וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תמליץ: כתב אישום נגד 3 עובדי אל על שמעלו בכספי החברה

30.8.2017 / 12:10

בתום חקירה של שנתיים, הודיעה המשטרה על גיבוש תשתית ראייתית נגד שלושה מעובדי החברת התעופה לשעבר, החשודים שגנבו לכיסם כספים במשך חמש שנים, בעת שעבדו בנציגות ברומניה ובפולין. אל על: "המקרה נחשף על ידי מבקר החברה"

עריכה: יאיר דניאל

המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) על גיבוש תשתית ראייתית נגד שלושה עובדי אל על לשעבר, החשודים שמעלו בכספי החברה במשך למעלה מחמש שנים כשעבדו בנציגות החברה ברומניה ובפולין. ממצאי החקירה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות, לצורך החלטה על הגשת כתב אישום.

הפרשה התפוצצה לפני כשנתיים וחצי, כששניים מהם נעצרו בתום חקירה סמויה שנפתחה בעקבות תלונה של החברה. בעבר פוטרו מהחברה השניים, בשנות ה-60 לחייהם.

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מעילה במשך שנים. מטוס אל על/GettyImages, David Silverman

על פי החשד, השלושה העבירו כספים במרמה מחשבונות החברה לחשבונות פרטיים שפתחו בחו"ל, משכו כספים מקופת החברה לצרכים פרטיים, הגדילו את נפח החזרי ההוצאות האישיות מהחברה, הגישו חשבוניות מזויפויות להחזר הוצאות כלליות, משכו כספים מקופת החברה ללא קבלה ומשכו כסף מזומן מהבנק ומכספת החברה. המעשים המיוחסים לשלושה התרחשו בין השנים 2008 ל-2013.

סעיפי החשד הם בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודות מס הכנסה, זיוף בידי עובד ציבור, גניבה בידי עובד ציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. החקירה נוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף רשות המסים ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מ"אל על" נמסר: "מדובר באירוע שנחשף על ידי מבקר אל על בשנת 2014. אל על פנתה למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק במזרח אירופה על מנת למצות את החקירה ולהביא את האשמים לדין. יש לציין כי לא מדובר בסכומים מהותיים לחברה.
חברת אל על סייעה במשך כל התקופה לגורמי אכיפת החוק בישראל ובחו"ל בחקירה. חברת אל על ראתה ותמשיך לראות מול עיניה את טוהר החוק והמידות. אנו שבעי רצון שהחקירה הסתיימה והדין ימוצה עם האשמים".

(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully