וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים ונעדרים הפורש: על כל חטוף – לשבות 200 אנשי חמאס

אל"מ במיל' ליאור לוטן נשמע מתבטא בנוגע למשוואה שצריכה ישראל לנהל בנושא השבויים והנעדרים, ואף מתח ביקורת על תוצאות צוק איתן. "מלחמה לא צריכה להסתיים ב-2-0 חטופים של האויב", טען בהקלטות שפורסמו בגל"צ

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שמחה גולדין באזכרת בנו הדר בחודש שעבר)

אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה שהודיע על פרישתו, מתח ביקורת על האופן שבו הסתיים מבצע צוק איתן. בהקלטות שפרסמה כרמל דנגור, כתבת השטחים של גלי צה"ל, נשמע לוטן טוען כי ישראל הייתה צריכה לנהוג בתקיפות גדולה יותר, כך ש"משוואת השבויים" תיראה באופן שונה.

"אני לא חושב שמלחמה צריכה להסתיים ב-2-0 חטופים של האויב", נשמע לוטן בהקלטות. "אם יש לנו חטוף אחד היא צריכה להסתיים ב-200-1, אם 2 אז ב-400-2, אם זה 3 אז ב-"600-3. זה לא אומר שהבעיות ייפתרו, אבל המשוואה תהיה אחרת".

לקריאה נוספת:
משפחת גולדין נגד ליברמן: "יש לנו שר ביטחון חלש ופחדן"
ליברמן מגיב למשפחות הנעדרים: "אסור לחזור על הטעות בעסקת שליט"
מתאם השבויים והנעדרים התפטר; משפחת גולדין: "מרגישים שננטשנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים היוצא/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיפושים אחרי הדר גולדין ברפיח במהלך מבצע "צוק איתן". דולב אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
"המשוואה תהיה אחרת", מבצע צוק איתן/מערכת וואלה! NEWS, דולב אוחיון

לוטן אמר את הדברים לפני כמה חודשים, הרבה לפני שהתפטרותו הייתה על הפרק. הוא התייחס למדיניות שלדעתו יש לנקוט כדי להחזיר שבויים ולמנוע חטיפות נוספות, וטען כי על ישראל לפעול כדי לייצר "בנק חטופים" שישמשו כקלפי מיקוח. המטרה, לדבריו, היא לייצר הרתעה מול ארגוני הטרור מפני הישנות מקרים כאלו בעתיד. "הצבא הציע הרבה רעיונות אופרטיביים... ואני רוצה למלא את הארנק בנושא השבויים", אמר.

לוטן, איש פיקוד העומק בצה"ל, פעל גם במהלך כהונתו למימוש תוכניותיו. לדבריו, הסיבה לכך שצה"ל הגביר את העיסוק בענייני החטיפות ובנושא השבויים, היא לקחי צוק איתן. "זה רעיון שצה"ל חייב להשתפר בו אחרי צוק איתן", טען לוטן. "הרמטכ"ל מחויב לכך. הוא חושב שאלה דברים שהצבא צריך לעסוק בהם".

שמחה גולדין בהזכרת בנו: "שר הביטחון ליברמן הפקיר את אורון והדר". ניב אהרונסון
שמחה גולדין באזכרה לבנו הדר, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

ביום חמישי האחרון ביקש לוטן מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. הוא צפוי לפרוש לאחר שלוש שנים שבהן ביצע אותו בהתנדבות, ובמהלכן נערכו מאות פעולות על ידי כלל גורמי מערכת הביטחון, לעתים מול גורמים זרים.

לוטן אמר לנתניהו במהלך פגישתם כי התפקיד תובעני מאוד ברמה המקצועית והאנושית, ועל כן נכון להחליף את האחראי עליו מדי כמה שנים. "ההיכרות המעמיקה עם המשפחות והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן - השבת בניהן הביתה - הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהן", אמר לוטן. "בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות שבה פועל החמאס בנושאי השבויים והנעדרים. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינלאומית".

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
"ההתפטרות - כתב אישום חריף נגד הממשלה". שאול וגולדין/באדיבות המשפחה

משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במהלך צוק איתן וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, טענו כי התפטרותו של לוטן מטילה צל על המאמצים להשבת בניהם. "ההתפטרות של לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין", נמסר ממשפחת גולדין. המשפחה ביקשה להודות ללוטן על מעשיו בשלוש השנים האחרונות.

"ההתפטרות של לוטן לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה", הוסיפו במשפחת גולדין. "מאחורי המילים 'הממשלה עושה הכול בכדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים. אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ על חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully