וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימון עשן התלקח באוהל בשיזפון, כ-20 חיילים נפגעו קל

27.8.2017 / 8:54

החיילים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים סורוקה ויוספטל לאחר ששאפו עשן במהלך תרגיל הקפצה למשימה. בצה"ל בודקים את נסיבות המקרה שאירע בבסיס חיל השריון, ואם היה על דעת הפיקוד הבכיר בבסיס

מחנה שיזפון 19 ביוני 2017. Google Maps, צילום מסך
בסיס שיזפון/צילום מסך, Google Maps

כ-20 חיילים נפצעו הבוקר (ראשון) משאיפת עשן מרימון עשן שהתלקח באוהל שבו שהו בבסיס שיזפון של חיל השריון בדרום הארץ. החיילים, שנפגעו בדרגות שונות, פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים סורוקה בבאר שבע ויוספטל באילת, בהתאם לחומרת הפציעות שלהם.

צה"ל פתח בחקירת נסיבות המקרה, ונבדקת האפשרות שהרימון הושלך כחלק מתרגיל הקפצה למשימה, אף שבדרך כלל נהוג להשתמש בירי חסר קליע או באמצעי כריזה כדי להעיר חיילים במסגרת תרגילים. בין היתר, ייבדק אם ניתן אישור שימוש ברימון עשן, ואם המפקדים הבכירים בבסיס היו מודעים לכך. ממצאי התחקיר יוגשו עוד היום.

טנק מרכבה. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תקלה בתרגיל. אימון בבסיס שיזפון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בחודש שעבר התלוננו חיילים המשרתים בבסיס כי הם מתקשים לתפקד בגלל חוסר היערכות לתנאי הקיץ בבסיס. לדבריהם, בחדרים לא מותקנים מזגנים והדבר מונע מהם שינה בלילות, ובחדר האוכל נמצאו מקקים במזון. לטענתם, למרות שפנו למפקדים בבסיס דבר לא השתנה. "אלו לא תנאים ראויים למחייה, בטח שלא בימים אלו", אמרה קרובת משפחה של חיילת המשרתת בבסיס.

בעקבות הביקורת, שהוצגה בדוח נציב קבילות החיילים, ביקר בבסיס שר הביטחון אביגדור ליברמן, כדי לבדוק את יישום לקחי הדוח. ליברמן העיר למפקדים כי קצב ההתקדמות אינו משביע רצון, וכי יש לזרז את התקנת המזגנים, ולשפר את תנאי המחייה של החיילים בבסיס.

לפני כחודשיים נשפטו 46 חיילים משיזפון לתקופות ריתוק של בין 14 ל-28 ימים, בשל דיווחי שווא על הידבקות במחלת עור. במסגרת הטיפול בפרשה, שני חיילים הודחו מתפקידי לחימה. מדובר צה"ל נמסר כי "התנהגותם של החיילים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל, וגם הביאה להפעלה חריגה של מערכי הרפואה ללא כל צורך ועל חשבון כוננות מבצעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully