וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגין בפתח תקווה תועד תוקף חרדי: "תגזוז את השיער מהפנים"

חילוני שהגיע להפגנה נגד השחיתות בעיר תועד תוקף את החרדי ודורש ממנו להוריד את הכיפה: "'לא תגנוב', אתה לא יודע מה זה. השטיח שיש לך על הראש, תוריד אותו". החרדי השיב: "לשון הרע". נתניהו: "בושה". המפגין החילוני פרסם הודעת התנצלות

בין ההמולה שהייתה בשבת האחרונה בפתח תקווה נגד השחיתות, נרשמה גם תקרית מכוערת במיוחד שבה תועד חילוני מטיח עלבונות באדם דתי שהגיע לכיכר וניסה לדבר עמו. "'לא תגנוב'. אתה לא יודע מה זה בכלל", אמר החילוני. "השטיח שיש לך על הראש, תוריד אותו", הוסיף בהתייחס לכיפה של הדתי המבוגר.

בתגובה, הדתי שאל אותו: "למה אתם מפגינים ככה ששומרי שבת לא יוכלו להגיע? למה אתם לא מתמודדים עם אנשים כמוני?". אך החילוני המשיך: "תוריד את השטיח מהראש, תגזוז את השיערות מהפנים". האיש השיב לו: "דמגוגיה, לשון הרע". בסרטון נשמעת האישה שמצלמת נרתעת מהדברים הקשים ואומרת לחילוני "דיי, זה כבר לא יפה". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסרטון בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "בושה".

הפגנה בכיכר גורן בפתח תקווה נגד השחיתות השלטונית, 26 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
המפגינים בכיכר גורן, אמש/ראובן קסטרו

אתמול פרסם המפגין החילוני הודעת התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו. "אתמול, לאחר סיום ההפגנה בפתח תקווה, נחלצתי להגן בגופי על אישה מבוגרת שהותקפה בצורה מפחידה על ידי חרדי", טען. לדבריו, מעשיו נועדו להפריד בין האיש לפעילה לאחר שחשד כי הוא מעוניין לפגוע בה, למרות שלטענת עדי ראייה "האיש כלל לא תקף אישה ולא היה קרוב לכך".

"אני מודה שבהפרדה הפיסית, מתוך עייפות, כעס ורוגז אמרתי דברים לא ראויים, לא מכובדים ואני מתחרט עליהם ומתנצל עליהם", אמר. הוא ציין כי מי שמפיץ את סיפור התקיפה הם כתבי ערוץ 20 המזוהה עם נתניהו "שמצאו רק את העניין השגוי הזה להתלות בו, ומעבר לכך, הם מתעלמים מכל הסיפור הגדול של ההפגנות כולן והסיבות להן, כלומר השחיתות השלטונית אותן הן רוצות למנוע".

הפגנה בכיכר גורן בפתח תקווה נגד השחיתות השלטונית, 26 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
פתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו

בשבת הגיעו לפתח תקווה כ-2,300 בני אדם, 500 מהם בכיכר גורן בעיר, הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה נגד השחיתות והסחבת בחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת הייתה ההפגנה ה-40 ברציפות והראשונה תחת מגבלות בג"ץ, שלפי צו ביניים הגביל את מספר המשתתפים בכיכר ל-500.

לטענת המשטרה, עוד מאות ניסו להיכנס למתחם ואלו עברו להפגין במקומות אחרים בעיר. לטענת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שארגן בשבועות האחרונים הפגנת נגד, מדובר ב"הפרה בוטה" של החלטת בג"ץ.

"תחמו אותנו כמו כבשים בסאונה", אמר מני נפתלי, ממארגני ההפגנה בפתח תקווה, שנעצר בשבוע שעבר יחד עם אלדד יניב. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לפני ההפגנה כי מעצרם "לא היה נחוץ".

(עדכון ראשון: 27.8.17 18:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully