וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הראשית החלה בהליך לשלילת התואר רב מיונה מצגר

28.8.2017 / 21:15

במכתב שנשלח לעורכי דינו של הרב הראשי לשעבר שהורשע בשוחד ומרצה עונש מאסר נמסר על ההליך נגדו. אם ההליך יושלם, תישלל ממנו התעודה שניתנה לו כדי לשמש רב שכונה ועיר, והוא לא יוכל לחתן זוגות

צילום: מאצ'י הוף

(בווידאו: הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נכנס לכלא, בחודש מאי)

הרבנות הראשית לישראל החלה בתהליך שלילת התואר רב מהרב הראשי לשעבר יונה מצגר שהורשע בעבירות שוחד. מצגר מרצה עונש מאסר של שלוש שנים וחצי באגף 10 בכלא מעשיהו. היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, שיגר היום (שני) מכתב לעורכי דינו של מצגר שבו הודיע להם על שימוע בטרם יתקיים דיון בעניין בפני ועדת המשמעת מטעם מועצת הרבנות הראשית.

"אנו בוחנים בימים אלו, את שלילת הכשירויות הרבניות השונות שניתנו לו מטעם הרבנות הראשית לישראל", נכתב. המשמעות היא כי אם הרבנות תחליט על כך תישלל ממצגר התעודה שניתנה לו לצורך כהונה כרב שכונה, רב מושב ורב עיר ובנוסף גם האישור לעריכת חופות וקידושין.

עוד בנושא:
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נכנס לכלא מעשיהו לשלוש שנות מאסר וחצי
ערעורו של הרב מצגר התקבל: עונשו קוצר בשנה - יישא 3.5 שנות מאסר
הלחץ מהמשפחה, המחשבות על חו"ל: מאחורי הקלעים של הסדר הטיעון למצגר

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב יונה מצגר. טל אנגלנדר
מצגר/טל אנגלנדר

התהליך החל בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון לפיה יש לשלול ממצגר את התואר רב בעקבות הרשעתו. התנועה ביקש לשלול גם את התואר של הרב יאשיהו פינטו שהורשע במתן שוחד ובנוסף גם לרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף המכהן כרב העיר חולון, לאחר שהורשע בעבירות של הפרת אמונים. במקרה של פינטו נמסר מהרבנות כי "לא ניתנה כל הסמכה מטעם הרבנות הראשית לישראל". במקרה של הרב יוסף נרמז כי יתחיל הליך דומה, "לאחר מתן גזר דין בעניינו".

המקרה הראשון שבו נשלל תואר רב מרב מכהן היה לפני ארבע שנים, בתקופה שבה מצגר כיהן כרב ראשי. האחרון קידם את שלילת התואר מהרב יהודה חיים רוזיליו שכיהן כרב המושב ברוש והודה שגנב ספרי תורה מהבית כנסת המקומי. הוא נשלח למאסר ומצגר תמך בשלילת התואר ממנו. הוא אמר אז כי "רב שסרח איננו עובר רק על איסור הלכתי, מוסרי או ערכי - אלא הדבר עלול לסכן את המשך כהונתו ומעמדו כרב בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully