וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נפגש עם קושנר: "מעריכים את מאמצי טראמפ להשיג שלום"

אחרי ששליחו של טראמפ נועד עם נתניהו, הוא נפגש גם עם יו"ר הרשות ברמאללה ודן עמו בחידוש המו"מ בין הצדדים. "אנו יודעים כי הדברים קשים ומסובכים, אבל אין דבר בלתי אפשרי מול המאמצים הכנים", אמר אבו מאזן

צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך היום (חמישי) את מאמציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחדש את המשא ומתן בין הפלסטינים לישראל, במהלך פגישתו עם שליחו של הנשיא ג'ארד קושנר ברמאללה. מוקדם יותר היום נפגשה המשלחת בראשות קושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

"המשלחת פועלת למען השלום והפלסטינים פועלים עמה כדי להגיע בקרוב למה שכינה טראמפ 'עסקת השלום'", אמר אבו מאזן בפגישה עם קושנר, שבה השתתפו גם ג'ייסון גרינבלט, וסגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול. "אנו יודעים כי הדברים קשים ומסובכים, אבל אין דבר בלתי אפשרי מול המאמצים הכנים".

טראמפ קרא לצדדים "לקדם שלום, שגשוג וביטחון באזור". בחשבון האינסטגרם שלו, כתב הנשיא כי "אין ספק שמערכת היחסים שלנו חזקה מאי פעם" ואמר כי הוא מחכה לפגוש את נתניהו פעם נוספת. השניים צפויים להיפגש בחודש הבא, במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו לשליחו של טראמפ: הדרכים לשלום - בהישג ידינו
קושנר בשיחה סגורה: "ייתכן שאין פתרון לסכסוך במזה"ת"

ג'ארד קושנר, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
עוד ניסיון לחדש את תהליך השלום. אבו מאזן וקושנר/צילום מסך, טוויטר

בבוקר, אמר נתניהו לקושנר כי "יש לנו דברים רבים לדון בהם, בין השאר – כיצד לקדם שלום, יציבות, ביטחון ושגשוג באזורנו, ואני חושב שכולם בהישג ידינו". נתניהו הודה לקושנר ואמר כי הוא "שמח לראות את המאמצים שאתה מוביל עם הנשיא, עם ג'ייסון וחברי הצוות". נתניהו הוסיף: "אני סבור שזה משקף את הברית החזקה בינינו והיעדים החשובים שמנחים אותנו". קושנר אמר בתגובה: "אנו מעריכים מאוד את הצוות שלך ואת ההתקדמות שהם השיגו".

לדבריו, "הנשיא מחויב למציאת פתרון שיביא לשגשוג ולשלום לכל העמים באזור, ואנו מעריכים מאוד את מאמציו של ראש הממשלה ושל צוותו לעסוק בכך בצורה מחושבת ומתחשבת כפי שביקש הנשיא. יחסי ישראל וארצות הברית חזקים מתמיד ואנו מודים לראש הממשלה נתניהו על מנהיגותו ועל השותפות".

מלשכת נתניהו נמסר לאחר הפגישה, שבה השתתף גם השגריר דייוויד פרידמן, כי "הצוותים דנו בדרכים לקידום השלום והביטחון באזור. השיחות היו מועילות ומשמעותיות.
ראש הממשלה מצפה להמשיך את השיחות בשבועות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully