וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני גזר הדין במשפטה: ראשת ממשלת תאילנד לשעבר נמלטה מהמדינה

יינגלוק צ'ינוואט, שממשלתה הופלה בהפיכה ב-2014, לא התייצבה לדיון בעניינה בבית המשפט העליון, שצפוי להטיל עליה 10 שנות מאסר בגין שחיתות. לדברי גורם במפלגתה, היא ברחה לפני כמה ימים וכנראה שוהה בדובאי

ראש ממשלת תאילנד מגיעה לשימוע בעניינה, מאי 2014. AP
חשד שסגרה עסקה על מנת שתוכל לצאת מהמדינה. צ'ינוואט/AP

ראשת ממשלת תאילנד לשעבר יינגלוק צ'ינוואט ככל הנראה נמלטה מהמדינה לדובאי – כך אמר היום (שבת) בכיר במפלגתה. צ'ינוואט המודחת ברחה מתאילנד כדי להימנע מפסק דין בפרשת שחיתות שבה היא מעורבת, שכללה תכנית סבסוד נרחבת של גידולי אורז. המנהיגה לשעבר לא התייצבה אתמול לדיון בעניינה בבית המשפט העליון, שאמור היה להסתיים בגזר דין של עשר שנות מאסר.

קץ שלטונה של צ'ינוואט היה גם סוף שלטונה של שושלת משפחת שינווטרה העשירה, שזכתה בבחירות ב-2001 בעקבות שורת תכניות תמיכה בעניים. האליטה המלוכנית והצבאית בתאילנד נלחמה בממשלות המשפחה באמצעות הפיכות, תביעות בבית המשפט והפגנות רבות. ממשלתה של צ'ינוואט הופלה ב-2014 בהפיכה צבאית, ומאז הועמדה למשפט. אחיה של צ'ינוואט, טקסין, מתגורר בדובאי מאז נמלט מתאילנד ב-2008 כדי להתחמק מעונש מאסר בגין הרשעתו בשחיתות. ממשלתו הופלה ב-2006, גם בעקבות הפיכה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
הודו: 29 הרוגים במהומות עקב הרשעת כהן דתי באונס מאמינות
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי
בלגיה: שני חיילים נפצעו קל בפיגוע דקירה במרכז בריסל

ראש ממשלת תאילנד לשעבר יינגלאק צ'ינוואט בסיור בצפון המדינה, יוני 2016. רויטרס
צ'ינוואט עם תומכיה בזמן משאל העם בבנגקוק, בשנה שעברה/רויטרס

בתאילנד הועלו השערות שונות לגבי מסלול בריחתה של ראשת הממשלה לשעבר מתאילנד. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי היא חצתה את הגבול לקמבודיה רגלית, טסה מהמדינה לסינגפור ומשם המשיכה לאיחוד האמירויות הערביות. לפי דיווחים, שאושרו בידי הגורם ממפלגתה, הבריחה יצאה לפועל כמה ימים לפני תאריך הדיון בבית המשפט העליון.

הימלטותה של צ'ינוואט הפתיעה רבים מתומכיה, ונראה שגם את משפחתה. אחיה ואחותה הבוגרים חיכו בבית המשפט להגעתה יחד עם אלפים מתומכיה. נאמניה של ראשת הממשלה לשעבר הביעו תמיכה בבריחתה וטענו כי לא הותירו לה ברירה, שכן הפסיקה בעניינה "הוחלטה מראש" והייתה מונעת ממניעים פוליטיים. "אם היא ברחה לחוץ לארץ זה בגלל השופטים שמונו בידי הצבא, ולא מגיעים מהמערכת הדמוקרטית", סיפרה אחת התומכות, והוסיפה כי היא "שמחה שהיא לא תסבול בכלא".

המשטרה והחונטה הצבאית השולטת בתאילנד לא הגיבו אתמול לבריחתה האפשרית של צ'ינוואט, וראשיה אף הכחישו ידע מקדים על כך. לפי מומחים, היות שצ'ינוואט הייתה תחת השגחה קפדנית מאוד של מנגנוני הביטחון התאילנדיים, היא ככל הנראה סגרה עסקה שתאפשר לה לצאת מהמדינה. למרות בריחתה, בית המשפט העליון יכריז על עונשה ב-27 בספטמבר, שלא בפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully