וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון רוסי: "נתניהו היה בפאניקה בזמן הביקור, פוטין לא השתכנע"

רומן רייב

29.8.2017 / 11:20

בפרבדה, ביטאון המפלגה הקומוניסטית המחזיק בעמדות פרו-ממשלתיות, תוארה הפגישה ככזו שבה הציג ראש הממשלה "תמונה אפוקליפטית" לנשיא רוסיה, שנותר שלו. "ישראל אינה יכולה לקבוע את מדיניותה של רוסיה במזרח התיכון"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בעיתון הרוסי פראבדה, שנחשב למקורב לעמדותיו של הנשיא ולדימיר פוטין, תיארו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התנהג "כמעט בפאניקה" במהלך הפגישה שקיים עמו בעיר סוצ'י בשבוע שעבר. נתניהו דן עם פוטין על התבססותה של איראן – בעלת ברית קרובה של רוסיה – בסוריה, והזהיר אותו מפני ההשלכות לכך.

בעיתון, ביטאון המפלגה הקומוניסטית שהיקף תפוצתו הצטמצם מאז קריסת ברית המועצות, נכתב כי "הסיוט של נתניהו התגשם. משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה מתכננים לתקוף את ישראל דרך שימוש בסוריה כמקפצה". עוד נכתב כי חרף "התמונה האפוקליפטית" שהציג נתניהו בפני פוטין, הוא נותר רגוע. "איראן היא בעלת ברית אסטרטגית של רוסיה במזרח התיכון, אך גם ישראל היא שותפה חשובה באזור", הסביר נשיא רוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו לאחר הפגישה עם פוטין: "להוציא את איראן מסוריה למנוע מלחמה"
נתניהו למזכ"ל האו"ם: "לא נאפשר לעניבת החנק האיראנית להתהדק"

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
נתניהו ופוטין בפגישתם בסוצ'י/רויטרס

נתניהו, כך נכתב, נכשל בלשכנע את פוטין "לעצור את ההתפשטות האיראנית במזרח התיכון". עוד נטען כי "ישראל היא מדינה קרובה לרוסיה, אך היא לא זו שתלמד את הקרמלין כיצד לשרטט את מדיניותה במזרח התיכון" וכי במוסקבה מעוניינים בחיזוק השפעתה של טהראן באזור כמשקל נגד לברית של מדינות ערב הסוניות.

עוד באותו נושא

מפקד צבא איראן מאיים: "הציונים יחדלו להתקיים תוך 25 שנים"

לכתבה המלאה

האזינו: השר אלקין שנכח בפגישה תוקף את הביקורת בפראבדה ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully