וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר לן בלווטניק צפוי להיחקר באנגליה במסגרת "תיק 2000"

בחדשות 2 דווח כי חוקרי המשטרה יגבו עדות מאיש העסקים המקורב לראש הממשלה נתניהו, במטרה להבין אם התבקש לרכוש את ידיעות אחרונות מהמו"ל נוני מוזס. היועמ"ש מנדלבליט: "אין קיצורי דרך בחקירות ראש הממשלה"

צילום: קונטקט, עריכה: אריאל תמרין

המשטרה תערוך מחר (רביעי) באנגליה חיקור דין למיליארדר לן בלווטניק, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת חקירת תיק 2000 – כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 2. שמו של בלווטניק עלה במסגרת הפרשה כמי שהוזכר כמועמד לרכוש את "ידיעות אחרונות" מהמו"ל נוני מוזס.

שמו של בלווטניק, השותף בבעלות על קבוצת RGE, מפעילת ערוץ 10 וערוץ הספורט, עלה במסגרת השיחות בין נתניהו למוזס, שהוקלטו והגיעו לידי המשטרה. על פי הדיווח, בלווטניק צפוי להישאל אם נתניהו הפציר בו לרכוש את ידיעות אחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייחקר באנגליה. לן בלווטניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום לחקירות נתניהו ואמר: "אנו פועלים במרץ למען המטרה, והיא הגעה לחקר האמת. אני מפקח על הדברים מקרוב ועוקב אחריהם. החקירות נעשות ביסודיות ואין בהן קיצורי דרך. יש להפוך כל אבן, להפריך או לאשש את החשדות. חשוב לי להדגיש, אכיפת חוק איננה עניין פוליטי".

מנדלבליט הוסיף כי "השאלה שתישאל לגבי נבחרי הציבור, היא אם החקירה הניבה תשתית ראייתית ברף הנמוך והגשת כתב אישום לבית המשפט, כי אם לא תימצא תשתית להגשת כתב אישום, התיק ייגנז. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול באופן עצמאי ונטול פניות, לעולם לא נישען על שיקולים זרים".

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס גם הוא לחקירות נתניהו והבהיר כי "איננו מהססים לפעול נגד הדרגים הגבוהים החשודים בצמרת ישראל". ניצן מנה את כתבי האישום שהוגשו נגד אישי ציבור, ואמר כי "אין בכוונתנו להרפות. רשויות החקירה והמשפט מתנהלות במעשים, ולא בדיבורים".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס לתיקי נתניהו: "החקירות נעשות ביסודיות ואין בהן קיצור דרך". מערכת וואלה! NEWS
"אין קיצורי דרך". היועמ"ש מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully