וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מסבירים פנים: ישראל בתחתית הדירוג העולמי ביחס למהגרים

סקר של חברת גאלופ מציב את ישראל במקום 133 מתוך 138 מדינות, בקבלה של מהגרים בדעת הקהל, לצד מדינות אירופה המתמודדות עם גל הפליטים מסוריה: "שנות אור מחזון האו"ם על צדק והכלה כלפי מהגרים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ישראל נמצאת בתחתית דירוג המדינות המקבלות בברכה מהגרים, על פי סקר של חברת גאלופ שפורסם בשבוע שעבר ונערך בשנה שעברה. ישראל נמצאת במקום 133 מתוך 138, עם ציון של 1.87 מתוך 9, והיא היחידה בעשירייה התחתונה שאינה נמצאת באירופה – לצד מדינות המצויות בציר ההגירה שבין יוון לגרמניה, ובהן מקדוניה, מונטנגרו, הונגריה וסרביה. בצמרת הרשימה נמצאות איסלנד, ניו זילנד, רואנדה וסיירה לאון.

היחס הגרוע ביותר למהגרים נרשם במדינות מזרח אירופה, שתושביהן מתמודדים עם גלי ההגירה של פליטים מסוריה העושים את דרכם למערב היבשת. עם זאת, תושבי אותם מדינות הפגינו עמדות דומות עוד לפני המשבר בסוריה. שלושה מכל ארבעה ישראלים אמרו ב-2012, לפני השלמת החומה בגבול מצרים, כי הם מעוניינים להפחית את שיעורי ההגירה לארץ.

הפגנה של מבקשי מקלט בתל אביב. יותם רונן
מבקשי מקלט בהפגנה בתל אביב/יותם רונן

הסקר, שנערך ברובו בשנה שעברה, בחן את היחס של כ-1,000 משיבים, אזרחי 138 מדינות, למהגרים המשתקעים בארצם, וביקש מהם להביע עמדה חיובית או שלילית ביחס לשלוש סוגיות: מהגרים ככלל, מהגרים המתגוררים בשכנות אליהם ומהגרים המתחתנים עם אחד מבני משפחתם הקרובים. הציון העולמי הוא 5.29 נקודות.

במרבית מדינות העולם אמרו המשיבים כי מהגרים שעוברים לחיות בארצם הם דבר טוב, ומחצית הביעו יחס חיובי למהגרים שחיים בשכנות אליהם. רק 44% היו בעד נישואים בין מהגרים לקרוב משפחה שלהם.

עורכי המחקר כתבו כי "ישנן מדינות שנמצאות שנות אור הרחק מחזון האו"ם לשנת 2030 של 'חברות שלוות, צודקות ומכילות' כלפי מהגרים, אך מדובר באתגר גם במדינות עם קבלה גבוהה יותר של מהגרים", בהתייחס למדיניות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המבקשת לאסור על כניסה לארצו של אזרחים משש מדינות מוסלמיות.

הונגריה החלה בבניית גדר שנייה בגבולה הדרומי, כדי לחסום כניסת פליטים. רויטרס
מהגרים בגבול הונגריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully