וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה מנקה את רחובות דרום ת"א לקראת ביקור נתניהו: "מצג שווא"

31.8.2017 / 14:45

תושבי שכונת נווה שאנן טוענים כי העירייה ממרקת את האזור לקראת ביקור ראש הממשלה ושר הפנים - אחרי שנים של הזנחה: "התגלה לנו מחזה סוריאליסטי של מתקפת ניקיון, אנשי העירייה הם נוכלים עלובים". העירייה: "הניקיון לא תוגבר לרגל הביקור"

צילום: דנה ירקצי באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

בעקבות החלטת בג"ץ כי המדינה לא תוכל לגרש מבקשי מקלט למדינה שלישית בלי הסכמתם ותורשה לכלוא לחודשיים את מי שיסרב, והחלטת שר הפנים אריה דרעי לקדם תיקון לחוק שיאפשר זאת, מגיעים היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרעי לסיור ברחובות דרום תל אביב. לקראת האירוע סגרה משטרת ישראל רחובות רבים באזור התחנה המרכזית וסביבתה לתנועת כלי רכב, וההיערכות מצד הרשויות גדולה.

למרבה הפתעת תושבי דרום תל אביב, גם בעירייה החלו להיערך לקראת הגעתו של ראש הממשלה ופעלו עם רכבי ניקיון קיטור ומנקים שתודרכו לנקות את האזור, שביומיום לרוב מוזנח.

ניקיון ברחובות דרום תל אביב לקראת ביקור ראש הממשלה. שפי פז, מערכת וואלה! NEWS
רכב ניקיון, היום בדרום תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, שפי פז

שפי פז, תושבת שכונת שפירא וממובילות המאבק לפינוי מבקשי המקלט משכונות דרום תל אביב, העלתה לעמוד הפייסבוק שלה תמונות של רכבי עירייה שוטפים את הרחובות. לדבריה מדובר ברחובות שמעולם לא ראו טיפוח וניקיון מצד גורמי העירייה, שכן המטרה העיקרית של "יוזמת הניקיון" היא ליצור מצג שווא לקראת בואם של הפוליטיקאים והתקשורת.

"לראשונה זה שנים הסתובבתי בנווה שאנן והתפקעתי מצחוק. זה היה אתמול ולעינינו נגלה מחזה סוריאליסטי של מתקפת ניקיון", כתבה פז, "הרחובות שלא ראו מעולם רכב שמנקה בקיטור קיבלו מקלחות עם סבון. הפינה המצחינה בגדוד העברי פינת בני ברק בושמה בסילונות של מטהרי אוויר (זה לא עזר). הכבישים צוחצחו והמדרכות מורקו. אני לא אתפלא אם הבוקר המשטרה אספה את כל הנרקומנים והזונות ושלחה אותם לטיול לכינרת. עיריית תל אביב, אתם נוכלים עלובים. והכי צפויים. בעיקר בגלל שזה באמת לא חשוב. נתניהו לא בא לראות. כבר דאגנו שהוא יראה כל מה שצריך. הוא בא להגיד את דברו".

ניקיון ברחובות דרום תל אביב לקראת ביקור ראש הממשלה. שפי פז, מערכת וואלה! NEWS
ניקיון הרחובות היום בדרום תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, שפי פז

זה שנים שמלינים תושבי דרום תל אביב כי המערכות בשכונות קורסות לנוכח הצפיפות וההגעה של הנתינים הזרים לשכונותיהם כשבאמתחתם אין אישורי עבודה, ביטוחי בריאות והסדרת מעמדם. לדבריהם, נוכחותם תחת המדיניות הנוכחית מעלה את רמת הכאוס וחוסר הביטחון בשכונות. הטענות מופנות בעיקר לעיריית תל אביב שלדבריהם מפנה עורף אל שכונות הדרום ומעדיפה לעצום עיניים לנוכח המצב המתמשך. אחרי שנתיים שחיכו תושבי דרום תל אביב להחלטת בג"ץ בעניין גירוש מבקשי המקלט למדינה שלישית, שלשום הכריע בית המשפט העליון כי המדינה לא תוכל לגרש אותם ללא הסכמתם, וכי מי שיסרב ייכלא למשך חודשיים לכל היותר.

בימים הקרובים צפוי שר הפנים דרעי להיפגש עם שרת המשפטים איילת שקד ולדון איתה בתיקון החוק. עמדת משרד המשפטים נכון לשעה זו היא דווקא להגיע להסכמות חדשות עם המדינה השלישית על קבלת מבקשי מקלט, גם אם בניגוד לרצונם, ולהימנע מהעברת תיקון לחוק. במשרד הפנים מעריכים כי יתקשרו לקבל הסכמת המדיניות השלישיות ולכן מעדיפים להעביר את התיקון לחוק.

תושבי דרום תל אביב מפגינים  במתחם הלונדון מיניסטור במחאה על הפקעת מוסדות החינוך בדרום העיר לטובת ילדי המסתננים. באמצעות וואווי, דנה ירקצי
דורשים להעביר חקיקה בנושא. הפגנת תושבים בדרום תל אביב/דנה ירקצי, באמצעות וואווי

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הניקיון לא תוגבר לרגל ביקור ראש הממשלה. עיריית תל-אביב-יפו מנקה את האזור באופן תדיר ושוטף ונאלצת להשקיע עשרות מילוני שקלים בשנה על מנת לתחזק את שכונות דרום העיר, עקב העומס והקשיים שנוצרו בעקבות הגעת הזרים ולנוכח ההתעלמות המתמשכת של הממשלה מהבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully