וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת האוצר: יוזמה להוצאת ועדות רפואיות מביטוח לאומי

30.8.2017 / 8:14

במסגרת הרפורמה שמקדם שר הרווחה חיים כץ, המנוגדת לעמדת משרד האוצר, תוקם מנהלת שתהיה אחראית על שבעה מרכזים של ועדות רפואיות שיהיו עצמאיים. בנוסף, יפעלו מרכזים שיכינו את התובעים לפני הגשת התביעה

ביטוח לאומי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
היעד הראשוני הוא קיצור משמעותי של משך ההמתנה לקביעת אחוזי הנכות/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

שר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע אתמול (שלישי) בוועידת המשפט השישית של לשכת עורכי הדין כי יוציא לפועל רפורמה להוצאת הוועדות הרפואיות הקובעות את אחוזי הנכות מהמוסד לביטוח הלאומי. לדברי כץ, תוקם מנהלת שתהיה אחראית על שבעה מרכזים של ועדות רפואיות ברחבי הארץ, שיהיו עצמאיים ולא נתונים לסמכות הביטוח הלאומי. במקביל, יפעלו מרכזים שיכינו את התובעים לקראת הגשת התביעה. הרפורמה אמורה להביא לקיצור משך זמן הטיפול ולשיפור הבקרה על איכות המענה.

זה שנים עולות טענות חוזרות ונשנות על כך שהוועדות הרפואיות פועלות תחת המוסד לביטוח לאומי. בין הטענות חשש לניגוד עניינים, משום שהזכאות לקצבה נקבעת במוסד לביטוח לאומי – הגוף שמשלם את הקצבה. לפי טענות נוספות שעלו, הזימון לוועדות נעשה על ידי הביטוח הלאומי והוועדות יושבות במשרדיו, מה שיוצר תחושה שהוועדות אינן אובייקטיביות והאדם הקטן ניצב מול הממסד הגדול. בנוסף, עלו טענות על קשר הדוק בין חברי הוועדות לבין המוסד לביטוח לאומי, שממנה את חברי הוועדות ומשלם בעבור עבודתם בוועדות.

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

כחלק מהניסיון לקדם את הוצאת הוועדות הרפואיות מהביטוח הלאומי, החל פיילוט של "מרכז שער" בחיפה, שהוציא את ועדות העררים מהביטוח הלאומי. הפיילוט זכה ללא מעט ביקורות על ליקויים בזמן ההמתנה וכן בהוצאת זימונים לוועדות.

המתנגדים העיקריים להוצאת הוועדות הרפואיות מהביטוח הלאומי הם משרד האוצר וועד עובדי הביטוח הלאומי, מחשש שרפורמה זו תביא לפרצה תקציבית. נכון להיום תקציב הביטוח הלאומי נאמד בסך של כ-80 מיליארד שקלים.

כדי לשפר את הליך מיצוי הזכויות, השר כץ הנחה את ממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, רמי גראור, לבחון מחדש את מבנה הוועדות רפואיות, כאשר היעד הראשוני הינו קיצור משמעותי של משך ההמתנה לקביעת אחוזי הנכות. יחד עם זאת אמר כץ במהלך הוועידה כי הרפורמה תעשה אך ורק לאחר משא ומתן עם ועד העובדים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"התהליך לקבלת קצבת נכות הוא עונש"

קיצור זמן ההמתנה יתאפשר באמצעות הקמה של שבעה מרכזי ועדות רפואיות בפריסה ארצית, תוך יצירת נוהל עבודה אחיד, בשונה מהמצב כיום שבו לכל סניף מערך שונה לטיפול בתביעות. בארגון המחודש, יקבעו מדדים אחידים למשך זמן התגובה, כך למשל אחד היעדים הינו לקבוע מתן תגובה בדבר זכאות לדמי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה שיעמוד על שבוע אחד בלבד מיום הגשת התביעה, כאשר דרגת אחוזי הנכות תיקבע בפרק זמן שבין חודש לחודשיים.

לדברי השר כץ, "היום התהליך לקבלת קצבת נכות הוא עונש, מערך הוועדות הרפואיות סובל מאינפלציה ניהולית, אי ראייה כוללת וחוסר אחידות בין הסניפים בכל הנוגע לאופן הטיפול בבקשות האזרח, התהליך לא מדיד ולכן זמן התגובה לא סביר. אנחנו יוצאים למהלך לשיפור היעילות וחווית השירות במטרה להקל בסחבת הבירוקרטית במיצוי הזכויות של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully