וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 20 שנות מאסר לגורו שהרשעתו באונס גרמה למהומות אלימות

28.8.2017 / 17:17

בית משפט במדינת הריאנה שבצפון הודו הטיל עונש מאסר ממושך על גורמיט ראם רחים סינג', אחרי שאנס שתי מאמינות ב-2002. בעקבות מותם של עשרות אנשים לאחר הרשעתו, המשטרה נפרסה בכוחות מתוגברים ומנעה את חידוש האלימות

מהומות בעקבות הרשעת מנהיג דתי בהודו באונס מאמינות. 25 באוגוסט 2017. רויטרס
כלי רכב שהוצת בעקבות הרשעתו של סינג' בסוף השבוע/רויטרס

בית משפט בהודו גזר היום (שני) 20 שנות מאסר על "גורו" שהורשע באונס בסוף השבוע, בהחלטה שהובילה למהומות אלימות מצד תומכיו. עם זאת, נוכחות משטרתית כבדה, לצד עוצר והוראה שניתנה לכוחות לירות כדי להרוג, מנעה את חידוש האלימות היום.

עשרות אלפי שוטרים התפרסו במדינות המחוז הריאנה ופונג'אב, שם זוכה גורמיט ראם רחים סינג' בן ה-50 לתמיכה עצומה. המשטרה במדינת הריאנה הורתה לערוך את השימוע בתוך בית הכלא שבו מוחזק סינג'. הוא נמצא אשם באונס שתי מאמינות ב-2002 במבנה שבו מנוהלת הכת שבראשותו, בעיר הצפונית סירסה.

ביום שישי, מאות מתומכיו התפרעו ברחובות, כשתקפו תחנות רכבת, אוטובוסים וניידות שידור. לפחות 38 איש נהרגו ועוד 200 איש נוספים נפצעו, באירועים שהובילו לביקורת כלפי מפלגתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי, ששולטת במדינת המחוז. היא הואשמה בכך שהיא לא מסוגלת או לא רוצה לפעול נגד מאמיניו של סינג'.

הקבוצה שמנהיג סינג' כוללת לטענתו מיליוני מאמינים, רובם קשישים מהאזורים הכפריים של הודו. אוכלוסיות אלו נאמנות לסינג' בעקבות מדיניות הרווחה הכלכלית בקבוצתו, הכוללת הפעלת מחנות רפואיים בזמן אסון

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully