וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן ישהה פעולות נגד ישראל בגופים הבינלאומיים

"א-שארק אל-אווסט" מדווח מפי גורמים פלסטיניים כי אבו מאזן יפעל "להנמכת הלהבות", בין השאר בזירה המדינית, על פי הצעת מנהיגי המדינות הערביות באזור ולבקשת ממשל טראמפ, כדי לתת הזדמנות לתהליך מדיני. בכיר אמריקני: ההחלטה בידיהן של מדינות ערב המתונות באזור

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ביקור ג'ארד קושנר בישראל וברמאללה)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי לשנות כיוון במדיניותו מול ישראל – כך דיווח היום (שני) העיתון "א-שארק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על פי מקורות פלסטינים, אבו מאזן נענה לעצותיהן של מדינות ערב, לעכב את כל הצעדים שתכנן נגד ישראל במועצת הביטחון ובמוסדות אחרים של האו"ם כדי שלא יואשם בסיכול יוזמה אמריקנית לקידום תהליך מדיני עוד בטרם יצאה לדרך.

על פי הדיווח, אבו מאזן החליט לתת הזדמנות להנהגה האמריקנית לקדם תוכנית מדינית באזור, ובשל כך צפוי לפעול להרגעת היחסים בין הרשות לישראל – בעיקר בזירה המדינית.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ייפגש עם מזכ"ל האו"ם - ויציג מודיעין על התעצמות איראן
"חסר תקדים, מעבר לכל מה שחווינו": הסופה "הארווי" זורעת הרס ביוסטון
בצעד חריג: מאסר לבני משפחת המחבל מחלמיש על אי-מניעת הפיגוע

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ינואר 2017. רויטרס
נענה להצעות מנהיגי האזור. אבו מאזן/רויטרס

בנוסף צוין מפיהם של מקורות פלסטינים כי יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, ביקש בשבוע שעבר במהלך ביקורו ברמאללה מיו"ר הרשות הפלסטינית וכן ממנהיגי המדינות הערביות לתת הזדמנות של כמה חודשים להגשת תוכנית מדינית אמריקנית. לדברי המקורות, עבדאללה מלך ירדן ומנהיגים נוספים באזור קראו לאבו מאזן להרגיע את המצב, למרות אי הבהירות האמריקנית ותדמיתה של ארצות הברית כמוטה לטובת ישראל.

אבו מאזן מצדו, ביקש ערבויות מקושנר לתהליך אפשר לפי עקרונות שתי המדינות ועם מסגרת זמן מוגדרת. קושנר השיב כי "יטפל" בנושא בכך שיעלה אותו בפני הנשיא דונלד טראמפ, אך לא התחייב לתמוך בפתרון שתי המדינות בתקופה הנוכחית.

בכיר אמריקני אמר כי לאחר הפגישות שנערכו בין הפלסטינים והישראלים מתברר כי הפתרון נמצא בידיים של מדינות ערב המתונות. הוא הוסיף כי ההנהגה האמריקנית נוקטת שיטה חדשה להנמכת הלהבות בין ישראל והפלסטינים בכך שהיא יוזמת שיחות עם מדינות הליגה הערבית. לדבריו, הדור הצעיר בהנהגה הערבית מודע למצב ובשל כך ההבנה כי עליהם להשתתף ולהשתלב באופן עמוק יותר בתהליך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וקושנר במהלך ביקורו בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בשבת האחרונה דיווח העיתון "אל-חיאת" כי היועץ קושנר והמשלחת האמריקנית שביקרה ברמאללה לאבו מאזן כי לא תתאפשר הקפאת בנייה בהתנחלויות, מאחר שזה יוביל לקריסת ממשלת בנימין נתניהו. גורמים דיפלומטיים אמרו לעיתון כי הושגה התקדמות מסוימת בשיחות, אך לא כזו שתאפשר את חידוש המשא ומתן. לדבריהם, בוושינגטון ינסו לחזק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים בטרם יחדשו את השיחות.

הגורמים ציינו בנוסף כי בעוד שהמשלחת האמריקנית הסכימה כי מטרת השיחות היא הקמת שתי מדינות, היא סירבה להצהיר מפורשות כפי שדרשו הפלסטינים שהן יהיו על בסיס קווי 67', ואמרו כי הם משאירים זאת לסיכום שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully