וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי אבוטבול יואשם ברצח עו"ד חכם: "לא היה מרוצה מהייצוג שלו"

25.8.2017 / 0:24

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד העבריין גם בגין רצח מלפני 18 שנה של העבריין ארתור רוזן, אחרי שמדובב שהוכנס לתאו במשך שנה אסף חומרים מפלילים עליו. בערוץ 2 דווח כי המדובב - רוצח שמרצה מאסר עולם - יקבל חנינה מהנשיא ויגורש מהארץ

צילום: אבי כהן , עריכה:אריאל תמרין

המשטרה הגישה אתמול (חמישי) הצהרת תובע נגד העבריין אסי אבוטבול בגין רצח עו"ד יורם חכם לפני כעשור וכן בגין רצח ארתור רוזן לפני 18 שנה. במסגרת הפרשה, אבוטבול היה עצור במשך מאה ימים – פרק זמן חריג – ובית המשפט העליון אישר להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים כדי שהפרקליטות תגבש את כתב האישום נגדו עוד בתחילת השבוע.

המשטרה הצליחה לאסוף את הראיות נגד אבוטבול בזכות מדובב שהוחדר לתאו והופעל במשך יותר משנה. לפי דיווח בחדשות 2, אסיר העולם יקבל חנינה מהנשיא ויגורש מישראל אחרי שהחליט לחצות את הקווים ולסייע למשטרה בהפללתו של אבוטבול. בין היתר, הוא לא היה מרוצה מייצוגו של חכם ומהרומן שניהל עם אשת אוליגרך רוסי - ולכן החליט לחסלו ביוני 2008 באמצעות מטען שהוצמד לכלי רכבו.

בניגוד למה שסברו תחילה, הראיות העלו כי המטען לא הונח בזמן שעו"ד חכם הוזמן לארוחה אצל אמו של אבוטבול. במשטרה טוענים כי אבוטבול, שכבר אז היה במאסר, הגה ותכנן את ההתנקשות בפרקליט בלב תל אביב מתוך תאו.

אסי אבוטבול בהארכת מעצרו בהמשך לחשד לרצח עו"ד יורם חכם 25 במאי 2017. קובי אליהו
הופעלה נגדו שיטת מעקב ייחודית. אבוטבול/קובי אליהו

במשטרה טוענים כי הפעלת המדובב בחקירת אבוטבול הייתה ייחודית ומשך הפעלתו הוא הארוך ביותר אי-פעם. עם זאת, לא נתפסו אלו שהניחו את המטען ולא נמצאו ראיות הקושרות את אשתו של אבוטבול, קארין, לפרשה. היא נעצרה במרוצת השנים כמה פעמים בחשד לסיוע לרצח, אך שוחררה בשל חוסר בראיות.

רוזן, שהיה עבריין שעסק בסחר בנשים, נשלח על ידי אבוטבול לבצע רצח – ככל הנראה של אלון גלעד – אולם אחרי שסירב החליט אבוטבול לפי החשד להתנקש בו. הוא נורה ב-1999 בסמוך לכביש החוף ונפצע אנושות. אחרי שהמתנקשים ברחו מהזירה, הוא ניסה להגיע לכביש אך הוא נדרס על ידי מכונית חולפת. לאחר נתיחת גופתו, שבמהלכה נמצאו הקליעים, התברר כי מדובר ברצח ולא בתאונת דרכים.

(עדכון ראשון: 19:25)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רצח עו"ד יורם חכם בפיצוץ מכוניתו, יוני 2008. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הוזמן לארוחה אצל אמו של אבוטבול לפני החיסול. זירת ההתנקשות בחכם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully