וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: נערכים לפינוי בית המכפלה בחברון, זו פלישה לא חוקית

27.8.2017 / 19:25

בתשובה לעתירה של תושבים פלסטינים ביקשה המדינה למחוק אותה ולהמתין שבוע עד שימוצו המגעים עם המתנחלים, זאת כדי להגיע להסכם על פינוי מרצון. כמאה איש פלשו למבנה בחודש שעבר ומאז מתבצרים בו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

המדינה הודיעה היום (ראשון) לבג"ץ כי היא נערכת לפינוי "בית המכפלה" בחברון מאחר שמדובר בפלישה לא חוקית. עוד נכתב בתשובה לעתירה שהגישו פלסטינים שטוענים לבעלות על המבנה, כי המדינה מבקשת מבג"ץ למחוק את העתירה ולהמתין שבוע "עד שימוצו המגעים" עם המתנחלים במטרה להגיע להסכם פינוי מרצון.

לפני כחודש, פלשו כמאה מתנחלים למבנה שלטענתם הם רכשו כחוק. בעקבות זאת, צה"ל הכריז על המקום שטח צבאי סגור וניסה לקיים דיונים עם המתבצרים כדי שאלו יתפנו. לפי הצו הצבאי המונהג בשטחים, כל עסקת נדל"ן חייבת בהיתר של שר הביטחון, וזה טרם ניתן משום שהעסקה אינה סופית.

לקריאה נוספת בנושא
בצל המתיחות: כמאה מתנחלים מתבצרים במבנה בבית המכפלה בחברון
ביקורת במשטרה: הפלישה לבית המכפלה בחברון – תחת עיני החיילים

מתנחלים מתבצרים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
ניידת משטרה בסמוך לבית המכפלה בחברון/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

המתנחלים כבר ניסו לאכלס את "בית המכפלה" בתחילת החודש שעבר, אך פונו בידי כוחות הביטחון. הם עשו זאת לאחר שוועדת העררים הצבאית הורתה לוועדה לרישום ראשון במנהל האזרחי לחדש את הליכי רישום הבית על שם רוכשיו היהודים. הליכים אלו הופסקו לפני כשנה וחצי.

תשובת המדינה לבג"ץ מתבססת על התחייבות שניתנה עוד ב-2013, בעתירה קודמת שהוגשה לאחר הפלישה הראשונה של המתנחלים למבנה שלא לאכלס את "בית המכפלה" עד להכרעה חדשה בנושא. לפי החלטת ועדת העררים, הוועדה לרישום ראשון התעלמה ממסמכים הנראים מקוריים או מסמכים הנראים מאושרים אישור של נוטריון, ולא הוכיחה שהמסמכים שהוגשו להוכחת הרכישה מהימנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתנחלים מתבצרים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
מתנחלים מתבצרים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

דיירי בית המכפלה מסרו כי לעמדת המדינה "אין בסיס ולא היה לה בסיס בדין" וכי "הוראות הדין אינן מחייבות רישום ראשון לשם קבלת חזקה על הנכס". עוד נמסר מטעם הדיירים כי "כלל הבתים בחברון ובאיו"ש אינם רשומים בטאבו ולמרות זאת, הבתים מאוכלסים. כשם שבכל עסקת מכר בישראל ואיו"ש הקונה מקבל חזקה לאחר ששילם את התמורה ולאחר זמן, מעביר את הזכויות בנכס על שמו, כך צריך להיות גם בעסקה זו. לא ברור בעינינו מהו השוני בעסקה זו, למעט זהותם של רוכשי הנכס".

בתגובתם הוסיפו הדיירים כי "מזה מספר שנים אנו עדים להתנהלות מגמתית של מערכות השלטון השונות שמנסה למנוע את התפתחות והתרחבות היישוב היהודי בחברון בין השאר על ידי כך שאינה מאפשרים איכלוס של בניין שנרכש בכסף מלא כחוק". הדיירים הוסיפו כי על הממשלה "להתגייס במלוא העוצמה למעשה ציוני זה של גאולת הארץ בכסף" וקראו ל"עם ישראל כולו בארץ ובעולם, להיות שותפים יחד עמנו למפעל ציוני זה".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר: "מהרגע הראשון היה ברור שאין למתנחלים שום זכות לפלוש לבית בחברון. הממשלה, במקום לאכוף את החוק מיד, החליטה לחכות עד שתוגש עתירה לבג"צ שתכריח אותה לעשות משהו. זהו חלק מפרוייקט אי אכיפת החוק על המתנחלים והנסיון בכל דרך לסייע להקים עובדות בשטח שיסבכו את ישראל בהעמקת ההתנחלות והכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully