וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין תיפגש עם מזכ"ל האו"ם: "צריך ללחוץ כדי להחזיר את הבנים"

28.8.2017 / 16:51

הוריו של חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בעזה ייצאו לארה"ב וייפגשו עם אנשי ממשל, חברי קונגרס ודיפלומטים - ובהם המזכ"ל גוטרש, בשולי עצרת הארגון בניו יורק. מקורב למשפחה: "יש לאו"ם אחריות על הסיטואציה שנוצרה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

לאה ושמחה גולדין, הוריו של חלל צה"ל הדר גולדין שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, צפויים להיפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בחודש הבא, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. בני הזוג ידונו עם גוטרש בהגברת הלחץ הבינלאומי על חמאס כדי להשיב את גופותיהם של בנם ושל אורון שאול, שנהרגו במבצע צוק איתן ב-2014 ונשבו בידי חמאס.

הפגישה תתקיים בחסותה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שנפגשה עם בני המשפחה בפברואר האחרון והבטיחה לסייע להם במאבקם בזירה הבינלאומית ובקביעת פגישות עם שגרירים של מדינות המיוצגות במועצת הביטחון של הארגון. לאור הפגישה המתוכננת, לא ייפגשו בני הזוג גולדין עם גוטרש במהלך ביקורו בישראל השבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לוואלה! NEWS: לחץ להשבת הנעדרים יוביל לכניעה או מלחמה
מנהיג חמאס בעזה: "נתניהו מוכר אשליות למשפחות הנעדרים"
נתניהו: "האו"ם מופקד על השלום אבל מרשה שנאה פלסטינית"

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות עם שמחה ולאה גולדין הוריו של הדר גולדין, 22 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
בני הזוג גולדין עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי/צילום מסך, טוויטר

בני משפחת גולדין ייצאו בתחילת החודש לארצות הברית, לביקור בוושינגטון ובניו יורק, שם הם צפויים להיפגש עם אנשי ממשל, חברי קונגרס ודיפלומטים, ולחנוך תערוכה של ציוריו של הדר במרכז קהילתי בברוקלין.

לדברי מקורבים למשפחה, השאיפה היא להבהיר לאו"ם ולממשל האמריקני שיש להם אחריות על חטיפתם של הדר ואורון שאול, שכן חטיפת בנם אירעה במהלך הפסקת אש במבצע צוק איתן, שהאו"ם וארצות הברית היו ערבים לה. הם הוסיפו כי המטרה היא לגייס תמיכה בינלאומית להצהרה של מועצת הביטחון בדבר גורל החיילים שנמצאים בשבי חמאס וללחץ על מדינות כמו קטאר וטורקיה התומכות בחמאס. "יש לאו"ם אחריות לסיטואציה שנוצרה כאן, והוא צריך להפעיל לחץ על המדינות שתומכות בחמאס ובארגונים שתומכים בטרור כדי לקדם את החזרת הבנים", אמר מקורב למשפחה.

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
"יש לאו"ם אחריות לסיטואציה שנוצרה כאן". אורון שאול/באדיבות המשפחה

בני הזוג גולדין כינו היום את שר הביטחון אביגדור ליברמן "פחדן וחלש", ואמרו כי "אין לו סמכות מוסרית לצאת למלחמה" כל עוד בנם ושאול, וכן האזרחים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, מוחזקים ברצועה.

ליברמן אמר אתמול, בעקבות פרישתו של המתאם לענייני שבויים ונעדרים ליאור לוטן, כי "אין לחזור על הטעות" שנעשתה בעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ב-2011, וכי על המדינה לאמץ את דוח שמגר בנוגע למדיניות שיש לנקוט בנושא.

במסיבת עיתונאים בביתם בכפר סבא, אמר גולדין כי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שימנה מתאם נוסף, במקומו של לוטן שסיים את תפקידו ביום חמישי. "זו האחריות והסמכות שבאה עם התפקיד, אסור להמשיך ולהפקיר את הדר ואורון אפילו יום אחד", אמר. "על ראש הממשלה לעמוד בהבטחות כלפי המשפחות, לשמור על ערכי צה"ל ולהחזיר את הדר ואורון משדה הקרב".

מזכ"ל האו"ם בביקור ביד ושם 28.8.17. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
גוטרש בביקור ביד ושם עם השגריר באו"ם דנון/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully