וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד תוקפת את בג"ץ: לא התחשב בציונות בפסיקתו על מבקשי המקלט

שרת המשפטים טענה בכנס לשכת עורכי הדין כי "לו הרעיון הציוני היה מונח על השולחן, הפסיקה הייתה נראית אחרת". בבג"ץ פסקו כי ניתן לגרש מבקשי מקלט למדינה שלישית - אך לא לכלוא אותם ליותר מחודשיים אם יסרבו. אנשי שמאל שהיו בכנס התפרצו לנאומה: "מאפשרת רצח אזרחים"

צילום: קונטקט, עריכה: אריאל תמרין

שרת המשפטים איילת שקד מתחה היום (שלישי) ביקורת חריפה על פסיקת בית המשפט העליון בסוגיית מבקשי המקלט, שקבעה כי אין לכלוא יותר מחודשיים את מי שיסרבו לעבור למדינה שלישית. "לו הרעיון הציוני היה מונח אתמול באופן אמיתי על השולחן, הפסיקה הייתה נראית אחרת", אמרה שקד בכינוס של לשכת עורכי הדין.

אנשי שמאל הפגינו היום במהלך נאומה, וצעקו כי היא "מאפשרת רצח אזרחים". המפגינים מחו נגד מגבלות חופש הביטוי, התנהלות הרשויות בתגובה להפגנות נגד השחיתות בפתח תקווה ואלימות משטרתית. נאומה של שקד נקטע והיא הורדה מהבמה. לאחר דקות אחדות הוציאו את המתפרעים והיא שבה לדבר.

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
שקד בנאומה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

שקד, שהודיעה אתמול כי תפעל יחד עם שר הפנים אריה דרעי לתיקון החקיקה כך שיהיה ניתן לגרש מבקשי מקלט ללא הסכמתם, טענה בכינוס: "בישראל של 2017, מדינה שמשטרה החוקתי הוא מארג שתי וערב של זכויות פרט, ללא כל התייחסות בחוקי היסוד שלה להיותה מדינת הלאום של העם היהודי - הפכה הציונות לשטח המת של המשפט. שאלות הנוגעות לה כלל אינן רלוונטיות. שאלת הדמוגרפיה ושמירת הרוב היהודי הן דוגמאות קלאסיות. הפסיקה הישראלית כלל אינה רואה אותן כערכים האמורים להישקל".

השופטים, בהרכב מורחב בראשות הנשיאה נאור, קבעו אתמול כי המדינה יכולה לגרש מבקשי מקלט למדינה שלישית, אך הגבילו את משך זמן מעצרם ל-60 יום אם יסרבו לכך והבהירו כי לא ניתן להעבירם ללא הסכמתם. ההחלטה לגבי אותה מדינה שלישית, שפרטיה נותרו חסויים, התקבלה לאחר שבית המשפט קבע כי לא הוכח שהמדינה אינה בטוחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
שקד והנשיאה נאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

שקד אמרה בכינוס כי "הציונות אינה צריכה להמשיך, ואני אומרת כאן – גם לא תמשיך, לכופף את ראשה בפני מערכת זכויות פרט המפורשת באופן אוניברסלי ובדרך המנתקת אותה מדברי ימי הכנסת ומהיסטוריית החקיקה שכולנו מכירים.

"מערכת המשפט בישראל מקדשת את זכויות הפרט באופן קיצוני כל כך, ומפסיקה לקחת חלק במלחמה על עצם קיומה של המדינה ועל יכולתו של העם היהודי לנהל חיי קהילה ומדינה".

על חוק הלאום, המצוי בהליכי חקיקה, אמרה שקד: המתנגדים לחוק הלאום סבורים כי חוק יסוד המבליט את ערכינו הלאומיים והציוניים יהפוך אותנו לפחות דמוקרטיים. אני, לעומתם, רואה בזכויות הפרט שהכנסת הכירה בהן - אמת לאמיתה, ואני רואה גם בערכים הלאומיים והציוניים שלנו אמת לאמיתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully