וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי טילים נוסף בצפון קוריאה, הוריקן בטקסס | כותרות השבת

כלי תקשורת זרים דיווחו כי ארה"ב הבהירה לאבו מאזן שהקפאת בנייה בהתנחלויות לא אפשרית, פעוטה נהרגה בנגב לאחר שנפל עליה סולם, טראמפ חתם על איסור גיוס טרנסג'נדרים וצבא עיראק קרוב לשחרר את מעוז דאעש בגבול סוריה. אלה כותרות השבת

דיווח: ארה"ב הבהירה לאבו מאזן שהקפאת הבנייה בהתנחלויות לא אפשרית

המשלחת האמריקנית שביקרה השבוע ברמאללה הבהירה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלא תתאפשר הקפאת בנייה בהתנחלויות, מאחר שזה יוביל לקריסת ממשלת בנימין נתניהו – כך דיווח הבוקר העיתון "אל-חיאת". גורמים דיפלומטיים אמרו לעיתון כי הושגה התקדמות מסוימת בשיחות, אך לא כזו שתאפשר את חידוש המשא ומתן. לדבריהם, בוושינגטון ינסו לחזק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים בטרם יחדשו את השיחות.

הגורמים ציינו בנוסף כי בעוד שהמשלחת האמריקנית הסכימה כי מטרת השיחות היא הקמת שתי מדינות, היא סירבה להצהיר מפורשות כפי שדרשו הפלסטינים שהן יהיו על בסיס קווי 67', ואמרו כי הם משאירים זאת לסיכום שני הצדדים.

חשש ללכודים, עשרות אלפים ללא חשמל: הוריקן "הארווי" היכה בטקסס

הוריקן "הארווי" שפקד הבוקר (שבת) את חופיה של מדינת טקסס בארצות הברית נחלש בהדרגה לקראת שעות הצהריים והורד לדרגה 1, לאחר שהוגדר תחילה ברמה 4. הסופה, החזקה ביותר שפקדה את ארצות הברית מאז הוריקן "קתרינה" בשנת 2005, הביאה לפינויים של כ-6 מיליון תושבים ברחבי טקסס, שנמלטו מהרוחות שהגיעו בשיאן עד למהירות של כ-200 קילומטרים בשעה. על אף היחלשות הסופה חזאים בארצות הברית מעריכים כי היא עלולה להתחזק בימים הקרובים וכי היא לא תחלוף לחלוטין עד לאמצע השבוע.

בערים רבות במדינה נמדדו כמויות גדולות של גשם, כשבמקומות מסוימים הגיע המפלס ליותר מ-20 סנטימטרים וההערכות הן שהוא עלול להגיע לגובה של כמעט מטר. כוחות ההצלה ורשויות החירום בטקסס נערכים לשטפונות בזק שעלולים להביא את מפלס המים על פני הקרקע לגובה של עד כארבעה מטרים. כ-200 אלף בני אדם נותרו מנותקים מחשמל בשל הסופה ועל פי הערכות כלכלנים במדינה הנזק שעלול להיגרם ממנה נאמד בכ-40 מיליארד דולרים.

פעוטה בת שנה וחצי מהנגב מתה מסולם שנפל עליה

פעוטה כבת שנה וחצי מתה היום (שבת) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, לאחר שנפצעה מסולם שנפל עליה ביישוב שגב שלום שבנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה. הם פינו אותה באורח אנוש לבית החולים, ושם נקבע מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה כמה טילים לטווח קצר - כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" שציטטה מקורות צבאיים. לפי הדיווח, הטילים נחתו בשטחה הימי של המדינה בחופה המזרחי, לאחר שעברו מרחק של כ-250 קילומטרים ממקום השיגור במחוז קנגוון.

מצבא ארה"ב נמסר כי פיונגיאנג שיגרה שלושה טילים, וכי הם ככל הנראה התפוצצו מיד לאחר השיגור או כשלו בהמראה. עוד נמסר כי השיגור לא היווה סיכון לאי גואם או לצפון אמריקה. השיגור התבצע בזמן שארצות הברית וקוריאה הדרומית מנהלות את התרגיל הצבאי השנתי שלהן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בתוך פחות משבוע: צבא עיראק קרוב לשחרור מעוז דאעש בגבול סוריה

צבא עיראק השתלט על 95% מהעיר תל עפר מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך נמסר היום (שבת) מדוברות הצבא. אם אכן תיכבש העיר, מדובר היה במערכה מהירה במיוחד של הכוחות העיראקיים נגד אנשי הארגון הסוני.

כ-2,000 אנשי דאעש הגנו על העיר מול כ-50 אלף אנשי צבא המגובים בקואליציה האמריקנית. הכניעה המהירה של דאעש עשויה לאמת את הדיווחים על קושי פיקודי ואובדן שליטה על המבנים הארגוניים של "המדינה האסלאמית".

"תל עפר עומדת ליפול לחלוטין לידינו - נותרו רק 5%", אמר דובר צבא עיראק. "אם ירצה האל, החלק הנותר ישוחרר בקרוב", הוסיף שר החוץ של עיראק, איברהים אל-ג'עפרי.

בהודעה רשמית של הצבא נמסר כי "יחידת העילית ללוחמה בטרור של עיראק שחררה את העיר ותקעה את דגל עיראק בראש המצודה". המצודה עצמה, הוחרבה ברובה על ידי דאעש בשלהי 2014.

ארבעה פצועים קל בשני פיגועי דקירה במרכז בריסל ובלונדון

שני חיילים נדקרו אמש בבריסל, בירת בלגיה, על ידי אדם ממוצא סומלי שנשא מצ'טה וקרא לעברם "אללה הוא אכבר". התוקף, שאינו מוכר לרשויות, נוטרל ונפצע קשה, שני החיילים נפצעו קל. התוקף פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. המשטרה הקימה מחסום סמוך לזירת התקיפה בשדרות אמיל ז'קמן שבעיר. המשטרה הבלגית ציינה כי התקיפה נחקרת כאירוע טרור.

זמן קצר לאחר מכן ונדקרו שני שוטרים סמוך לארמון בקינגהאם שבלונדון, בירת בריטניה. השוטרים נפצעו באורח קל והתוקף נעצר לתקיפת שוטר ולגרימת נזק בכוונה תחילה, כשברשותו נמצאה הסכין שבה השתמש. ממשטרת לונדון נמסר כי האירוע נחקר כפיגוע טרור.

גל העזיבות נמשך: יועץ בכיר של טראמפ סיים את תפקידו

סבסטיאן גורקה, יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עזב הלילה את תפקידו. גורקה שימש יועץ בכיר למלחמה בטרור בממשל, ונחשב לבעל בריתו של האסטרטג הראשי המודח סטיב באנון שעזב את הבית הלבן ביום שישי שעבר. עם עזיבתו של באנון התרבו ההערכות כי גם ימיו של גורקה בממשל ספורים.

במכתב ההתפטרות שלו, ציטט גורקה "כוחות שאינם תומכים בהבטחתו של הנשיא להשיב את אמריקה לגדולתה", בתור סיבת העזיבה שלו. גורם בבית הלבן אמר הלילה כי גורקה כלל לא התפטר, אך אישר כי "הוא אינו עובד בבית הלבן יותר".

טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הלילה על צו המורה למנוע את גיוסם של טרנסג'נדרים לצבא המדינה. ההנחייה מגיעה כחודש לאחר שהודיע על הכוונה לעשות זאת בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הטיל על שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, לקבוע כיצד ליישם את ההנחיה.

הצו החדש לא מפרט מה בדיוק יעלה בגורלם של טרנסג'נרדים אשר משרתים כבר עתה בצבא ארצות הברית, והפנטגון והמשרד להגנת המולדת יצטרכו לדון בכך. טראמפ גם הנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין.

טראמפ העניק חנינה לשריף שהתנכל למהגרים: "שמר על אריזונה מוגנת"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה כי החליט לחון את השריף לשעבר ג'ו ארפיאו מאריזונה, שהורשע בביזוי בית המשפט והיה אמור להישלח לחצי שנת מאסר. "אני שמח להודיע שכרגע הענקתי חנינה מלאה לפטריוט האמריקני בן 85, שריף ג'ו ארפיאו. הוא שמר על אריזונה מוגנת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

ארפיאו אמר בתגובה כי הוא מעריך את הנשיא על כך שהחליט לחון אותו וכי תמיד יעמוד לצדו של טראמפ. הוא הוסיף כי הוא גאה בעבודה שעשה הצוות המשפטי שלו בבקשת החנינה, וכי יתייחס לנושא בהרחבה בשבוע הבא. לדבריו, הוא אינו שולל חזרה לזירה הפוליטית ובכוונתו להיות "פעיל מאוד".

שגרירת ארה"ב באו"ם: יוניפי"ל לא פועל ביעילות נגד חיזבאללה

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, מתחה ביקורת אמש על כוח האו"ם הפועל בלבנון וטענה כי הוא אינו מבצע עבודה יעילה מספיק נגד ארגוני טרור כמו חיזבאללה. בדבריה התייחסה היילי לתפקודו של מפקד הכוח מייקל ברי. וטענה כי הוא "מגלה חוסר הבנה מביך לגבי פעילות הנשק של חיזבאללה במדינה". היא אף האשימה אותו בהתעלמות מהחימוש הסמוי שהאיראנים מעניקים לחיזבאללה.

"מפקד הכוחות ברי טוען כי אין בידי חיזבאללה נשק, זו חוסר הבנה מביך של מה שקורה סביבו", טענה היילי. "חיזבאללה מתרברב בגלוי בנוגע לנשק שברשותו. אנשי הארגון מקיימים עמו מצעדים בפני מצלמות טלוויזיה. הדבר מלמד על כך שצריך לשנות את הרכב הכוח הפועל בדרום לבנון".

דיווח: יועצו היהודי של טראמפ תכנן להתפטר לאחר נאום שרלוטסוויל

היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארצות הברית, גארי כהן, ניסח מכתב התפטרות בעקבות דבריו של הנשיא דונלד טראמפ על אירוע הדריסה בשרלוטסוויל שבווירג'ינה, אך לבסוף לא הגיש אותו – כך דווח אתמול בתקשורת האמריקנית. בשלב זה, לא ברור מה גרם לכהן לחזור בו מכוונתו.

הדיווח בדבר ניסוח מכתב ההתפטרות של מי שעומד גם בראש המועצה לאומית לכלכלה בארוצות הברית, בא בנוסף לדיווח של הניו יורק טיימס בנושא, לפיו "כהן שקל ברצינות להתפטר" וכי לבסוף המכתב לא נשלח. הדיווח בא כשעות ספורות לאחר שכהן, יהודי-אמריקני, התראיין ל"פייננשל טיימס" בו מתח ביקורת על התנהלות הנשיא בנושא ואמר כי "הממשל חייב וצריך לעשות יותר ובעקביות בכל הקשור לגינוי הקבוצות האלו", תוך התייחסות לאנשי הימין הקיצוני בארצות הברית ולפעילים הניאו-נאצים.

רוכב אופנוע בן 24 נהרג בתאונת דרכים ברמת הגולן

רוכב אופנוע בן 24 נהרג אמש לאחר שהחליק וככל הנראה נפגע מכלי רכב חולף ליד צומת האמיר, באזור קיבוץ שעל שברמת הגולן. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, הגיעו למקום וניסו לבצע בצעיר פעולות החייאה. הם נאלצו לקבוע את מותו במקום.

מהמשטרה נמסר כי הצעיר ככל הנראה נפל מאופנועו ולאחר מכן נפגע ממכונית חולפת. בוחני תאונות שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירת התאונה, שנסיבותיה טרם התבררו במלואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully