וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל משנת הלימודים הבאה: בני העדה הדרוזית יצטרפו ל"מסע ישראלי"

30.8.2017 / 21:26

משרד החינוך מתכנן להרחיב את התוכנית שבמסגרתה מסיירים תלמידים באתרי מורשת ברחבי הארץ לבני העדה. במסגרת התוכנית שבשנה הבאה תופעל כפיילוט, ייצאו כלל התלמידים מכל שכבות הגיל לאתרים הנוגעים להמורשת היהודית והדרוזית

שביל הבנים הדרוזים טיול בכרמל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בין אתרי המורשת - שבין הבנים הדרוזים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

בני העדה הדרוזית יצטרפו לשאר בני הנוער בישראל לתוכנית "מסע ישראלי" של משרד החינוך כבר משנת הלימודים הקרובה. במשרד החינוך החליטו להרחיב את התוכנית שתחל כפיילוט בתשע"ח ב-30 בתי ספר ותכלול כ-5,500 תלמידים, זאת במטרה להפכה לתוכנית חובה בעוד כשנתיים בתשע"ט.

מאז 2005 יוצאים רבים מתלמידי כיתה י"א במגזר היהודי למסע בן שישה ימים באתרי מורשת שונים. בחודש מרץ, במהלך כנס מפעילי התוכנית, הבטיח שר החינוך נפתלי בנט כי "תוך ארבע שנים כל תלמיד י"א בישראל יעבור מסע ישראלי" וכעת התוכנית תתרחב גם למגזר הדרוזי. במהלך שנת הפיילוט, התלמידים יבקרו באתרי מורשת דרוזים ויהודיים, והיא תפעל לא רק בכיתות י"א אלא בכלל שכבות הגיל. תלמידי בתי הספר היסודיים יבקרו בשני אתרי מורשת בתוך ישובם או בסמוך אליהם, תלמידי חטיבות הביניים יבקרו בשני אתרים מחוץ לישובם ותלמידי בתי הספר העל יסודיים יקיימו מסע בן שלושה או ארבעה ימים, וביישוב בית ג'אן יתקיים פיילוט מורחב של מסע בן חמישה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תקף את מני נפתלי במפגן תמיכה: "סולק כי הכה חבר לעבודה"
חיבלה בהסכם עם חיזבאללה: ארה"ב תקפה שיירת דאעש שהתפנתה מלבנון
שליח ארה"ב למזרח התיכון: "על הרשות לחדש את תפקידה בניהול עזה"

בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
"גאה בתוכנית החדשה", שר החינוך בנט/שלומי גבאי

אחד האתרים בהם יבקרו התלמידים הוא "שביל הבנים", שביל בין הכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל בו מצויות אנדרטאות לזכרם של חיילים דרוזים שנפלו במערכות ישראל. במשרד החינוך הסבירו כי ביקור באנדרטאות אלו מהווה הוא עדות לחיבור המיוחד בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. "המסע עוסק במעגלי זהות שונים בחיי התלמידים – התלמיד עם עצמו, התלמיד עם הקבוצה, התלמיד עם הקהילה והתלמיד עם העם, הארץ והמדינה", אמרו במשרד החינוך.

"משרד החינוך מחנך הן להישגים לימודיים, והן לערכים ולטיפוח מעגלי הזהות", ציין השר בנט. "אלה שתי מטרות מרכזיות, ששזורות זו בזו, שהוגדרו לשנת הלימודים תשע"ח. כל תלמיד בישראל זכאי להכיר את המורשת שלו, ואני גאה בתכנית החדשה הזו, שמאפשרת לתלמיד הדרוזי להכיר את המורשת שלו באמצעות מסע חוויתי, מסע של טבע, קודש וזיכרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully