אפשר לעזור, ושלא תתביישו לבקש עזרה כשצריך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבית החינוך הממלכתי בחריש, אליו הצטרף גם שר החינוך נפתלי בנט, ושוחח עם התלמידים. "ביום הראשון של הלימודים, אני רוצה שתמיד תזכרו את האל"ף-בי"ת", אמר נתניהו. "האל"ף זאת הארץ. הארץ הזאת היא הארץ שלכם. הבי"ת, המדינה הזאת, מדינת ישראל היא הבית שלכם, זה הבי"ת. זאת הארץ שלנו, זו המדינה שלנו, הבית שלנו, תמיד תזכרו את זה".

נתניהו הוסיף: "אני יודע שרבים מכם באתם מחלקים שונים של הארץ הזאת, אבל אתם תלמדו בבית הספר שהעם היהודי, העם שלנו, לא הייתה לו ארץ ולא הייתה לו מדינה, לא היה לנו בית, היינו מפוזרים וחזרנו הנה, זה ההורים של ההורים שלכם, אולי ההורים של ההורים של ההורים שלכם, אבל חזרנו הנה, התקבצנו בארץ הזאת, זאת הארץ שלכם, זאת המדינה שלכם, זה הבית שלכם וזה בית הספר שלכם".

היום הראשון ללימודים בבית הספר למדעים ולאמנויות בירושלים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
היום הראשון ללימודים בבית הספר למדעים ולאמנויות בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

גם המשטרה נערכה לקראת פתיחת שנת הלימודים, שבמהלכה תצטרך לאבטח את מוסדות החינוך. המפכ"ל רוני אלשיך, שליווה הבוקר את נכדו יהל לכיתה א' ביישוב בני דקלים, ציין כי גם המשטרה פתחה את שנת הלימודים. "לוח השנה של המשטרה כולל גם את שנת הלימודים", ציין אלשיך. "הדבר בא לידי ביטוי בסדרי אבטחה, שבסופו של דבר אנחנו אחראים לכך. אנחנו פעילים גם בתחום החינוכי עצמו. הן בגני הילדים, והן בבתי הספר, כדי שבסופו של דבר להטמיע את נורמות הציות לחוק. מראשית הדרך, החל מהתנועה ובטיחות בדרכים וכל הסיכומים והאיומים שמוכרים לכולם מתחום הסמים, האלכוהול, איומי הרשת. ואנחנו צריכים להיות גם לצד מי שזולג מבית הספר ואנחנו מנסים לחבק אותו, לשמור עליו בחברה הנורמטיבית עם הרבה תכניות מושקעות מחוץ לבתי הספר".

היום הראשון ללימודים בבית הספר למדעים ולאמנויות בירושלים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
היום הראשון ללימודים בבית הספר למדעים ולאמנויות בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע פתיחת השנה עומדות שתי רפורמות מרכזיות – רפורמת האנגליה המדוברת שעליה הכריז השבוע שר החינוך, ורפורמת הכיתה הקטנה שעולה השנה לכיתות ג', כך שלמעט מקרים בודדים אמורות הכיתות לכלול עד 34 תלמידים לכל היותר. ממוצע גודל הכיתות במדינה עומד על 28 תלמידים.

שר החינוך בנט אמר אתמול כי "שנת הלימודים תשע"ח נפתחת בשורה של בשורות חינוכיות – כיתות קטנות יותר, סייעות שניות, צהרונים מסובסדים, גננות מובילות וזינוק היסטורי במדעים, מתמטיקה ואנגלית. אני מברך את התלמידים וההורים אשר פותחים את שנת הלימודים החדשה ומאחל לכם שנה של עשייה, משמעות והנאה מתהליכי הלמידה בבית הספר".

"שנת תשע"ח - שנת צמצום פערים"

בברכתו פנה בנט גם לצוותי ההוראה. "אני מברך אתכם, מנהלי ומורי ישראל לרגל שנת הלימודים. אתם עמוד השדרה של המערכת החשובה הזו. הודות למלאכה החינוכית החשובה והמשמעותית שלכם, המערכת צועדת היום קדימה. היא קוטפת הישגים ערכיים ולימודיים. אני יודע כי גם השנה, כמו בשנה הקודמת, תמשיכו לתת את הכתף לתלמידה ולתלמיד המתקשים, לא לוותר עליהם ולא לוותר להם. אתם תמשיכו לשלב את התלמידים במעורבות בקהילה, לציד את הילקוטים שלהם בערכים של סובלנות, נתינה ואהבת הארץ. אני יודע כי כל אלה כרוכים בעבודה אינסופית, לאחר שעות הלימודים ואל תוך הלילה. ועל כך, אני מוסר תודה והערכה בשמי ובשם החברה הישראלית", אמר.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב מסר גם הוא את ברכותיו לקראת השנה החדשה ואמר כי "מערכת החינוך מוכנה ונרגשת לקראת הגעת יותר מ-2.2 מיליון תלמידים. תלמידי ישראל צפויים לפגוש מערכת מותאמת יותר לאתגרי המאה ה-21. מערכת חינוך מקצועית שצועדת קדימה, עם מרחבי למידה חדשים, צהרונים, כיתות קטנות ומערכות מתוקשבות. מערכת שחרתה על דגלה לקדם הישגיות לצד קידום ערכים, לקדם לימודי אנגלית ומתמטיקה ברמה גבוהה, לצד מחויבת לכל תלמיד ותלמידה, ותוך מתן הזדמנות לכל ילד למצות את הפוטנציאל הגלום בו". אבואב הוסיף כי "שנת תשע"ח היא שנת צמצום פערים, וזה יעשה הודות תקצוב דיפרנציאלי, ובעיקר הודות עובדי הוראה מסורים ומחויבים. אני רוצה לברך בשנת לימודים פורייה ומוצלחת את ציבור התלמידים, עובדי ההוראה וההורים".

(עדכון ראשון: 06:30)

שר החינוך נפתלי בנט לוקח את ילדיו לבית הספר. עודד קרני, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
שר החינוך נפתלי בנט, רעייתו גילת וילדיו בדרך לביה"ס, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, עודד קרני, לע"מ
המפכ"ל רוני אלשיך מלווה את נכדו יהל לכיתה א' בבית הספר נועם ביישוב בני דקלים. שי מכלוף
המפכ"ל רוני אלשיך מלווה את נכדו יהל לכיתה א' בביה"ס נועם ביישוב בני דקלים, הבוקר/שי מכלוף
היום הראשון ללימודים בבית הספר אילן רמון בחדרה. שלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר אילן רמון בחדרה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי גבאי
תלמידים והורים ביום הראשון לבית הספר, בני דקלים, 1 בספטמבר 2017. שי מכלוף
בית הספר בבני דקלים, הבוקר/שי מכלוף
תלמידים ביום הראשון לגן בקרית ביאליק, 1 בספטמבר 2017. ערן גילווארג
היום הראשון ללימודים - גם בגני הילדים. קריית ביאליק/ערן גילווארג
תלמיד ביום הראשון לבית הספר ביאליק בקרית ביאליק, 1 בספטמבר 2017. ערן גילווארג
שלום כיתה א'. קריית ביאליק, הבוקר/ערן גילווארג
תלמידים בבית הספר נופי סלע המעלה אדומים ביום הראשון ללימודים, 1 בספטמבר 2017. יותם רונן
מתרגלים לכיתה. בית הספר נופי סלע שבמעלה אדומים, הבוקר/יותם רונן
אב מביא את בנותיו לבית הספר ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
חוזרים ללימודים לאחר חופשה ארוכה. ירושלים, הבוקר/ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
פחות מתרגשים מהצעירים. התיכון למדעים ואומניות בירושלים, הבוקר/ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
התיכון למדעים ואומניות בירושלים, הבוקר/ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
התיכון למדעים ואומניות בירושלים, הבוקר/ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
התיכון למדעים ואומניות בירושלים, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully