וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימה המשותפת יחרימו את הפיילוט בהר הבית: "נתניהו לא יקבע לנו"

29.8.2017 / 0:00

חברי הכנסת הערבים לא הודיעו על ביקור מתוכנן ביממה האחרונה, כפי שדרש קצין הכנסת לפני חידוש הביקורים היום. "אתפלל מתי שאני רוצה", אמר ח"כ אבו עראר. רק שני ח"כים יהודים צפויים להגיע - גליק ומועלם

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

חברי הכנסת הערבים מ"הרשימה המשותפת" יחרימו מחר (שלישי) את הפיילוט שבמסגרתו יעלו חברי כנסת להר הבית - כך נודע לוואלה! NEWS. במסגרת מסמך ההוראות ששלח קצין הכנסת לחברי הכנסת בשבוע שעבר, היה עליהם להודיע 24 שעות קודם על כוונתם לעלות, ועד כה, רק ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) וח"כ יהודה גליק (הליכוד) הודיעו כי בכוונתם לעשות זאת.

כמה מחברי הכנסת הערבים הסבירו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא יחליט עבורם מתי לעלות". ח"כ טלב אבו ערער אמר כי הוא ייכנס "לתפילה במסגד אל-אקצא מתי שאני רוצה, ולא בזמן שיקבע לי נתניהו". ח"כ יוסף ג'בארין אמר כי "ירושלים המזרחית היא שטח כבוש ואיננו מכירים בריבונות הישראלית על שטח זה ועל המסגד". בשל כך, הוא הוסיף, "איננו פועלים לפי ההוראות של ראש הממשלה ולפי התכתיבים שלו. נבחר את הזמן המתאים לביקור במסגד".

הוא ציין כי כמה חברי כנסת מהרשימה המשותפת ביקרו בהר הבית גם במהלך השנתיים האחרונות אף שהיה איסור על כך, וזאת "ללא כל תיאום מראש". ח"כ חנין זועבי הייתה היחידה שלא הצהירה מפורשות שלא תבקר מחר בהר הבית, אך רמזה לכך כשאמרה בתגובה "נתניהו וישראל לא קובעים לנו מתי לעלות".

עוד בוואלה! NEWS:
מצוד אחר בן 18 שנאשם ברצח ונמלט מבית משפט בחיפה על אופנוע
בג"ץ: אפשר לגרש מבקשי מקלט למדינה שלישית, אך לא לכלוא ליותר מ-60 יום
לאחר שבע שנות מאבק: לוחם שנדקר ע"י פלסטינים הוכר כנכה צה"ל

חנין זועבי בכניסה להר הבית, ירושלים, 28 ביולי 2017. נועם מושקוביץ
לא הצהירה מפורשות כי לא תבקר. זועבי בהר הבית/נועם מושקוביץ

מפלגת האיחוד הלאומי פנתה במכתב לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים בדרישה לאפשר גם לשרים לעלות להר הבית. במפלגה אמרו כי אם דרישתם לא תתקבל, המפלגה תעתור מחר לבג"ץ. השר אורי אריאל אמר כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי וההחלטה לאפשר לח"כים לעלות להר הבית אבל לשרים לא היא שערוריה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הוסיף כי לא יעלה מחר להר הבית "כגנב במחתרת, באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת". לדבריו, "אעלה להר כאשר יתאפשר לשרים ולח"כים לעלות בחופשיות ובקומה שקופה למימוש ריבונותה של מדינת ישראל בהר".

ח"כ גליק, שהוביל את המאבק לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית, הודיע בשבוע שעבר כי הוא לא מתכוון "להיות שפן הניסיונות של ראש הממשלה", במחאה על קיום הפיילוט באופן חד-פעמי בלבד. גליק שינה את עמדתו לאחר ששוחח עם נתניהו, שלטענתו הבהיר לו כי הכוונה לפתוח באופן קבוע את ההר עבור חברי כנסת, אך בהדרגה. ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי היא שמחה על האפשרות לעלות להר הבית, אך הוסיפה כי היא "מצפה מראש הממשלה לקבל את עמדת גורמי הביטחון ולהסיר את ההגבלות ולאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית כבעבר".

עוד באותו נושא

תיאום מראש והפרדת יהודים וערבים: הפיילוט לעליית ח"כים להר הבית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיכים לעלות להר. גליק ומועלם רפאלי נבלמים במתחם בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי מכתב ששלח קצין הכנסת ניצב יוסף גרין לחברי הכנסת, הם נדרשו לתאם הביקור בהר הבית לפחות יממה מראש ושעות הביקור של חברי הכנסת היהודים והערבים הופרדו. מדובר בפיילוט שנערך למשך יממה אחת בלבד "על מנת לבחון את שינוי המצב" ועל פי הכללים הוא "אינו חל על שרים". זאת ברקע המתיחות סביב הר הבית, חודש אחרי הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים וכן המגבלות הביטחוניות שהציבה הממשלה והסירה בעקבות לחץ בינלאומי כבד.

קצין הכנסת הבהיר במכתב כי כחלק מהרצון להשאיר את הר הבית "מחוץ לזירה הפוליטית", לא תתאפשר נשיאת נאומים במהלך הביקור. כמו כן, לא יתאפשר להעניק ריאיונות לתקשורת, לרבות בשערי הכניסה, ולא תותר כניסה או השתתפות בפגישות או דיונים במשרדי הווקף בהר הבית. בנוסף לכך, "חברי הכנסת לא ילוו בביקורם אח"מים מהארץ או מחו"ל ללא תיאום ואישור נפרד ולא יהיו מלווים בידי נציגים של אמצעי התקשורת, מעת הכניסה ועד היציאה מהאזור".

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully