וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבדקת מעורבות פלין בניסיונות לפרוץ לכתובת המייל של קלינטון"

26.8.2017 / 11:00

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי התובע המיוחד לבדיקת קשרי טראמפ ורוסיה בוחן אם היועץ שנאלץ להתפטר היה מעורב בניסיון לחדור לחשבון המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. לפי הדיווח, פעיל רפובליקני סיפר כי פלין היה שותף לגיוס האקרים למשימה

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

רוברט מולר, התובע המיוחד הבודק את קשרי מטה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים ברוסיה בזמן קמפיין הבחירות, בוחן את מעורבותו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, במאמצים לפרוץ לכתובת המייל של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון - כך דווח הלילה (שבת) ב"וול סטריט ג'ורנל".

מהדיווח עולה בנוסף כי הפעיל הרפובליקני פיטר סמית, שהוביל את המאמצים "לגייס" האקרים שיפרצו למיילים של המועמדת הדמוקרטית, תיאר באוזני עמיתיו את פלין כשותף למאמצים הללו, ואמר כי בכירים נוספים במטה טראמפ היו מתואמים עמו. במהלך השיחות וההתכתבויות של סמית עם עמיתיו, הוא נקב בשם חברת הייעוץ של פלין ובשם של בנו.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב
גל העזיבות נמשך: יועץ בכיר של טראמפ סיים את תפקידו
הוריקן "הארווי" מכה בטקסס: 5.8 מיליון תושבים מפונים

מייקל פלין מגיע לפגישה עם טראמפ במגדל טראמפ בניו יורק, 17 בנובמבר 2016. רויטרס
בתחילת החודש נבדקו קשריו עם הממשלה באיסטנבול. פלין/רויטרס

בתחילת החודש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי מולר בודק את קשריו של פלין עם טורקיה, וכי עדים תושאלו בנוגע לאפשרות שהיועץ לשעבר קיבל שכר מממשלת טורקיה במהלך הקמפיין לנשיאות של טראמפ. זו הייתה הפעם הראשונה שבה צוותו של מולר ביקש מהבית הלבן מסמכים רשמיים.

לפני כארבעה חודשים פתחה ועדת הביקורת הפנימית של משרד ההגנה האמריקני בחקירה נגד פלין, בנוגע לתשלומים שקיבל מגופים הקשורים לממשלות רוסיה וטורקיה. פלין נאלץ להתפטר בפברואר מתפקידו בבית הלבן אחרי פחות מחודש, לאחר שהתברר כי שיקר בנוגע למגעים שקיים עם רוסיה טרם כניסתו לתפקיד.

פלין, גנרל בדימוס, הוזהר בעבר מפורשות כי אסור לו לקבל תשלומים ממדינות זרות, ולא ביקש אישור על ביצוע התשלומים. הוא לא דיווח עליהם בזמן אמת, ולא נרשם כ"סוכן זר", כמתחייב בחוק מתוקף היותו לוביסט בחברה הקשורה לממשלת טורקיה עד לאחר שהודח מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully