וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבלה בהסכם עם חיזבאללה: ארה"ב תקפה שיירת דאעש שהתפנתה מלבנון

לוחמי הארגון הקיצוני עזבו את גבול לבנון וסוריה במסגרת שיתוף פעולה עם חיזבאללה והיו אמורים להגיע למזרח סוריה, ליד הגבול עם עיראק. ואולם, בקואליציה הבינלאומית זעמו על ההסכם בין הארגונים - ובלמו את השיירה. נסראללה דחה את הביקורת: "נלחמים בהם בכל החזיתות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה היום (רביעי) שיירה של לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהתפנו מלבנון במסגרת הסכם עם חיזבאללה. אנשי הארגון הקיצוני היו אמורים להתפנות למזרח סוריה, אל מחוז דיר א-זור הגובל בעיראק, אך בבגדאד ובוושינגטון הביעו זעם על ההסכם.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגן על הסדר הפינוי, ואמר כי מדובר במספר קטן של לוחמים, שעזבו אתמול, יחד עם משפחותיהם, את אזור הגבול במסגרת הפסקת האש. כהגנה על ההסכם, הוא אמר כי הוא התקבל גם על ידי ההנהגה בדמשק, וכן כי לוחמיו יתמודדו מולו גם בחזית השנייה.

הקואליציה האמריקנית מסרה כי התקיפות נגד השיירות שלהם אירעו במזרח סוריה, אך לא פירטו היכן. "שיטחנו את הכביש והרסנו גשר קטן כדי למנוע מהשיירה להתקדם מזרחה", אמר דובר הקואליציה קולונול ראיין דילון. "אנחנו לא מחויבים להסכמים הללו, הם ללא ספק לוחמים והם נעו למקום אחר כדי להילחם שוב".

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה בנאום ניצחון: "נתניהו בוכה על ההפסד של דאעש"
אחרי שבוע של לחימה: צבא לבנון הכריז הפסקת אש מול דאעש בגבול

לוחמי דאעש עוזבים בשיירה את אזור גבול לבנון-סוריה, 28 באוגוסט 2017. רויטרס
לוחמי דאעש מפונים מאזור הגבול עם לבנון-סוריה/רויטרס

"בהתאם לחוק הבינלאומי, אנחנו נתקוף אותם כשנוכל", אמר דובר הקואליציה האמריקנית, שהוסיף כי פגיעה ישירה בשיירות של דאעש יצאו לפועל רק אם הלוחמים יופרדו מהאזרחים.

המבצע להשתלטות על המובלעת של דאעש באזור הגבול החל בשבוע שעבר, כשמצד אחד פעל צבא לבנון, ומן הצד השני צבא סוריה וחיזבאללה. היום הכריזו נשיא לבנון מישל עון ומפקד צבא לבנון ג'וזף עון על ניצחון במבצע. מוקדם יותר החודש ערך חיזבאללה מבצע דומה, במובלעת של ג'בהת פתח א-שאם בלבנון.

ביום שני נשא נסראללה נאום ניצחון, עם נסיגת דאעש. הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "בוכה על הפסד דאעש" וכי מה "שהעניקו הקיצוניים האלו לישראל לא ניתן לה כבר עשורים רבים".

(עדכון ראשון: 16:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לוחמי חיזבאללה במבצע בהרי קלמון. רויטרס
לוחמי חיזבאללה בהרי הקלמון/רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לציון 11 שנה למלחמת לבנון השניה. רויטרס
נסראללה נושא נאום ניצחון, שני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully