וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאום מראש והפרדת יהודים וערבים: הפיילוט לעליית ח"כים להר הבית

27.8.2017 / 18:34

קצין הכנסת שלח מכתב הבהרה לחברי הכנסת, לקראת יום שלישי, שבו תבחן המשטרה את חזרתם למתחם הרגיש בירושלים. בין היתר, ייאסר על מתן ריאיונות במהלך הביקור והתנאים לא יחולו על שרים

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

חברי הכנסת יידרשו לתאם הביקור בהר הבית לפחות יממה מראש ושעות הביקור של חברי הכנסת היהודים והערבים יופרדו – כך עולה ממכתב ששלח קצין הכנסת ניצב יוסי גריף לחברי הכנסת בשבוע שעבר, לקראת "הפיילוט" שיתקיים ביום שלישי ובו תאפשר המשטרה לחברי כנסת להגיע למתחם הרגיש בירושלים.

מדובר בפיילוט שנערך למשך יממה אחת בלבד "על מנת לבחון את שינוי המצב" ועל פי הכללים הוא "אינו חל על שרים". זאת ברקע המתיחות סביב הר הבית, חודש אחרי הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים וכן המגבלות הביטחוניות שהציבה הממשלה והסירה בעקבות לחץ בינלאומי כבד.

"חבר הכנסת יידרש לתאם את הביקור לפחות 24 שעות מראש", נכתב. "התיאום ייעשה עם משטרת ישראל באמצעות קצין הכנסת בלבד. המפכ"ל או מפקד מחוז ירושלים יידרש לאשר את הביקור, בהתאם להערכת מצב ספציפית לקראת מועד הביקור המבוקש". עוד נכתב כי "חברי הכנסת היהודים ייכנסו דרך שער המוגרבים, במהלך שעות ביקורי הבוקר - 7:30 עד 11:00 - ויהיו רשאים ללכת במסלול הביקור הרגל של מבקרים שאינם מוסלמים".

לקריאה נוספת בנושא
לקראת החגים: הפיילוט של המשטרה בהר הבית עלול להבעיר את האזור
אימון בירי למחבלים בפיגוע בהר הבית: תושב אום אל-פחם נאשם בסיוע לרצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכלו להתראיין. ח"כ גליק וח"כ מועלם-רפאלי בהר הבית, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המכתב, חברי הכנסת היהודים "יהיו כפופים לכללים החלים על כלל המבקרים שאינם מוסלמים, כמופיע בשלט המוצב בואכה הר הבית וכמוסבר בתדרוך הניתן לקבוצות מבקרים לפני הכניסה להר". חברי הכנסת הערבים, לעומת זאת, "ייכנסו דרך שער השבטים, החל מחצי שעה לאחר שעות ביקורי היהודים ועד לסגירת ההר".

קצין הכנסת הבהיר במכתב כי כחלק מהרצון להשאיר את הר הבית "מחוץ לזירה הפוליטית", לא תתאפשר נשיאת נאומים במהלך הביקור. כמו כן, לא יתאפשר להעניק ריאיונות לתקשורת, לרבות בשערי הכניסה, ולא תותר כניסה או השתתפות בפגישות או דיונים במשרדי הווקף בהר הבית. בנוסף לכך, "חברי הכנסת לא ילוו בביקורם אח"מים מהארץ או מחו"ל ללא תיאום ואישור נפרד ולא יהיו מלווים בידי נציגים של אמצעי התקשורת, מעת הכניסה ועד היציאה מהאזור".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עימותים במזרח ירושלים, יולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
המצב עוד רגיש. עימותים בהר הבית בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully