וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים והנעדרים התפטר; משפחת גולדין: "מרגישים שננטשנו"

אלוף-משנה ליאור לוטן ביקש מראש הממשלה לסיים את תפקידו לאחר שמילא אותו בהתנדבות. לדבריו, התפקיד תובעני מאוד ועל כן רצוי להחליף את האחראי עליו מדי תקופה. לדברי משפחת גולדין, "ההתפטרות אינה מפתיעה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, אלוף-משנה (במיל') ליאור לוטן, ביקש היום (חמישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. לוטן יסיים את התפקיד לאחר שלוש שנים שבהן ביצע אותו בהתנדבות, ובמהלכן נערכו מאות פעולות על ידי כלל גורמי מערכת הביטחון, לעתים מול גורמים זרים.

לוטן אמר לנתניהו במהלך פגישתם כי התפקיד תובעני מאוד ברמה המקצועית והאנושית, ועל כן נכון להחליף את האחראי עליו מדי כמה שנים. "ההיכרות המעמיקה עם המשפחות והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן -השבת בניהם הביתה - הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהן", אמר לוטן. "בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות שבה פועל החמאס בנושאי השבויים והנעדרים. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינלאומית". לוטן הודה לראש הממשלה על האמון שנתן לו בשנות התפקיד.

עוד בוואלה! NEWS
אביו של הדר גולדין באזכרה לבנו: "ליברמן הפקיר את אורון והדר"
המו"מ על הנעדרים: "משלחת חמאס מבקרת בקהיר לקידום העסקה"
שלוש שנים לחטיפת גולדין: "הדר הופקר, איבדנו אמון בנתניהו"

הממונה על המו"מ להשבת הנעדרים מעזה: חמאס סירב להצעת חילופי שבויים שהוצעה לו.
הדגיש כי התפקיד תובעני מאוד ברמה המקצועית והאנושית. לוטן

ראש הממשלה הודה ללוטן ואמר: "ביצעת את תפקידך במסירות, ביצירתיות ובמקצועיות ראויה לציון זאת תוך גילוי רגישות אנושית גבוהה. נמשיך לפעול בכל דרך על מנת להחזיר את השבויים, הנעדרים והחללים הביתה". המזכיר הצבאי תת-אלוף אליעזר טולדנו הונחה לרכז את הנושא בתקופה הקרובה.

משפחתו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, אמרה בתגובה כי היא מרגישה שננטשה בידי הממשלה עם עזיבת לוטן. "ההתפטרות של לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין", נמסר מהמשפחה. המשפחה ביקשה להודות ללוטן על מעשיו בשלוש השנים האחרונות.

עוד באותו נושא

שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן

לכתבה המלאה
שמחה ולאה גולדין באופן וואלה! NEWS בתכניתו של יעקב איילון וואלה! TALK, פברואר 2017. ראובן קסטרו
"לא נעשה דבר כדי להחזיר את הבנים". הוריו של גולדין/ראובן קסטרו

"ההתפטרות של לוטן לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה", הוסיפו במשפחת גולדין. "מאחורי 'המילים הממשלה עושה הכול בכדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים. אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ על חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

בתחילת החודש סיפרו הוריו של גולדין לוואלה! NEWS על כך שאיבדו את אמונם בראש הממשלה בעקבות כמה הזדמנויות להחזרת בנם. "צריך להפוך את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס", טען האב, שמחה. "בדיוק לפני שנה היה הסכם טורקיה והדר היה כלול בתוכו, אנחנו יודעים את זה משרים מכהנים שאמרו לנו את זה. בסופו של דבר חתמו על ההסכם והדר לא נכלל בו. זאת אומרת שוויתרו עליו בגלל גז, בגלל כסף. נתניהו הבטיח שבכל הסכם שיהיה על שיקום ושדרוג עזה תיכלל גם החזרת החללים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
"היו כמה הזדמנויות וכולן הוחמצו". נתניהו/רויטרס

"מאז אין לנו אמון בראש הממשלה", הוסיף. "בשנה האחרונה היו כמה הזדמנויות וכולן הוחמצו כי החזרת החללים לא נמצאת ברשימת האינטרסים של הממשלה הזאת. זה לא עומד בשום שלב בסולם העדיפויות, הם כל הזמן מאיימים עלינו שאם יפסיקו את החשמל תפתח מלחמה, הפסיקו את החשמל ולא נפתחה מלחמה".

באזכרה לבנו שהתקיימה בסוף החודש שעבר אמר גולדין כי גם שר הביטחון אביגדור ליברמן "הפקיר" את בנו ואת אורון שאול. לדברי גולדין, "ליברמן אינו פועל לייצר תיקון. הוא האיש שהבטיח לפני שנכנס לתפקיד שר הביטחון שהוא יחזיר את הדר ואת אורון ויכניע את חמאס תוך 48 שעות. יומיים לאחר יום הזכרון האחרון לחללי צה"ל אמר ליברמן לנו למשפחת גולדין, לנו למשפחת שאול, לכל ההורים של החיילות והחיילים שברגעים אלה מסכנים את חייהם, שהדר ואורון יחכו כפי שאלי כהן מחכה לשובו לישראל, כפי שנופלי הצוללת דקר חיכו".

בחודש שעבר דיווח העיתון "אל חיאת" שיוצא לאור בלונדון כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס "עברה כברת דרך ארוכה" ושחמאס נתן לקהיר את הסמכות לתווך בה. לפי הדיווח, ביולי ביקרה במצרים משלחת מישראל שניהלה משא ומתן עם הגורמים המצריים בניסיון להשיב את שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה איברהים אבו גנימה, וגופות החיילים גולדין ושאול.

קרובי משפחתו של אורון שאול, שגופתו נחטפה ב"צוק איתן" על ידי חמאס, מסרו כי הם "מודים ללוטן על עבודתו למרות שלא נשאה פרי, ודורשים מממשלת ישראל למנות במהרה נציג אחר שיפעל להשגת פריצת הדרך המיוחלת למען השבתו של אורון". עוד נמסר כי "כל יום של עיכוב במינוי הקבע, יוכיח לנו שממשלת ישראל לא שמה את סוגית השבת הבנים בראש סדר העדיפויות".


(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully