וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחייכים לפני הרצח: המחבלים מספרד תועדו בתחנת דלק לפני הפיגוע

בעיתון מקומי פורסמו תמונותיהם של שלושה מחברי התא רוכשים מוצרים, כמה שעות לפני שחוסלו במתקפה בקמברילס. אחד מהם נראה לובש חולצה של ריאל מדריד. חשוד נוסף שוחרר ממעצר

עריכה: שניר דבוש

שלושה מחברי תא הטרור בקטלוניה תועדו בתחנת דלק, כשהם מחייכים וצוחקים, כמה שעות בלבד לפני המתקפה. בתמונות שפרסם העיתון הקטלוני "ארה" נראים עומר הישאמי, חוסיין אבו יעקוב – אחיו של המחבל הדורס בברצלונה – וכן מוסא אוקביר, שלושתם חוסלו אחרי פיגוע הדריסה בקמברילס. אחד מהם נראה כשהוא לובש את חולצת הכדורגל של ריאל מדריד, ולפי הדיווח, הם ביקרו ארבע פעמים באותו יום בתחנה, שבה רכשו מצרכים.

אתמול (חמישי) שוחרר חשוד נוסף ממעצר, מה שהותיר שניים מתוך ארבעת החשודים הראשונים במעצר. המשוחרר האחרון היה סלאח אל-קריב, שלפי החשד מכרטיסי האשראי שלו נקנו כרטיסי טיסה לאידריס אוקביר – אחיו של מוסא, שעצור גם הוא – וכן של האימאם עבד אל-באקי א-סתי, שנחשב למנהיג התא שאחראי לרצח של 15 איש ולפציעתם של יותר מ-120 איש נוספים.

האימאם נהרג בפיצוץ בדירה באלקנר, יום לפני הפיגועים, בתקרית ששיבשה את התכניות המקוריות של הקבוצה. המבנה שימש להכנת מטענים, ונמצאו בו חומרים המשמשים את דאעש להכנת חומר הנפץ TATP הבלתי-יציב.

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה מנסה לפתות תיירים רוסים: "יותר בטוח מטיול בלונדון"
בעלי הצוללת יואשם ברצח העיתונאית: "הטביע את גופתה עם מתכת"
בית קברות למעצמות: רוחות העבר שמחכות לטראמפ באפגניסטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים בתחנת הדלק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, החוקרים גילו כי החנות שאותה מנהל אל-קריב בעיירה ריפולי - שממנה הגיעו רוב חברי התא - מכרה כרטיסי טיסה בשגרה, ולא הצליחו להוכיח את הקשר שלו למזימה. ביום שלישי שוחרר ממעצר מוחמד עלא, בעלי מכונית האאודי השחורה ששימשה לפיגוע הדריסה בקמברילס ושאחיו יוסוף נהרג בפיצוץ באלקנר.

הרשויות בספרד ממשיכות לבחון את הקשר של התא למדינות אחרות, אחרי שעקבותיהם של חלק מחבריו אותרו בצרפת ובבלגיה. האאודי של עלא צולמה במצלמות מהירות בפריז, כשבוע לפני הפיגוע, ולפי דיווחים שונים, האימאם נסע לבלגיה כמה פעמים בשנים האחרונות.

לאחר הודאתו אתמול של מוחמד אוליל צ'מלאל, בן 21, בכך שהתא תכנן פיגועים גדולים יותר, הגבירו הרשויות את האבטחה סביב אתרים מרכזיים בברצלונה, בהם הקתדרלה המפורסמת לה סגרדה פמיליה - אחד היעדים שהמחבלים שמו על הכוונת.


(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully