וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב הבהירה לאבו מאזן שהקפאת הבנייה בהתנחלויות לא אפשרית

לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת", המשלחת האמריקנית שביקרה ברמאללה הבהירה ליו"ר הרשות כי המהלך לא אפשרי משום שהוא יוביל לקריסת ממשלת נתניהו. עוד צוין כי המשלחת סירבה להצהיר מפורשות שהקמת שתי מדינות תהיה על בסיס קווי 67'

עריכת וידאו: ניר חן

המשלחת האמריקנית שביקרה השבוע ברמאללה הבהירה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלא תתאפשר הקפאת בנייה בהתנחלויות, מאחר שזה יוביל לקריסת ממשלת בנימין נתניהו – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-חיאת". גורמים דיפלומטיים אמרו לעיתון כי הושגה התקדמות מסוימת בשיחות, אך לא כזו שתאפשר את חידוש המשא ומתן. לדבריהם, בוושינגטון ינסו לחזק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים בטרם יחדשו את השיחות.

הגורמים ציינו בנוסף כי בעוד שהמשלחת האמריקנית הסכימה כי מטרת השיחות היא הקמת שתי מדינות, היא סירבה להצהיר מפורשות כפי שדרשו הפלסטינים שהן יהיו על בסיס קווי 67', ואמרו כי הם משאירים זאת לסיכום שני הצדדים.

בפגישה נכחו סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול, שליח הממשל בארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר. נציגי הפלסטינים בפגישה היו האחראי על המשא ומתן עם ישראל סאיב עריקאת, דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

עוד בוואלה! NEWS
אבו מאזן נפגש עם קושנר: "מעריכים את מאמצי טראמפ להשיג שלום"
ישראל תהיה רק תחנת ביניים בביקור של קושנר - בדרך לרמאללה המיואשת
נתניהו לשליחו של טראמפ: הדרכים לשלום - בהישג ידינו

ג'ארד קושנר, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
המשלחת האמריקנית בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, השבוע/צילום מסך, טוויטר

ביום חמישי נפגש יו"ר הרשות אבו מאזן עם קושנר ברמאללה, מעט לאחר פגישת המשלחת האמריקנית עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים. "המשלחת פועלת למען השלום והפלסטינים פועלים עמה כדי להגיע בקרוב למה שכינה טראמפ 'עסקת השלום'", אמר אבו מאזן בפגישה עם קושנר, שבה השתתפו גם גרינבלט ופאוול. "אנו יודעים כי הדברים קשים ומסובכים, אבל אין דבר בלתי אפשרי מול המאמצים הכנים".

טראמפ קרא לצדדים "לקדם שלום, שגשוג וביטחון באזור". בחשבון האינסטגרם שלו כתב הנשיא כי "אין ספק שמערכת היחסים שלנו חזקה מאי פעם" ואמר כי הוא מחכה לפגוש את נתניהו פעם נוספת. השניים צפויים להיפגש בחודש הבא, במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

עוד באותו נושא

קושנר בשיחה סגורה: "ייתכן שאין פתרון לסכסוך במזה"ת"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
קושנר ונתניהו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בפגישתו עם קושנר אמר נתניהו כי "יש לנו דברים רבים לדון בהם, בין השאר – כיצד לקדם שלום, יציבות, ביטחון ושגשוג באזורנו, ואני חושב שכולם בהישג ידינו". נתניהו הודה לקושנר ואמר כי הוא "שמח לראות את המאמצים שאתה מוביל עם הנשיא, עם ג'ייסון וחברי הצוות". הוא הוסיף כי הוא "סבור שזה משקף את הברית החזקה בינינו והיעדים החשובים שמנחים אותנו". קושנר אמר בתגובה: "אנו מעריכים מאוד את הצוות שלך ואת ההתקדמות שהם השיגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully