וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגדל דור שיודע לדבר": היוזמה החדשה של משרד החינוך ללימוד אנגלית

30.8.2017 / 13:30

תוכנית שהציג השר בנט לקראת פתיחת שנת הלימודים תנסה לשפר את השפה המדוברת של התלמידים ואת רמת בחינות הבגרות - באמצעות תגבור שעות וקליטת אלפי מורים תוך ארבע שנים: "גדל פה דור ששינן את חוקי הפרזנט סימפל"

צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

משרד החינוך מגבש תוכנית לשיפור ידיעת האנגלית של התלמידים בבתי הספר, תוך מתן דגש על העלאת רמת הדיבור של התלמידים והעלאת מספר הניגשים לבחינות הבגרות ברמה של ארבע וחמש יחידות. "גדל פה דור ששינן את חוקי הפרזנט סימפל, אנחנו נגדל דור שיודע לדבר", מסר היום (רביעי) שר החינוך נפתלי בנט.

התוכנית משלבת עידוד של יותר תלמידים לגשת לבגרות ברמה מוגברת, ביעד של 70% תוך ארבע שנים, לעומת 61% כיום. עם זאת, תועלה גם רמת הקושי בבחינה עצמה – שכיום רבים מהניגשים אליה עוברים אותה בהצלחה. שעות ההוראה יתוגברו, עם דגש על למידת השפה המדוברת, בין היתר באמצעות "דיבייטים" – ויכוחים מאורגנים. החלק בעל פה בבחינה יעבור להתנהל באמצעות המחשב, על מנת שניתן יהיה להעריך אותו לא רק בזמן אמת.

סטודנטים לומדים בכיתה. ShutterStock
4,800 מורים יגויסו תוך ארבע שנים/ShutterStock

כדי להעלות את רמת ההוראה, ינסה משרד החינוך לגייס 4,800 מורים נוספים לאנגלית תוך ארבע שנים, לצד העלאת רף הכניסה ללימודי ההוראה והענקת מלגות למצטיינים. כיום מועסקים במערכת החינוך כ-13 אלף מורים לאנגלית.

"החיבור לאנגלית יהיה המרכיב שהכי מצמצם פערים במדינת ישראל", אמר השר בנט, "לא קצבאות הן הדרך לרפא פערים, אלא העלאת הרף של כל ילדי ישראל. כל ילד במדינה חייב להיות מצויד באנגלית מדוברת. זה צורך קיומי בעולם בו אנו נמצאים. כשם שהצלחנו עם התכנית הלאומית לחמש יח"ל מתמטיקה, אין לי ספק שנצליח גם בתכנית לקידום אנגלית מדוברת בבתי הספר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר בנט בפורום הפיס לחינוך, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully