וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום מי שתייה ביהוד-מונוסון: עשרות אלפים נדרשים להרתיח מים

25.8.2017 / 14:38

משרד הבריאות הודיע לתושבי העיר כי בעקבות תוצאות לא תקינות באספקת המים, הם נדרשים להרתיח אותם בטרם שתייה, בישול וצחצוח שיניים. ככל הנראה הבעיה תימשך גם במהלך השבת

ילד שוטף ידיים בגן ילדים. ShutterStock
ילד שוטף ידיים בגן ילדים/ShutterStock

שיבושים באספקת המים לכ-30 אלף תושבי יהוד ונווה מונוסון. משרד הבריאות הודיע היום (שישי) לתושבים כי בעקבות תוצאות מיקרוביאליות לא תקינות ברשת האספקה לאזור, יש להרתיח את המים למשך כמה דקות לפני שתייה, בישול וצחצוח שיניים, עד להודעה חדשה. ככל הנראה, התקלה תימשך במהלך השבת.

מהעירייה נמסר כי הנושא נמצא בבדיקת משרד הבריאות, שגילה את הזיהום במים המובלים בצינור המרכזי בעיר במהלך בדיקה שגרתית. מרשות המים נמסר: "ככל הנראה תקלה באחד מהקידוחים של מקורות ממזרח ליישוב, שמספקים מים ליישוב. זה לא זיהום מסוכן, לכן אין איסור שימוש, יש בשל חשש וליתר ביטחון, הנחיה של הרתחה – לבישול ולשתייה, כל שאר השימושים אין בעיה. מנסים לאתר מאיפה הבעיה. בתוך העיר המים בגדול אין איתם בעיה, הרמות זיהום מאוד נמוכות, אבל משרד הבריאות שהוא אמון על כל מה שנכנס לנו לפה, נתן הנחיה ליתר ביטחון של הרתחה".

בחודש מאי נאסרו לשימוש המים במועצה המקומית אבן יהודה למשך ארבעה ימים בעקבות זיהום חריף. ככל הנראה, הזיהום אז נגרם עקב חדירת חומר דישון למערכת המים. באותם ימים, הגיעו לבית החולים מאיר בכפר סבא שתי ילדות בנות חמש ו-12 שסבלו מכאבי בטן ושלשולים לאחר ששתו מהמים. בעקבות המשבר, חולקו מים 24 שעות ביממה, כולל בשבת, בשלושה מוקדים במועצה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הסיוט של חיל האוויר: כך הולכת ונסדקת העליונות של מטוסי צה"ל
מחשש שיפגע בעצמו: העבריין אסי אבוטבול הועבר לתא מעצר מיוחד
לקראת החגים: הפיילוט של המשטרה בהר הבית עלול להבעיר את האזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully