וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שבוע: אותרו שרידי כל הנעדרים מתאונת המשחתת האמריקנית בסינגפור

28.8.2017 / 5:00

צוללני חיל הים האמריקני איתרו את שרידי המלחים שנהרגו בהתנגשות בין המשחתת "ג'ון מקיין" לספינת סחר - לאחר גרירתה לנמל בסינגפור. בשבוע שעבר הודח מפקד הצי השביעי בשל שורת תאונות ימיות

צילום: רויטרס

(התנגשות ספינה אמריקנית בכלי שיט יפני, ביוני)

חיל הים האמריקני הודיע הלילה (שני) כי אותרו שרידי גופותיהם של כל עשרת המלחים שנעדרו לאחר התנגשות המשחתת "ג'ון מקיין" בספינת סחר ממזרח לסינגפור לפני שבוע. צוללנים של חיל הנחתים ושל הצי ערכו חיפושים באזורים המוצפים של הספינה שנגררה לנמל בסינגפור.

נסיבות התקרית, שבה נפגעה המשחתת בצדה השמאלי בהתנגשות עם ספינה שהפליגה תחת דגל ליבריה, עדיין מצויות תחת חקירה. חמישה מלחים נוספים נפצעו בתאונה. מפקד הצי השביעי של ארצות הברית תת-אדמירל ג'וזף אוקוין הודח מתפקידו בעקבות ההתנגשות - הרביעית בסדרת תאונות בצי שעליו הוא מפקד מאז חודש ינואר השנה.

בעקבות התאונה האחרונה הודיע חיל הים האמריקני על השעיית פעילות הציים השונים ברחבי העולם, על מנת להבטיח שכל הצעדים הדרושים ננקטים על סיפון כלי השיט כדי להפעילם כראוי ובבטחה. הצי באוקיינוס השקט פתח בנוסף בביקורת נוקדנית של כלל הספינות, על מערכות הניווט, ההגאים, ועל תפקוד כוח האדם.

ראש מטה המבצעים של הצי אדמירל ג'ון ריצ'רדסון אמר כי בחקירת ההתנגשות ב"ג'ון מקיין" והתאונות הנוספות כל האפשרויות נבחנות. אחת מהן היא התערבות חיצונית, בדמות מתקפת סייבר. במקרה כזה האקרים עלולים היו לפגוע במערכות ה-GPS של כלי השיט ולשבש את יכולתם לחשב את מיקומם המדויק.

המשחתת האמריקנית ג'ון מקיין שנקלעה לחופי סינגפור, אוגוסט 2017. רויטרס
המשחתת "ג'ון מקיין" בנמל בסינגפור, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully