וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: עשרות הרוגים ואלפי פליטים בקרבות בין חמושים מוסלמים לצבא

26.8.2017 / 23:30

כ-3,000 בני מיעוט הרוהינגיה המוסלמים, הנרדף במדינה הבודהיסטית, ניסו לחצות את הגבול לבנגלדש עם התחדשות העימותים. לפי הממשלה, 96 בני המיעוט ו-12 אנשים כוחות הביטחון נהרגו

פליטים מבני המיעוט הרוהינגיה במחנה הפליטים מאוטומארנג, לאחר שחצו את הגבול בין מיאנמר לבנגלדש, אוגוסט 2017. רויטרס
בני המיעוט הרוהינגיה במחנה הפליטים מאוטומארנג/רויטרס

כ-3,000 בני מיעוט הרוהינגיה שבמיאנמר ניסו היום (שבת) לחצות את הגבול לבנגלדש, בעקבות התחדשות העימותים בין החמושים המוסלמים בני המיעוט, לבין כוחות הביטחון במחוז רקאהין שבצפון מערב המדינה הבודהיסטית. מממשלת מיאנמר נמסר כי 96 בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם כמעט 80 מורדים ו-12 אנשי כוחות הביטחון, ורבים פונו מהכפרים הסמוכים.

בני המיעוט הרוהינגיה, המונה כ-1.1 מיליון מוסלמים, חוצים את הגבול בין מיאנמר לבנגלדש מתחילת שנות ה-90, וכעת חיים כ-400 אלף מבני המיעוט בבנגלדש. הדבר מהווה למקור מתיחות בין שתי המדינות ששתיהן רואות בהם כאזרחיהן. משנת 2012 כמעט 200 אזרחים נהרגו וכ-140 אלף נפצעו.

ארגון "צבא הישועה של אראקה רוהינגה" קיבל אחריות למתקפה, בתגובה להתקפות הצבאיות של ממשלת מיאנמר הבודהיסטית. מפקד משמר הגבול בבנגלדש, מנצורול חסן חאן, אמר כי "כ-500 מבני המיעוט, בעיקר נשים וילדים בילו את הלילה האחרון בסמוך לגבול". לדבריו, "הגנו עליהם במשך הלילה והיום הם הצליחו לחצות את הגבול". חמיד חוסיין, בן 42, סיפר כי הצליח להימלט ממיאנמר ואחרי שחיכה כל הלילה בגבול נכנס לבנגלדש.

עוד בוואלה! NEWS
חשש ללכודים, עשרות אלפים ללא חשמל: הוריקן "הארווי" היכה בטקסס
חשד לרצח ביפו: גבר כבן 30 נורה למוות; הרקע פלילי
ארבע תאונות מתחילת השנה: מה עובר על הצי החזק ביותר בעולם?

שוטרים ממינמאר מקימיםפ מסחום בגבול עם בנגלדש לאחר מספר מקרי ירי, אוגוסט 2017. רויטרס
אנשי הביטחון במשמר הגבול בבנדלגש/רויטרס

מתאו מיין לין, בן 27, סיפר כי החלו חילופי אש בין כוחות הביטחון לעשרות מוסלמים חמושים בסמוך למנזר שבו שהה באותה העת. "הלחימה נמשכה כל היום. הייתי תקוע במנזר ולא העזתי לצאת. כשקול היריות פסק, רצתי חזרה לביתי", אמר.

התקיפות מהוות עלייה דרמטית בעימותים שהחלו באוקטובר האחרון, במחאה על ההתעללות שעובר המיעוט מצד הממשלה, לטענת החמושים המוסלמים. התקיפות מהוות את האתגר הגדול ביותר לנשיאת המדינה אונג סאן סו צ'י, שבסוף השבוע האחרון גינתה את התקיפות בתחנות המשטרה ובבסיסים הצבאיים. "אני רוצה לשבח את אנשי המשטרה וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב לנוכח האתגרים הרבים," אמרה.

שוטרים ממינמאר מקימים מסחום בגבול עם בנגלדש לאחר מספר מקרי ירי, אוגוסט 2017. רויטרס
כ-500 מבני המיעוט, בעיקר נשים וילדים, העבירו את הלילה האחרון בגבול. מפקד משמר הגבול בבנגלדש/רויטרס

פעולות הצבא של מיאנמר נגד המיעוט זכו לביקורת חריפה בעולם, על רקע דיווחים על הריגות אזרחים שמהוות פשעים כנגד האנושות. סו צ'י, זוכת פרס נובל לשלום, הואשמה בכך שלא נאותה להגן על המיעוט המוסלמי הנרדף במדינה מאז תחילת המהומות באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully