וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: ארה"ב סוגרת את הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיקו

31.8.2017 / 19:36

הממשל דרש ממוסקבה לסגור את הנציגות במדינת קליפורניה וכן את הנספחויות שלה בבירה וושינגטון ובעיר ניו יורק. זאת, בתגובה להחלטה דומה מצד הרוסים. מחלקת המדינה: "הפעולות של רוסיה הרסניות למערכת היחסים בין המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ארצות הברית דרשה היום (חמישי) מרוסיה לסגור את הקונסוליה שלה בסן פרנסיסקו ואת הנספחויות שלה בוושינגטון הבירה ובעיר ניו יורק. זאת, בתגובה להחלטתה של מוסקבה לצמצום הנוכחות הדיפלומטית האמריקנית ברוסיה. מהבית הלבן נמסר כי מדובר בהחלטתו הישירה של הנשיא דונלד טראמפ.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח בטלפון עם מקבילו האמריקני רקס טילרסון בעקבות הדרישה והביע צער על ה"הסלמה במתיחות" בין המדינות.

בחודש שעבר הורתה מוסקבה לארצות הברית להחזיר מחצית מהצוות הטכני האמריקני בשטחה. זאת, בעקבות חתימתו של טראמפ על סנקציות חדשות נגד המדינה. "אנחנו מאמינים שהפעולה הזו הייתה לא מוצדקת והרסנית לכל מערכת היחסים בין המדינות", מסרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוורט.

"ברוח השוויון שרוסיה תומכת בו, אנחנו דורשים מהממשל הרוסי לסגור את הקונסוליה הכללית בסן פרנסיסקו ואת הנציגויות בבירה ובעיר ניו יורק", הוסיפה. לדברי מחלקת המדינה, על רוסיה לסגור את הנציגויות עד יום שבת.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע המתיחות עם קוריאה: ארה"ב ערכה ניסוי מוצלח ביירוט טילים
כשהרחובות הפכו לנהרות: תיעוד מהאוויר של השיטפונות ביוסטון
טראמפ על האיום מצפון קוריאה: "שיחות הן לא הפתרון"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
פוטין וטראמפ בפגישתם בגרמניה, בחודש שעבר/AP

בתחילת החודש חתם טראמפ על חבילת הסנקציות החדשה שהטיל הקונגרס על רוסיה. זאת, על אף שביקר את המהלך, שאותו כינה "פגום" וכזה שפוגע בסמכות שלו בשל המגבלות שהוטלו עליו להסיר את העיצומים.

דובר הקרמלין אמר אז כי חתימתו של טראמפ על הסנקציות אינן משנות "בפועל" דבר, אחרי שמוסקבה כבר נקטה צעדי תגובה ביום שישי האחרון.

טראמפ קרא לקונגרס שלא להשתמש במהלך כדי לפגוע במאמציה של ארצות הברית לפתור את המשבר באוקראינה יחד עם בעלות בריתה באירופה. "בעוד שאני תומך בצעדי ענישה קשוחים כדי להתריע את איראן, קוריאה הצפונית ורוסיה מפעולות תוקפניות, החקיקה הזו סובלת מפגמים משמעותיים", מסר הנשיא בהצהרה. "בחיפזונו להעביר את החקיקה, הקונגרס הכניס כמה סעיפים בלתי-חוקתיים". טראמפ הדגיש כי למרות זאת, "הוא חתם על החוק למען האחדות הלאומית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully