וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על הנעדרים: "לצאת ביוזמה התקפית כמו שחטפנו קצינים סורים בעבר"

30.8.2017 / 15:00

בריאיון לוואלה! NEWS לרגל החזרה ללימודים, התייחס שר החינוך גם להשבת הנעדרים בעזה: "כדי לפגוע בחמאס צריך לייצר נכסים. חטפנו ירדנים בשנות ה-50', סיירת מטכ"ל עשתה זאת בשנות ה-70'". על תכניתו החדשה: "כל ילד יידע לדבר אנגלית"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

שר החינוך נפתלי בנט התראיין היום (רביעי) למהדורת וואלה! NEWS, לרגל פתיחת שנת הלימודים הקרובה, והתייחס גם לסוגייה הבוערת - השבת הנעדרים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. "קיבלנו החלטה לא לשחרר מחבלים. צריך לעשות זאת, ולדאוג שלחמאס לא יהיה כדאי להחזיק בחיילים".

בנט הסביר כי הדרך הנכונה, לשיטתו, היא "החמרת תנאי כליאת האסירים, אי שחרור גופות מחבלים - שצריכים להיקבר בבית עלמין אלמוני ולשמש 'נכס' מול חמאס". לדבריו, יש "לצאת ביוזמות מבצעיות כדי לפגוע בחמאס ולייצר את אותם נכסים. ידענו לעשות זאת בשנות ה-50' וחטפנו ירדנים, בשנות ה-70' סיירת מטכ"ל חטפה קצינים סורים בלבנון. צריך להחזיר את רוח היוזמה וההתקפיות".

עוד בוואלה! NEWS:
שקד תוקפת את בג"ץ: לא התחשב בציונות בפסיקתו על מבקשי המקלט
פרסום ראשון: כך מתכננת הממשלה להיאבק בפוליגמיה בישראל
בג"ץ: אפשר לגרש מבקשי מקלט למדינה שלישית, אך לא לכלוא ליותר מ-60 יום

שר החיינוך, נפתלי בנט, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
בנט מציג את תכנית האנגלית, מוקדם יותר היום, לצד שמואל אבוהב מנכ"ל משרד החינוך/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

על פסיקת בג"ץ בעניין מבקשי המקלט, בנט התייחס לדברי השרה שקד, שלפיהם בג"ץ לא התחשב בציונות בפסיקתו. "אף אחד לא אומר שבג"ץ לא ציוני, אבל הוא שם דגש באופן מוחלט על זכויות פרט על פני אינטרסים לאומיים", אמר.

השר התייחס לתכנית החדשה ללימודי אנגלית שיזם משרד החינוך. "המשימה הגדולה היא שכל התלמידים יידעו לדבר אנגלית. הכפלנו את מספר מסיימי חמש היחידות במתמטיקה, ועכשיו נעשה זאת באנגלית". על הדרך בה הוא מתכוון לבצע זאת אמר בנט כי איכות מורי ההוראה לאנגלית תעלה.

היום נמסר כי משרד החינוך מגבש תכנית לשיפור ידיעת האנגלית של התלמידים בבתי הספר, תוך מתן דגש על העלאת רמת הדיבור של התלמידים והעלאת מספר הניגשים לבחינת הבגרות ברמה של ארבע וחמש יחידות. "גדל פה דור ששינן את חוקי הפרזנט סימפל, אנחנו נגדל דור שיודע לדבר", מסר מוקדם יותר בנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בגרות אנגלית. ShutterStock
משנים את אופי הלימודים באנגלית/ShutterStock

"אני מעריך שנביא לקיצור החופשות בחנוכה", הוסיף בנט בריאיון ליעקב אילון, "נעשה כל מאמץ כדי שהחופשה תהיה קצרה יותר". עוד הוסיף השר לקראת פתיחת הלימודים מחרתיים כי "ההורים העדיפו את קיצור החופשות על פני הפחתת תשלומי ההורים.

באשר לטענות להדתה אמר כי "הילדים עוברים תכנית יהדות ישראלית עם נכסי צאן ברזל. מהו סידור, מהו הפלמ"ח ומיהי חנה סנש. כל היתר זה ספינים של ארגוני שמאל קיצוני. המספרים ברמה העובדתית לא נכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully